Бал-Баал

за Познанието... Продължение на двете теми от форума на Спиралата.
sum
Мнения: 2721
Регистриран: 15 дек 2012, 13:10

Re: БАЛ-БААЛ

Непрочетено мнение от sum » 17 фев 2011, 11:28

Публикация на ntsk: Пон Фев 14, 2011 8:50

Верно, sum. :IL :D Напълно е възможно фигурите, които посочваш, всъщност да са умалени изображения на древните храмове. :idea:
Интересно, но в "играта на дама" числото 3 е от особено значение...

Чудя се дали има и други общи елементи в конструкцията или украсата в храма на Бал, с храмовете по нашите земи? Би трябвало!
Тогава окончателно ще можем да заключим, че храмът в Палмира е напълно идентичен на тракийските храмове.
Р.Ч.

sum
Мнения: 2721
Регистриран: 15 дек 2012, 13:10

Re: БАЛ-БААЛ

Непрочетено мнение от sum » 17 фев 2011, 11:30

Публикация на miroki: Вто Фев 15, 2011 9:39

Имам снимка на тази дама но е късно сега утре ще я кача.
даже не можах да прочета всички мнения.
Уф баж след Трифон ли ви дойде музата

==========

Ето я дамата.
А второто прилича на долмен близо до устието на Дунав
perdama.jpg
perdama.jpg (242.3 KиБ) Видяна 4784 пъти
Р.Ч.

sum
Мнения: 2721
Регистриран: 15 дек 2012, 13:10

Re: БАЛ-БААЛ

Непрочетено мнение от sum » 17 фев 2011, 11:40

Публикация на sum: Вто Фев 15, 2011 10:56

Уха… браво, miroki!
На твоята снимка ясно се виждат двата триъгълника в центъра на схемата. Както знаеш много съм писал и обяснявал, че символът „два триъгълника” през неолита и халколита винаги са визирали Бал и КиБал /Кибела/.
Ето триъгълниците, изобразени до вратата на куполното помещение в Мезек:
http://forum.tisitova.com/viewtopic.php ... &start=120

Тук ги виждаме издълбани на каменната стена на храма в Свещари:
http://forum.tisitova.com/viewtopic.php ... 6&start=30

Ето ги изобразени на неолитен съд, на който ясно се виждат, че Бал и Кибела са в пространството на два триъгълника:
http://forum.tisitova.com/viewtopic.php ... 6&start=50

А при храма в Александрово виждаме същите триъгълници на върха на купола:
http://forum.tisitova.com/viewtopic.php ... 6&start=30

Да не забравяме и картагенските стели, на които също виждаме Бал и Кибела в триъгълници:
http://forum.tisitova.com/viewtopic.php ... &start=120

Мога да продължа с още факти, но според мен няма смисъл, защото по-важното е да се разбере, че т.нар. „игра на дама” всъщност е древно изображение на храм на Бал и на Кибела!
Мисля си, че самата схема /„игра на дама”/, която виждаме издълбана по разни скали и т.н. вече достатъчно красноречиво отговаря на въпроса: "кой е бил върховният бог на българите?".

~~~~~~~~~~~~

Предлагам вече да видим самия храм. Ето го:
4.jpg
Ясно се виждат надупчените стени на храма, за които писа, Честит Българин. Но тези дупки не са вследствие от някаква ерозия, а са дело на местни хора, които извадили металните скоби, намиращи се между блоковете.
Абе хулигани… :)

А сега нека разберем какво има в храма.
Представете си, че влизате през главния вход и се обръщате наляво. Ето какво ще видите:
5.JPG
В дъното виждате мястото, където е била фигурата на… Бал.
Обърнете внимание на хората, защото чрез тях става ясно, че статуята е била над три метра от пода. Вижте отстрани триъгълните фронтони и над тях колоните, които интересно защо са направени едно към едно, като колоните от входа на храма в Свещари.
Странна работа…
Ако се чудите хората какво гледат нагоре нека ви покажа към какво са насочили вниманието си. Те гледат тавана, който е над Бал. Ето го:
10.jpg
41.jpg
Уникален е, нали?

Всъщност, сетих се друго - вижте едно интересно огнище от музея „Кабиле”:
Picture 036.jpg
Чудя се откъде накъде древният жрец-трак, живущ до днешен Ямбол, ще си направи огнище с формата на храма на Бал?
И защо огнище?..
Защото в храмовете на Бал, жреците са го призовавали чрез ОГЪН!
Ето една стела от храма в Палмира, на която се вижда как жреците призовават Бал до олтар, върху който гори огън:
Baal at El Muhraqa.jpg
Направи ми впечатление, че между мъжете има и жени… Но на друго обърнах повече внимание – виждате ли двата съда до олтара? Защо ли си мисля, че в единия /по-високия/ може да има… вино.
Сещате ли къде по нашите земи има такъв сюжет – храм с олтар, върху който е горял огън и вино?
Р.Ч.

sum
Мнения: 2721
Регистриран: 15 дек 2012, 13:10

Re: БАЛ-БААЛ

Непрочетено мнение от sum » 17 фев 2011, 11:43

Публикация на men: Вто Фев 15, 2011 3:22

Здравей, sum!
Чета и си мисля че пак изкара една докторска степен от Инстиута по Тракология за ужас на г-жа професорката Валерия Фол. Щото тази аналогия на артефактите от Тракия и тези от Палмира/Балмира/, Милет, Пергам и др. трябва да ги търсят българските учени!
Но за съжаление нашите учени не искат и не им дават да излязат от коловоза на "древногръцката", "елинистическата" култура защото се бъркат наложените догми в историята, а от там се бъркат нечий геополитически интереси.
Четох материали за Палмира и не разбрах кой е построил Храма на Баал около 32 г. от н.е. и кой е имал тези строителни умения. Не ми се вярва Римляните да дойдат в Пармира и да построят храм в чест на местния бог Баал, това е все едно да дойдат турците в България и да построят храм в чест на Исус.
Според мен градежа на Палмира е от времето на Баалбек, време когато никой още не е чувал за "древни гърци", "древни елини" и за "древногръцки тюрлю-гювеч богове".
Р.Ч.

sum
Мнения: 2721
Регистриран: 15 дек 2012, 13:10

Re: БАЛ-БААЛ

Непрочетено мнение от sum » 17 фев 2011, 11:47

Публикация на sum: Вто Фев 15, 2011 5:40

Искам преди да продължа с храма на Бал да отворя една скоба, за да ви покажа нещо, което буквално ме накара да остана пет минути с отворена уста и да се плясна по :IL

Огнището, което показах от музея „Кабиле”, е познато на нашите учени с термина „есхара”. Спомних си, че, когато правех снимките бях чел нещо за есхарите в интернет. Потърсих публикацията и я намерих:
http://oikumen-doklad.blogspot.com/2008 ... -post.html

Статията е много добра и в нея ясно е посочено, че есхарата всъщност е огнище-олтар, култово огнище, жертвена площадка и т.н., но искам да подчертая, че досега никой учен не е свързвал формата на есхарата с храм на Бал. Никой!
От друга страна нашите учени са категорични, че есхарите са с автохтонен характер и са част от тракийската култура.
Дотук добре.
Но в статията прочетох нещо, което ме накара буквално да настръхна. Ето текстът:
Твърде интересен е орнамент, подобен на капка, който е част от украсата на четири есхари, но произхождащи от различни места…
Изведнъж от текста разбрах, че елементът КАПКА присъства при огнищата-олтари!
Изумително…
Спомнете си какво съм обяснявал за формата на Океана на Съзнанието. Винаги съм твърдял, че Океанът има формата на капка, нали?
А сега вижте още какво пише в статията за капката:
Другите две есхари са напълно идентични в своята украса - по един капковиден орнамент е поставен в четирите краища на най-вътрешния правоъгълник. Единият жертвеник е открит в Пистирос, докато другият е от жилище 3 в Севтополис
Нека видим въпросната есхара:
Eshar 3.JPG
Всичко дотук някакси мога да приема за случайност относно присъствието на елемента „капка” в есхарата, но само няколко реда по надолу чета в статията:
„В Кабиле, Ямболско до северната защитна стена са открити фрагменти от есхара, чиято украса е съставена също от капковиден орнамент, разположен по периферията на вътрешната част на централната окръжност (Dimitrova-Milčeva 1990, 119-125)

Понеже съм снимал отблизо възстановената есхара в музея, отворих снимките си и… буквално забравих да си затворя устата. Вижте къде точно е изобразена капката:
Picture 038.jpg
Капката НЕ Е разположена по „периферията на вътрешната част на централната окръжност”, както твърдят Dimitrova-Milčeva, ТЯ Е ТОЧНО В ЦЕНТЪРА на есхарата и от нея започват лъчите, оформящи окръжност!!!

Този факт само затвърждава всичко, което съм ви споделял за Познанието на Премъдрите.
Р.Ч.

sum
Мнения: 2721
Регистриран: 15 дек 2012, 13:10

Re: БАЛ-БААЛ

Непрочетено мнение от sum » 17 фев 2011, 11:56

Публикувано от sum: Сря Фев 16, 2011 12:22

Предлагам да видим какво има срещу статуята на Бал в храма.
8.jpg
На това място е била Кибела! Забележете, че до нея водят девет стъпала, по които хората са се изкачвали и така са стигали до Майката. А това означава, че са имали пряк контакт с нея.
Докато при Бал не е така, защото хората са стигали само до нозете му, но до Великата Кибела поклонниците са имали свободен достъп!
Изводите ги оставям на вас…

Нека видим какво е изобразено на тавана над Кибела:
6.JPG
7.jpg
Уникален е, нали?
Виждате, че над Кибела е изобразена Слънчева мандала в квадрат. Но на друго искам да ви обърна внимание – вижте елементите, които са отстрани. Първият е два квадрата един в друг, а вторият е… два триъгълника с върхове един към друг!!! След това има осмоъгълници, в които се вижда тракийското цвете и слънчевата янтра от нашите земи.
Изумителни факти…
…Ето ви ги двата квадрата /”играта на дама”/, двата триъгълника /символите на Бал и на Кибела/, слънчевата янтра /има я на много места по нашите земи, както и на тракийските огнища/

Мисля, че вече имаме реална представа какво са представлявали храмовете, в които са почитани Бал и Кибела…
Знаем също, че при нас има запазени жречески огнища, наречени есхари, които всъщност представляват умалени копия на същите храмове.
Р.Ч.

sum
Мнения: 2721
Регистриран: 15 дек 2012, 13:10

Re: БАЛ-БААЛ

Непрочетено мнение от sum » 17 фев 2011, 11:59

Публикувано от men: Сря Фев 16, 2011 12:41

Е, това е вече гоооляяяма изненада!!!
Това е то да знаеш какво да търсиш и като го намериш да разбираш
за какво става дума!
Бравоооо, sum! :bravooo: :[)]I: :bravooo: :[)]I:
Тези символи над статуята на Кибела просто събарят догми и потвърждават писаното тук във форума!
Р.Ч.

sum
Мнения: 2721
Регистриран: 15 дек 2012, 13:10

Re: БАЛ-БААЛ

Непрочетено мнение от sum » 17 фев 2011, 12:00

Публикувано от Честит Българин: Сря Фев 16, 2011 1:14

Поредните доказателства, за това в чия чест, са построени тези храмове!
Браво!!!!!!!!
Там из далечните пустини нещата са се запазили. А тук където са щъкали какви ли не "цивилизации" ......

Възхитен съм!!!

Тук ми спира мисленето и ми остава само да съзерцавам тези образци на древното изкуство да възхваляват създателите!!!!!!!
Да ! Всичко е истина!


А за тeзи, които и на това не вярват - да си останат без знанието! Проблемът си е техен.

Благодаря, Sum!

Честит Българин
Р.Ч.

sum
Мнения: 2721
Регистриран: 15 дек 2012, 13:10

Re: БАЛ-БААЛ

Непрочетено мнение от sum » 17 фев 2011, 12:02

Публикувано от men: Сря Фев 16, 2011 3:07

Аз лично се обърках от писанията в интернет за строителството на града Палмира/Тадмор/ и храма в него. Соломон ли го е построил през 10 в.пр.н.е.,арамейците ли, римляните ли? Ако са римляните, защо пък по късно ще го разрушават и т.н. И откъде накъде Соломон ще строи храм на заклеймения в Стария Завет „бог на злото”?
И още нещо прави впечатление – никъде не срещнах да пише, че Храмът на Баал в Палмира е Храм на Баал и Кибела. За Баалбек е казано, че храма е на Баал и Астарта, но за храма в Палмира нещо са пропуснали или аз не съм намерил точните писания.
„В Сирийската пустиня източно от Дамаск се намира древният град Тадмор, наречен днес Палмира, основан от цар Соломон. "След като изминаха двайсет години, през които Соломон гради дома Господен и своя дом... И съгради Тадмор в пустинята..." - се казва в Стария завет (Втора книга Паралипоменон, 8:1, 4).
Днес развалините на Тадмор/Палмира се намират в оазис в пустинята, а някога е бил сериозен противник на Рим. Прочутата красавица царица Зинобия наследила огромната империя, но римските легиони прекосили пустинята и я пленили през 272 г. сл. Хр., след което унищожили града и я откарали в Рим. Такъв бил краят на Тадмор.”
/Изгубените градове и древните загадки на Африка и Арабия Дейвид Хатчър Чайлдрес/
.............
„Тадмор е споменат в Стария завет (Книга втора на Летописите 8:4) като пустинен град, построен от цар Соломон Юдейски, син на Давид. Палмира станала Римска провинция на Сирия при император Тиберий. Важността му се увеличавала, тъй като свързвал Персия, Индия, Китай и Римската империя.”/Извадка от туристически справочник/
Р.Ч.

sum
Мнения: 2721
Регистриран: 15 дек 2012, 13:10

Re: БАЛ-БААЛ

Непрочетено мнение от sum » 17 фев 2011, 12:09

Публикувано от sum: Сря Фев 16, 2011 9:18

Датирането на храма е голяма шашма. Както men забеляза в Стария Завет пише, че Соломон построил града Тадмор /Палмира/, но от текста не става ясно дали тогава е изграден и храма на Бал. Според мен попадаме в абсурдна ситуация, защото как може евреи да строят храм на Бал, като паралелно с това е документирано как същите водят битки срещу хората, които го почитат?
Същия абсурд виждаме и при римляните. Уж построили храма и възстановили града около 32 година, но само след 200 години взели, че го разрушили.
Дори да предположим, че е било така… чудя се защо тогава римляните ще строят този ужасно скъп храм на бог, който не е техен? Все едно кришнаисти да строят джамия.

Чудех се как да подходя към датирането на храма, защото фалшификацията бе налице. Отворих отново снимките си и се загледах... и видях...
Вижте зад Бал какъв е размерът на каменния блок:
21.JPG
Предполагам се сещате, че такъв огромен блок е характерен само за един тип градеж – циклопския! А това автоматично означава, че храмът е предпотопен. Тоест, строен е преди потопа /5600 г.пр.н.е./!
Тогава погледнах блоковете зад Кибела и установих, че там дори са по-големи!
След това взех да разглеждам храма основно и разбрах цялата работа…

Според мен първоначално храмът е бил направен с огромни каменни блокове, като тези зад Бал и Кибела /циклопски градеж/. Но през епохите хората малко по-малко са рушали храма, като накрая останали само основите, стълбите към Майката и двете срещуположни стени, на които били статуите на Бал и на Кибела.
Това е било до тогава, докато някой не е решил да възстанови храма.
Какво е направил?
Просто е вкарал оригиналните стени в новата сграда. Това е цялата работа.

Начертал съм на горната снимка как черните стрелки сочат към един бордюр, които няма никакво продължение на другата стена и просто сякаш виси във въздуха. Такава изработка е недопустима за храм. А чрез жълтите стрелки показвам какъв отвор се е получил между старата и новата стена.

Погледнете сега от друг ъгъл оригиналната стена, където е бил Бал. Вижте колко е захабена…
22.jpg
А сега вижте колко малки и гладки са каменните блокове, от които са направени новите стени:
23.jpg
Разликата е видима и с просто око, нали?

Нека сега видим друг интересен елемент.
На следващата снимка със стрелки посочвам към един бордюр, който интересно защо никак не се връзва с елементите от стената на Кибела:
24.jpg
Голямо разминаване, чак да не повярваш…

А сега да видим другото несъответствие:
25.jpg
Стрелките сочат към козирките на прозорците, които изобщо не си пасват с големия фриз над колоните.

За финал реших да намеря изображение на храма, само че сниман отвън. Исках да видя как изглеждат оригиналните циклопски каменни блокове спрямо другите от новите стени.
Намерих такава снимка и що да видя:
26.jpg
Зад тази стена е Бал. Но защо тогава не се виждат огромните блокове?
Това е така, защото оригиналната стена на храма е облечена с нова стена!
Така огромните каменни блокове остават скрити.

~~~~~~~~~~~~~~~~~

В заключение мога да кажа, че за мен оригиналният храм в Палмира със сигурност е от времето на Баалбек.

…Сетих се друго… Помните ли текста от манастира в Лхаса, който изведох в темата за Бал от „Многолога”?
Нека припомня част от него:
„Когато звездата на Бал падна на мястото, на което сега има само звезди и море, седемте града с техните златни порти и открити храмове се разтресоха и разклатиха като листа по време на буря; а след това кълба от огън и дим се издигнаха от дворците.”

Сигурен съм, че Баалбек е само един от тези древни седем града, а Палмира и храма на Бал е… вторият.
Р.Ч.

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 3 госта