Детско-юношески психолог Даниела Христова

Всичко свързано с изкуство – литературно, изобразително, музикално, танцово и др.
sum
Мнения: 2745
Регистриран: 15 дек 2012, 13:10

Детско-юношески психолог Даниела Христова

Непрочетено мнение от sum » 12 окт 2021, 13:05

Как да съобщим на детето за решението за развод


"Новината за развод трябва да бъде казана на детето. Недомлъвките и тайните, напрежението на възрастните предизвиква у него любопитство и тревога, давайки възможност на фантазията му да се развихри .За такъв разговор е добре да се подготвят по възможност и двамата родители. Преди това обаче те трябва да постигнат компромис какво точно да бъде изказано към детето, за да не се стигне до поредния конфликт между двамата пред него.

Не унижавайте авторитета на партньора си пред детето. Не изказвайте презрителни и обидни коментари за родителя, когото те все още обичат.

Много важно е да се покаже на детето, че родителите се развеждат един с друг, а не с него. Също, че и двамата го обичат както преди и ще продължават да се срещат в грижите за него. Следва да бъде само по – различно.

От първостепенно значение за децата е как разводът ще засегне живота им – независимо от възрастта им. Подгответе се да обясните какво ще бъде ежедневието им след раздялата с партньора Ви.

Децата със сигурност ще негодуват и ще искат подробности. Добре е да назовете като причини за решението си факти, които те вече знаят, а не да им казвате неща, които не съзнават. „Много пъти сте ни чували да се караме. Видяхте колко зле се чувствахме заедно през ваканцията“; „Забелязали ли сте от колко време спим в различни стаи и прекарваме все повече време в офисите си?“

Емоционалното състояние на родителите влияе силно върху децата. Знаете онова правилото при полет със самолет. Първо слагаме кислородни маски на себе си и след това на детето. Ако се чувствате нестабилни, „разглобени“, първо се заемете със себе си – потърсете помощ от близки, приятели, обърнете се към психолог. Начинът по който родителите преживяват развода, е основата на това как ще се справи детето.

Подгответе се търпеливо да отговорите на всички въпроси на детето си и да утвърждавате същите отговори седмица след седмица. Това ще донесе стабилност за него в ситуацията ви.

Децата се нуждаят от често напомняне, че НЕ те са причината за раздялата на родителите си. „Майка ти и аз те обичаме много и винаги ще те обичаме. Решението да се разделим няма нищо общо с теб. Просто вече не сме щастливи заедно, но искаме да сме щастливи въпреки всичко.“

https://kibal.bg/kak-da-saobshtim-za-re ... za-razvod/
Р.Ч.

FireFlyingWings
Мнения: 92
Регистриран: 03 яну 2013, 18:36

Re: Детско-юношески психолог Даниела Христова

Непрочетено мнение от FireFlyingWings » 29 окт 2021, 16:15

Вулканът и малкото облаче Пух - авторска терапевтична приказка

Над остров Кая живеели в съседство Вулканът и малкото облаче Пух. Вулканът бил много стар. Достолепно се извисявал над всичко живо наоколо. Често търсел компанията на Пух, за да му споделя мъдрите си съвети: „- Виж Пух, ти си млад, рехав и крехък. Какво ли разбираш от живота?! За живота, Пух се иска мъжество! Нужно е да изградиш силен и стабилен характер. Да се научиш да понасяш всички несгоди с гордост, доблест и чест! Виж ме мен – непреклонен пред нищо! Какво си заобикалял напред – назад, в ляво – дясно, или пък на където те отвее вятъра? Не си знаеш мястото ей… Днес си на свит под гръмоносен облак, утре – под жарко слънце. Какво си се разсополивил такъв през ден, през два! Хремав ли си? Плачеш ли? Държиш се като женчо! Слушай мен – мъдрият, стар Вулкан! Аз ще те науча как да се държиш като истински мъж!”
Пух се чувствал зле от думите на Вулкана, но не го показвал. Свивал на пухкава топчица треперещото си коремче, замижвал с очички, идвало му да се скрие в дън небе и му ставало още по-зле от всичко това. Чувствал се объркан. Опитвал да се стегне, да не плаче, както бил съветван от мъдрия. Така му се образувало кълбо от напрежение около сърцето, натежавал и пропадал надолу към Земята. Въпреки усилията си да се държи като мъж, накрая отново се разплаквал от страх. Срамувал се, когато плаче, но след плача ставал лек отново. Сърчицето му започвало да тупка отново свободно и го изстрелвало към висините. След дъжда му от сълзи се появявали грейнали по-слънчеви усмивки. Посивелият му пух пречистен вече, ставал снежно бял. А така му се искало да бъде приет такъв – какъвто е от Вулкана, да не тъжи и да бъде винаги лек и свободен…
Вулканът пък пръхтял недоволен под дъжда от сълзи на Пух, защото същите мокрили и размеквали коравата му обвивка. Тревожел се да не се размекне целия. Векове наред съумявал да пази чувствата и емоциите си точно под тази корава обвивка. До сега същите не били достояние на никой, тайно скътани под нея. Вулканът нямал така наречените от него слабости – сълзи, страх, колебания, тревоги, защото поддържал своя съвършен баланс. Чувствал обаче някъде ниско долу в недрата си силна и пареща болка, която понякога се надигала и клокочела до гърлото му… Какво обаче е някаква си болежка за един истински мъж! Той умело потискал това неразположение под твърдата си кора, пазейки го в дълбока тайна.
Един ден присмивайки се на поредната слабохарактерна според него черта на спътника му – облачето Пух, рязка болка го срязала внезапно. Люта, изпепеляваща, огнена жлъч, трупана дълго в недрата му, започнала да се надига и да го дави. Кашлял силно и разтърсващо
„- Какво става?” – мислел си – ” Не е възможно това да се случва на мен!” Заповядал: „Спри! Какво си ти в мен?” Ала в сърцето му разлумтяло се чували тътени като от огнен гонг: „- Аз съм теб, теб… в теб, теб…! Нееееее! „ – паникьосал се Вулкана „ – В мен няма нищо такова! В мен няма нищо!„
Гневната люта лава се взривила и изпепелила болезнено до основи неразрушимата, уж вечна кора на Вулкана. От него останала само една не съзнаваща купчина пепел.

https://kibal.bg/
https://kibal.bg/vulkanut-i-malkoto-obl ... -prikazka/
https://www.detski-psiholog.eu/kibal
https://detski-psyholog.blogspot.com/
https://www.facebook.com/detskipsyholog/


автор на терапевтичната приказка - Даниела Христова - детско-юношески психолог, формиращ се психотерапевт в майсторско ниво;
Член на Дружество по позитивна психотерапия;
Работя с деца, юноши, лица и семейства
Тел за контакт: +359 878 713 855
Последна промяна от FireFlyingWings на 26 ное 2021, 22:43, променено общо 1 път.
Dani GH

FireFlyingWings
Мнения: 92
Регистриран: 03 яну 2013, 18:36

Re: Детско-юношески психолог Даниела Христова

Непрочетено мнение от FireFlyingWings » 26 ное 2021, 22:36

ЯСЛЕНА ВЪЗРАСТ (1г.-1,6г.)

В яслената възраст развитието на опорно-двигателния апарат и когнитивните процеси е паралелно. В този период промените протичат плавно. От година до година и половина детето прави своят „прощъпулник“. Развива и обогатява своята двигателна активност, предимно през подражанието на възрастните.

Напредъка му в общ план разчита на принципа „опит-грешка“. Изразява се:

При храненето – лъжичката е вече стабилна в ръцете му. Изразява желание само да се храни и следва възрастния да уважи желанието му.

Активното внимание – вече може да го задържа до 15 мин. Разгръща се емоционално – волевата дейност. Развиват се мисленето и речта. Фонда от съществителни имена се обогатява. Речевото функциониране не е гладко. Може да е в период на застой, или по-късно проговаряне. Особено подходящи са интерактивните занимателни книжки. На детето му харесва и се радва да имитира и преповтаря звуци, жестове, мимики. Подражава на чужди действия.

Физиологични нужди – в този период норма е, детето да започне да съобщава все по-често за физиологичните си нужди. Добре е възрастните, полагащи преки грижи за детето да отчетат тази негова готовност и да се впуснат в приучаването му към гърне или тоалетна чиния – постепенно и постоянно, без да се отказват. Детската активност и развитие в този възрастов период на детето, зависят от възрастните:

Правилното артикулиране на думите от възрастния, бавния темп на говорене, допускането детската активност, да е приоритетна пред действието на възрастния, стимулира развитието на детската реч. Чрез имитиране на поведението на възрастните говорещото дете лесно развива когнитивните процеси и диференцира емоциите си. Същото все по-умело започва да изразява собствените си чувства с мимика, жест,
поведенчески акт – облечени в думи. Започва да показва, че различава добро от лошо, красиво от грозно, желано от нежелано. Напр. целува или отблъсква някой друг. В психичното си израстване детето вече е постигнало възприемането на себе си като нещо различно от другите индивиди.

Примерна стимулираща и развиваща игра, подходяща за възрастта е „играта с пясък”.

Игра с пясък: пресипването, пълненето, създаването на формички е изключително полезно за детето. Така развивате фините му движения и въображението му. Ако не можете да излезете навън, напълнете купа с царевично брашно и му дайте няколко безопасни домакински прибори – лъжици, мерилки, чашки и съдчета.

Масаж: помага на детето да се отпусне, след като дълго време е било активно. То може да легне на удобно място или в скута на възрастния. Затъмнена стая и/или релаксираща музика биха били добри помощници за момента. В този контакт спокойствието на възрастния се предава и на детето, развива се чувствителността на допир и се заздравява връзката по между им.

автор: Даниела Христова - детско-юношески психолог, формиращ се психотерапевт в майсторско ниво;
Член на Дружество по позитивна психотерапия
Работя с деца, юноши, лица и семейства
Тел за контакт: +359 878 713 855


https://kibal.bg/
https://kibal.bg/iaslena-vuzrast-malko- ... -podkrepa/
https://www.detski-psiholog.eu/kibal
https://detski-psyholog.blogspot.com/
https://www.facebook.com/detskipsyholog/
Последна промяна от FireFlyingWings на 26 ное 2021, 22:43, променено общо 4 пъти.
Dani GH

FireFlyingWings
Мнения: 92
Регистриран: 03 яну 2013, 18:36

Re: Детско-юношески психолог Даниела Христова

Непрочетено мнение от FireFlyingWings » 26 ное 2021, 22:37

Въпрос от родител: “Детето ми е на 3г. и започна да ме отблъсква понякога. Объркана съм. Нормално ли е да се случва това? “
/Eleonora_95/

В края на периода до 3г. възраст детето се подготвя за своята пълна самостоятелност. За целта то има потребност свободно да упражнява своите физически и психологически възможности. Давайте му пространство да експериментира, да бъде спонтанно и активно като убедително присъствате с подкрепа и утвърждаване на правилата, които сте въвели. В тази възраст норма за децата е:

Да боравят със собственото си тяло като играят вече координирано с крайниците си, да карат колело на три гуми, да изкачват все по-сложни височини, да имитират мимики и двигателни актове и др.;
Говорът се обогатява с нов набор от думи и сложни изречения;
Налице са първите рисувателни постижения – човече от кръгчета и черти, дърво, къщичка, оцветяване във форми;
Умело развиват фантазията/въображението;
Развиват и удовлетворяват потребността да изпълнява партньорска дейност към възрастния. Партньорство се търси и в играта с други деца. В общ план социалната активност на детето приема нови форми. Насърчавайте ги с модел – образец, подкрепящи и позитивни фрази.
Основната работа на възрастният в този период е: Да предостави терен на детето да изпробва своите възможности. Да даде подкрепа, но да не отнема детската активност.

автор: Даниела Христова - детско-юношески психолог, формиращ се психотерапевт в майсторско ниво;
Член на Дружество по позитивна психотерапия
Работя с деца, юноши, лица и семейства
Тел за контакт: +359 878 713 855


https://kibal.bg/
https://kibal.bg/normalno-li-e-deteto-m ... otbluskva/
https://www.detski-psiholog.eu/kibal
https://detski-psyholog.blogspot.com/
https://www.facebook.com/detskipsyholog/
Dani GH

FireFlyingWings
Мнения: 92
Регистриран: 03 яну 2013, 18:36

Re: Детско-юношески психолог Даниела Христова

Непрочетено мнение от FireFlyingWings » 26 ное 2021, 23:50

„…Детското развитие е изтъкано от противоречия. В хода на индивидуалното развитие у детето и юношата върви непрекъсната борба между потребността на индивида да функционира по новому и желанието да продължи съществуването по познатия стар начин. Това поражда противоречивост и неочакваност в детските реакции. Конфликтността, съпроводена със стенична борбеност (често наричана от възрастните агресивност) присъства в по-голямата част от периодите на съзряване. За възрастните, отглеждащи и възпитаващи младото поколение детско-юношеските промени са предизвикателство. Новите психически проявления на детето създават психически дискомфорт у възрастните поради факта, че тяхното собствено физическо, психическо и социално развитие вече е стабилно и в този смисъл консервативно. Възрастния несъзнавано очаква стабилност в детското поведение. Той самият има потребност да се отнася към детето по един и същ разумен начин – факт, който не издържа на изпитанието на времето на растеж. Динамиката в промяната на детско-юношеското развитие изисква промяна на подхода на възрастните. Това е закономерността...” Проф. Ив. Бончева


Казвам се Даниела Христова и съм детско-юношески психолог, формиращ се психотерапевт в майсторско ниво. Член съм на Дружество по позитивна психотерапия. Работя с деца, юноши, лица и семейства в Център за психологическо консултиране и терапия "КИБАЛ" , с адрес: гр. Бургас жк. Славейков, бл. 78Б, (партер, намира се между кафе Ла луна и ресторант Грог 2)

Услуги - Консултиране и терапия за деца и семейства

Справяне със стресови и конфликтни ситуации
Проблеми в общуването
Кризи на възрастта
Затруднения при възпитанието
Затруднения в адаптацията
Занижена самооценка
Страхове и фобии
Справяне с агресия и/или автоагресия
Психосоматични състояния и симптоми
Преодоляване на трудности в семейството – загуба на близък, развод на родителите, родителско отчуждение, нов партньор на родителя, нов член в семейството
Терапия при деца и юноши с физически заболявания
Работа с осиновители и осиновени деца, работа с приемни родители

Квалификации:


Бакалавър „ Работа с деца и семейства” и Магистър „Детска и юношеска психология”;

Базисно ниво по позитивна психотерапия (120 часа) - позитивен подход - позитивно претълкуване на симптома, функция на болестта; транскултурален подход - функция на приказките, притчи и езикови картини в психотерапията и психологическото консултиране; съдържателен подход - форми на преработка на конфликта, диференциране на актуалните способности, стадии на интеракция в психотерапията, конфликтна динамика. Петстепенен модел на диагностика и терапевтична интервенция.

Формиращ се психотерапевт в майсторско ниво. Член съм на Дружество по позитивна психотерапия към Висбаденската академия, WIAP

Личен опит в психотерапията

Когнитивно – поведенческа терапия (160 часа)
Позитивна психотерапия (120 часа)

Специализации:
    Монтесори метод към Асоциация Монтесори (2013г.)„Емоционална и социална интелигентност при деца и юноши – практически техники за развитие”, 2014г. Х. Илиева към ЦСО;
      „ Арт терапия и експресивни изкуства в консултирането и терапията”, 2013г. доц. Д. Циркова ЦПСП;
        Преминала съм програма за обучител на осиновители и приемни родители ИСДП, 2011г.;
          Обучение за „Работа по случи на домашно насилие. Криза и кризисна интервенция” (2012г.) към Фондация „Анимус” и ОАК;
            Oбучение за „Работа с трудни клиенти със специфични проблематики”(2-13г.) към Фондация „Анимус” и ОАК

            Синдром на родителско отчуждение (PASS), 2013г., Н. Бояджиева, ЦСО

              Кризисна интервенция при работа с деца и родители, 2013г., П. Митева ЦСО
                Сертификат за базисни знания и умения за работа с метода на индивидуална и групова позитивна психотерапия към ДППБ, 2020г., с продължаващо обучение в майсторско ниво.
                  Преминала успешно сертифицирано обучение за работа с Тематично аперцептивен тест ТАТ , 2021г. доц. д-р Павлина Петкова, Hestia § Prometriks

                  В работата си с децата ползвам методите на проективните оценъчни методики, приказко-терапия, арт терапия, техника „комикси”, емоционални карти, работа с фигурални кукли, фамилна къща, ролеви игри и др. Комбинацията от техники, които ползвам съобразно индивидуалните преживявания и готовността на детето/юношата и семейството за работа, е щадящ подход за изследване и терапия в детско-юношеския свят. През фигурите /кукли и/или други интерактивни пособия за работа/ в защитената среда на психологичния кабинет, детето има възможността да проиграе отново конфликтни или травматични за него ситуации. Неразрешените конфликти държат активна житейската криза. Тя се проявява като застой във възрастовото развитие, придружени от тревожни състояния, симптоми, психосоматика, изразени фобии, натрапливости и др.
                  Родителите и психолога са екип с общи цели в планирана съвместна работа за детето. Родителите са експерти в живота на децата си, но понякога изтощени от житейския път или потопени в собствена проблематика, са затруднени да се справят с даден проблем. Психологът може да ви подкрепи в справянето с трудностите, които срещате. Първите крачки към разрешаването на възникнал проблем, са осъзнаването и приемането му като валиден във вашия свят – семейство.

                  Какво се случва в консултативната и терапевтичната работа в кабинета?

                  Първоначални опознавателни срещи

                  Индивидуални психологически сесии в рамките до 60мин. В психологическите сесии участва детето/юношата. Участници могат да бъдат и родителите, ако в динамиката на работния процес се отчете необходимост.

                  Семейно консултиране и терапия с родителите

                  При консултативната работа може да се постигне разрешаването на проблем в актуалната житейска ситуация

                  При психотерапевтичната работа, която е с по-голяма продължителност, клиента е подкрепен да изследва вътрешния си свят в дълбочина, за да постигне желаната промяна.

                  Имам възможност за работа онлайн за хора живеещи в страната и чужбина, както й опция за мобилна работа на адрес в Бургас

                  Професионален опит:

                  В Центрове за обществена подкрепа
                  Кризисни центрове
                  Частна практика в Център "КИБАЛ" Психологическо консултиране и терапия за деца и възрастни в гр. Бургас

                  Контакти:

                  https://kibal.bg/
                  https://www.detski-psiholog.eu/
                  https://www.facebook.com/detskipsyholog
                  https://detski-psyholog.blogspot.com/

                  Tel +359 878713 855
                  Прикачени файлове
                  psiholog-burgas-detski-psiholog.jpg
                  psiholog-burgas-daniela-hristova.jpg
                  detski-psihilog-burgas-daniela-hristova.jpg
                  detski-psiholog-emocii-burgas.jpg
                  detski-psiholog-burgas-kibal.JPG
                  detski-psiholog-burgas-kibal1.jpg
                  Dani GH

                  Отговори

                  Кой е на линия

                  Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост