Мадарският конник

за Познанието... Продължение на двете теми от форума на Спиралата.
sum
Мнения: 2601
Регистриран: 15 дек 2012, 13:10

Re: Мадарският конник

Непрочетено мнение от sum » 23 мар 2010, 16:12

А ето моя отговор на молбата да коментирам написаното от ЕСТЕТ:
Не разбирам докрай твърдението на съфорумеца ти, Естет. Според него, след като в гробовете на Варненския некропол няма скелети на коне, това означава, че хората изобщо не са ги познавали, така ли? Значи са орали и копали с бикове? Само се замисли кое е по-лесно да обяздиш – кон или бик? Аз мисля, че кон...
Наличието на черепи на бикове и златни апликации със същата форма във Варненския некропол означава, че хората са почитали Силата на това животно /черепът на бика с рогата образува формата на ипсилон Y/. Те са я използвали за пренасяне душите на умрелите в отвъдния свят. Затова се намират в гробовете.
Конят също е бил познат на древните хора и е бил използван от тях за ежедневните им нужди. Аз не знам кога за първи път е опитомено това животно. Нали е доказано, че по нашите земи през късния миоцен /9-10 млн. години/ е имало трипръсти коне /хипариони/. Дори си спомням, че наши археолози бяха откриха запазен скелет на кон на 2 млн. години...
Относно Мадарския конник искам да подчертая, че е неразумно да се мисли, че един такъв монументален релеф е дело на няколко юнака, които ей така са се събрали и понеже нямало какво да правят, па решили да обработят и оформят скалата.
Най-вероятно направата на релефа е по царска, владетелска поръчка.
В такъв случай трябва да търсим в образа на животните царски знаци, които представляват символи за власт.
Но точно тук идва проблемът, защото ясно се вижда, че на Мадара има изобразени два полукръга. Ти знаеш ли кога и при кои народи полукръгът е бил символ за власт? Питам те, защото аз не знам. И ако полукръгът никога не е бил символ за власт тогава не е ли резонно да мислим, че хората на Мадара са „запечатали” своето ЗНАНИЕ!
Аз правя разлика между религия и знание. Защото религията включва в себе си система от възгледи, основани на вяра в мистични сили, ритуали, норми, практики, ценности, свещени предмети и най-важното институция, която да обслужва цялата система. Докато, за да съществува знанието не са нужни вяра или институция, нали?
Точно поради тази причина мисля, че на Мадара хората са запазили своето знание, а не религията си чрез иконография.
Само от позицията на знанието можем да обясним значението на двата полукръга, а животните между тях /лъв със змия в устата, бягащото куче, костенурката, летящият орел/ се явяват елементи, които заедно с полукръговете образуват едно цяло и неделимо знание!
Така че, за да тръгнем да мислим какво означават символите на Мадара трябва да сме наясно какво търсим – символи за власт или символи за знание.
Щом стигнахме до тази позиция нека видим древните Римски символи на държавната власт, за да ги сравним с тези на Мадара и видим има ли някакво сходство между тях.
Божествата, почитани от римляните, са много. Първоначално пантеонът се формира под влияние на етруските и гръцките вярвания. Началото на ранната Римска религиозна история идва от почитанието на двуликия Янус, както и на Сол Инвиктус /Непобедимото Слънце/. Богът на Слънцето /Сол Инвиктус/ съответства на гръцкия Хелиос, който е сакрален водач на колесниците. Също така понякога той е отъждествяван с проникналия от източните вярвания Митра.
Под влияние на елините в римската религия към 3 в.пр. Хр. се утвърждава почитането на група божества, оформящи т. нар. Капитолийски пантеон. Начело на този пантеон е Юпитер /съответващ на Зевс/, почитан като гръмовержец, олицетворяващ римския съюз и владичество. След това идва ред на Юнона /съответваща на Хера/, която е покровителка на града, живота на човека и раждането на деца. После в редицата е Нептун /Посейдон/. Той олицетворява водния океан, а до него е Минерва /Атина/ - богиня на мъдростта и покровителница на разума. Следва Марс /Арес/ - бог на войната, закрилящ и вдъхновяващ римляните за победи. Следват лекарите и т.н. и т.н..
Можем ли да намерим някакво сходство между божествата от Капитолийския пантеон и детайлите на Мадарския релеф? Не, не можем. Следователно твърдението, че скалният релеф представя култ към някое от римските божества, е невярно.
Култът към Слънцето /Сол Инвиктус/ се запазва до четвърти век, когато /според легендата/ император Константин в нощта преди битката си с Максентий видял насън кръст и чул глас: In hoc signo vinces /с този знак ще победиш/. Казват, че точно това предсказание обърнало Константин към християнството. Така направил кръста своя емблема, поставяйки го върху държавното знаме на Рим, вместо двуглавия орел. Следва победата му през октомври 312 година, която го прави единствен император. А после с едикт разрешава на християните свободно да изповядват своята вяра в цялата Римска империя.
Припомням историята, за да подчертая, че е неприемливо Мадарският конник да е правен от 4 до 8 век, защото вместо ездач и животни около него римляните щяха да изобразят някой от своите символи – най-вероятно това щеше да е огромен кръст и над него монограма „Хи-Ро”!
По същата логика лесно можем да отхвърлим и версията, че Мадарският конник представя някакъв тракийски култ. Сред символите на траките няма например полукръг. Да не говорим пък за два.
Всъщност именно значението на тези два полукръга бяха сред най-интересните детайли в моите търсения. Предполагам си следил темата и знаеш твърдението ми, че вдясно до лъва е имало изображение на медитиращ човек. Фигурата е почти заличена, но ако се вгледаш, ще видиш, че кръстосаните ръце пред гърдите му се виждат добре. Особено ясно се различава десният ръкав и дланта. Забележи, че точно под медитиращия има права линия, която отива в полукръга. Това ми подсказа, че самата форма на полукръга представлява знание, което е свързано с хората. В крайна сметка разясних - конникът, двата полукръга, както и зооморфните изображения в релефа, представляват едно цяло завършено послание, което е насочено към човека, а не към някакви си богове!
/Предполагам вече виждаш огромната разлика. /

И още нещо важно. След направата на скалното послание, цялата композиция била облечена в злато. По този начин древните консервирали камъка, за да го предпазят от ерозията, предизвиквана от дъждове и бури. В това състояние Мадарския конник бил повече от 2000 години, когато алчността и глупостта започнала да властва над хорските умове…
Резултатът: хората изкъртили златния обков, разсипвайки безценното богатство, запазено чрез него. Релефът, чрез който мъдреците повече от две хилядолетия обяснявали духовния път на човека и познанието, което той трябва да натрупа в живота си, бил обречен. Само за период от 400-500 години фигурите дотолкова се изронили, че трудно започнали да се различават.

Когато знанието за човека напълно се изгубило, тогава се родили боговете!

Има още един много интересен момент...
Когато отидеш до Мадара, какво виждаш?
Ами ездач на кон, под който се вижда лъв. Зад коня има куче, което бяга срещу лъва. Загледаме ли се по-добре, ще видим и подобие на копие, с което ездачът убива лъва.
Точно тази картина древните са виждали там, на свещената скала, и са бързали да я запазят за другите след себе си. Изобразявали са я, защото са знаели, че е свещен сюжет. Но познанието било изгубено. А „ловната” сцена, станала един от символи на тракийската култура!
Р.Ч.

tintiri

Re: Мадарският конник

Непрочетено мнение от tintiri » 25 мар 2010, 19:54

Много е интересна хипотезата ти, Съм. Звучи логично и дава обяснение за много детайли сред изображенията от различни съдове, не само на траките.
Не зная правилно ли разбрах – култовото за траките изображение на конник, убиващ звяр, е дошло именно от Мадарския конник. Но как така се е разпространила тази картина из всички тракийски племена. Те са били многобройни и поселищният им живот е обхващал огромни територии.

Изображение на конник - скален релеф при Стълпище край Русе
Clipboard01.jpg

sum
Мнения: 2601
Регистриран: 15 дек 2012, 13:10

Re: Мадарският конник

Непрочетено мнение от sum » 26 мар 2010, 12:20

Здрасти, tintiri.
Не зная правилно ли разбрах – култовото за траките изображение на конник, убиващ звяр, е дошло именно от Мадарския конник.”
Да, точно така. След като изкъртили златния обков знанието започнало да се губи, защото фигурите се унищожавали. Така в по-късни времена /според мен в периода 2500-2000 г.пр.н.е./ хората на скалата са виждали ловна сцена, а не записано знание /когато няма кой да обяснява знанието то се губи/.

Но как така се е разпространила тази картина из всички тракийски племена.
Мисля, че отговорът на този въпрос е лесен.

Реших като финал да представя отново цялата картина с липсващите елементи, които оформят изгубеното Знание, изобразено на Мадара.
Picture 002.jpg
Над орела има още един полукръг, който не се вижда на снимката. А над медитиращия човек има послание към него от Великата Майка Кибела /КиБаал, КиБлаал/:
„Празнувам с теб Вселики човече!
Прозрачността, в която идваш, говори!
Прокарвам път, дарявам Сила!
Пред теб съм Аз, а ти в мен!”

Предполагам вече разбирате накъде е отправила взор и на кого леко се е усмихнала Кибела… Тя гледа към Човека!
Животните от композицията /без лъва и змията/, също гледат към Човека!..
Сътворението на Вселената, целият океан на Съзнание, Крешакът с боговете в тях.., всичко това е заради еволюцията на Човека!..

На Мадара нашите предци са записали своето Знание за първичната Господна Сила, благодарение на която всичко е сътворено, оформено и познато! Ние, човеците, сме крайния продукт на Силата и като такива сме надарени с интелект, за да я разберем. Разберем ли я, ще бъдем Свободни, защото тя ще ни отведе до мястото, където няма Аз, а Съм е всичко!
Съм - всякога Съществуващ!
Съм - без съзнание, но Съзнаващ!
Съм - без блаженство, но Блажен!
Р.Ч.

sum
Мнения: 2601
Регистриран: 15 дек 2012, 13:10

Re: Мадарският конник

Непрочетено мнение от sum » 29 май 2010, 11:57

Здравейте.

Попаднах на испански сайтове, в които има представени изображения на Великата богиня на Картаген. Казва се Танит /Tanit, или Tanith/.
Най-интересното за нея е, че тя е съпругата на… Баал! В нейна чест е имало изградени множество храмове.
Вижте на картата къде се намира Картаген, основан от финикийски заселници и цивилизацията, която са развили в Средиземно море.
mapa_punico.gif
mapa_punico.gif (63.26 KиБ) Видяна 5005 пъти
…Поразрових се още и открих, че Танит всъщност е Астарта /богиня от Западния семитски пантеон или това са финикийците/, а в гръко-римския свят е позната като Афродита и Артемида.., и още като Диана и Юнона. В древен Шумер е почитана като Ищар.

Мисля, че вече всеки сам може да стигне до извода, че Танит е Кибела!

Нека сега видим Великата майка на Картаген /и съпруга на Баал/ какво държи в дясната си ръка.
Diosa Tanit.jpg
Diosa Tanit.jpg (7.73 KиБ) Видяна 5009 пъти
Мисля, че вече и дума не може да става за някаква случайност за птицата на дясната ръка на Великата богиня, а това означава, че ездачът на Мадара е Кибела!
Р.Ч.

иво

Re: Мадарският конник

Непрочетено мнение от иво » 29 май 2010, 13:01

Значи това е съпругата на Баал :shock: :IL Навсякъде по света хората знаят че Кибела е жената на Бал...... ама наште шушляци-историчари друго ни втълпяват. :facepalm:
Вече дума и лаф да не става за Мадарския конник, че е владетел от 7 век.

Sum буквално им разби на продажниците смешните теорийки за конника с пневматичен чук...... :lol:

sum
Мнения: 2601
Регистриран: 15 дек 2012, 13:10

Re: Мадарският конник

Непрочетено мнение от sum » 07 юни 2010, 19:25

Иво, още не съм свършил с фактите… :D

Я виж сега каква безценна оброчна плочка има в музея „Кабиле”. Интересното за нея е, че няма никаква датировка от нашите учени.
11.jpg
Обърна ли внимание какво има върху дясната ръка на жената?
На ръката й има птица, нали?!
Ако се вгледаш ще видиш, че в лявата си ръка жената държи друг символ. Какво точно означава за сега не мога да кажа.
Снимах оброчната плочка отблизо, за да се види още по-добре какво държи жената в двете си ръце:
-кабиле.jpg
Предполагам всички ще се съгласите с мен, че това е КИБЕЛА!!!
Мисля, че след тези факти вече ще е престъпно ако някой изследовател или учен твърди, че ездача от Мадара не е Кибела.
Р.Ч.

Jonathan
Мнения: 293
Регистриран: 02 мар 2009, 00:24

Re: Мадарският конник

Непрочетено мнение от Jonathan » 09 юни 2010, 00:39

Sum, просто уникални факти и снимки представяш :!:
Още по-уникален обаче е начинът, по който ги свързваш в едно :!:
Днес цял ден не ме свърташе на едно място и накрая реших да събера наедно всички снимки дотук, свързани с богиня-майка с птица на дясната ръка или просто да има птица до нея. :D

Ето това успях да направя:
111.jpg
Значи дотук имаме следното.
Най-напред е снимката от Мадарския конник. Ездача се оказа, че е жена - Кибела, която държи птиче, кацнало на дясната й ръка.

Отново по нашите земи, до Кабиле, е намерен друг артефакт – оброчна плочка с изображение на жена, която в дясната си ръка отново държи птиче, а в лявата непознат символ. (има си хас учените да вземат да я датират... че за к'во им е на тях...)

Следва изображението на Шумерската богиня Ищар.
Интересното при нея е, че е стъпила върху два лъва, има по три пръста на краката си, има крила и по една сова от двете страни.

По-нататък е плочката намерена до Мадара, на която е изобразена женска фигура, като елементите свързани с нея много напомнят на изображението на Ищар. И тя има странна шапка, има по три пръста на краката, стойката на ръцете е същата, но какво още се забелязва?! Ами птичето на дясната ръка :!:

Това, което остана на обобщената снимка, е изображението (в седнало положение, като за медитация...) на богинята-майка на Картаген – Танит. В дясната й ръка отново виждаме птица (предполагам гълъб)! Но какво още се забелязва при нея?
Ами кръгът с точка над главата й!

Под нея (долу вдясно) е изображение отново на Танит, но артефактът е от малко по-късно време. Намерен е в Южна Арабия и е от времето след падането на Картаген. Тогава Финикия се разпада и хората се пръскат в няколко посоки, което се случва и с почитта към Танит. Т.е. това е и причината въпросната плочка да бъде намерена на по-отдалечено място.
Много интересно какво откриваме на нея!
Условно е разделена на две части – горна и долна. Изображението от долната част е твърде символично. Вижда се триъгълник и ... забележете... КРЪГ С ТОЧКА в средата, намиращ се точно на горния връх на триъгълника!
Цялостното изображение напомня на по-старите изображения на Богинята майка, а именно Кибела, Танит и т.н.! От двете й страни откриваме не какво да е, а ПТИЦИ, две птици! Приличат на два гълъба. И това ли да е случайно? Съмнявам се! Просто за случайности тук и дума не може да става :!: !!
За мен цялата плочка представя два начина за изобразяване на едно и също божество. Просто отдолу е показан по-стария вариант, а отгоре по-новия (модерния :D ).
И какво представлява този по-нов начин – ами отново женски образ, но забележете с крила (както при Ищар)! В ръцете си отново държи някакъв символ, представляващ нещо като полукръг с кръг/точка в него.
Този знак явно е твърде характерен при изображенията на богинята Танит. Ето снимките, които sum представи в темата за Хермес, където ясно се вижда същия знак (в средата може да се види и познатият ни вече символ триъгълник с кръг над горния му връх):
stele-Tanit1.jpg
tophet-Tanit2.jpg
tophet-Tanit2.jpg (27.82 KиБ) Видяна 4773 пъти
И какво мислите откриваме най-отгоре над главата на жената, държаща въпросния знак :?:
Ами РЪКА! :shock: При това дясна ръка! :idea: (личи си палеца отдясно)
Е, много станаха „случайностите”...

Какво се получава накрая – в един доста дълъг отрязък от време, на една доста обширна територия,
хората са почитали божество с женски образ, СЪПРУГА на Баал :!: :idea:
Изобразявали са я винаги с птица до нея, най-малкото кацнала на дясната й ръка. Някъде е възседнала лъв или е стъпила върху лъвове, на други места е изобразявана и с крила – това е Богинята майка, позната от най-дълбока древност и почитана от народите от Балканите, живели по земите на днешна България. Изобразили са я на скала до Мадара, както и на плочка близо до древния град Кабиле.
Този култ с времето се разпространява и стига до Африка и Азия, търпи какви ли не промени, но основното знание и символика си остават. А именно, на дясната ръка на жената има птиче!

Всички тези факти говорят, че женският образ с птичето на ръката, е символичното изображение на Богинята майка - Кибела, култът към която възниква тук в земите на днешна България :!:

Владимир

Re: Мадарският конник

Непрочетено мнение от Владимир » 09 юни 2010, 10:41

Здравейте и от мен.
Фотосите са изключителни и несъмнено доказват, че ездача на Мадарския конник е Кибела.
В тази насока искам и аз да покажа какво държи в дясната си ръка гръцката богиня Персефона. Забелязах и друго, че тя стои на трон с лъвски крака.
Май гърците са си присвоили (може би без да искат) образа на Кибела с птицата
.jpg
.jpg (15.32 KиБ) Видяна 4697 пъти

men
Мнения: 962
Регистриран: 21 дек 2008, 12:38

Re: Мадарският конник

Непрочетено мнение от men » 09 юни 2010, 11:35

На тази каменна стела Великата Богиня Майка е седнала на трон с лъвски крака, в дясната си ръка държи птица /от която се вижда само едното крило/, а в лявата ръка държи житен клас. Пред нея е застанал Бог Дионис с чаша в дясната ръка и лозница в лявата.
25003_386714189098_613614098_3719080_6952775_n.jpg

ntsk

Re: Мадарският конник

Непрочетено мнение от ntsk » 09 юни 2010, 13:24

Много интересни фотоси и железни аргументи!

На снимката, предоставена от Владимир, се вижда и елемента "кръг с точка".
Птицата всъщност е кацнала точно върху него. :D

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта