
Бал-Баал
Re: Бал-Баал
Защото е като да нарисувам Париж с две Айфелови кули. 

-
- Мнения: 451
- Регистриран: 18 окт 2010, 19:04
Re: Бал-Баал
Алекс,
зарежи Париж!
Двете фигури се различават стилово от останалия персонаж.
Изглеждат ми като Бал и Кибела наблюдаващи обществото.
Нали, такава идея имаше в Магурата!
Защо и тук да не е това смисъла?
?
Ч.Б.
зарежи Париж!
Двете фигури се различават стилово от останалия персонаж.
Изглеждат ми като Бал и Кибела наблюдаващи обществото.
Нали, такава идея имаше в Магурата!
Защо и тук да не е това смисъла?
?
Ч.Б.
Re: Бал-Баал
Защото имаме две разделени пана. Отгоре Бал с компания долу Кибела с компания.
Ако тези двете фигури изобразявах Бал и Кибела би било логично да се изобразят на нивото на разделителната линия и/или в зоната на хората, но не, те са в зоната на Бал?!
Ако тези двете фигури изобразявах Бал и Кибела би било логично да се изобразят на нивото на разделителната линия и/или в зоната на хората, но не, те са в зоната на Бал?!
-
- Мнения: 451
- Регистриран: 18 окт 2010, 19:04
Re: Бал-Баал
Не съм много силен в анализа на този вид древности.
Ще се опитам да помисля.
Долу в дясно са човеците в материалното.
Пред тях са, струва ми се, героите от пантеона, които някак си участват / посредничат/ във взаимоотношенията между по-горните персони и земните човеци.
Най-отгоре е групата наставляваща, управляваща или наблюдаваща тия под тях./ Има осезаема разлика в ръстовете на фигурите, което е показател/.
А някак отстрани, по-незабележимо, не изпъкващи с нищо и в същото време на централно място, имащи поглед върху долния, средния и висшия "свят" стоят двете фигурки.
Затова предполагам са Бал и Кибела.
Така си обяснявам нещата.
....................................................................
Като помислих, ми се завъртяха още доста варианти. Например: горе Господна деиствителност, в средата Царство небесно, долу в дясно земната реалност и други вариации. Ако продължа съвсем ще се ...
Има по-компетентни, те ще помогнат, може би.
Ч.Б.
Ще се опитам да помисля.
Долу в дясно са човеците в материалното.
Пред тях са, струва ми се, героите от пантеона, които някак си участват / посредничат/ във взаимоотношенията между по-горните персони и земните човеци.
Най-отгоре е групата наставляваща, управляваща или наблюдаваща тия под тях./ Има осезаема разлика в ръстовете на фигурите, което е показател/.
А някак отстрани, по-незабележимо, не изпъкващи с нищо и в същото време на централно място, имащи поглед върху долния, средния и висшия "свят" стоят двете фигурки.
Затова предполагам са Бал и Кибела.
Така си обяснявам нещата.
....................................................................
Като помислих, ми се завъртяха още доста варианти. Например: горе Господна деиствителност, в средата Царство небесно, долу в дясно земната реалност и други вариации. Ако продължа съвсем ще се ...
Има по-компетентни, те ще помогнат, може би.
Ч.Б.
Re: Бал-Баал
Има по-просто обяснение според мен - авторът е показал чрез двете фигури, че менхирите на Бал са много. Ако е имало място на релефа можеше на направи и пет фигури, че и повече.
Но факт е, че учените са открили по нашите земи и т.нар. "каменни баби". В музея във Варна съм виждал такива. Но те много се различават от менхирите...
Но факт е, че учените са открили по нашите земи и т.нар. "каменни баби". В музея във Варна съм виждал такива. Но те много се различават от менхирите...
Р.Ч.
Re: Бал-Баал
Намерих малко снимки.
Точно частта която ни интересува е унищожена от вандали...
Все пак ще кача малко: Между другото, мястото на което е релефа е мраморна мина, възможно е в релефа да са изобразени персонажи на рандом само колкото да се тренира някой скулптор
(малко вероятно предвид надписа)
Лъвче не виждам, бика може да се окаже само гънка от дрехата...
Предвид шарките: Възможно е да се окаже и някакъв плетен съд Докато търсех ми попадна този релеф на оброчна плочка от Mysia, не намерих оригинала: http://publishing.cdlib.org/ucpresseboo ... d=d0e15165
Точно частта която ни интересува е унищожена от вандали...
Все пак ще кача малко: Между другото, мястото на което е релефа е мраморна мина, възможно е в релефа да са изобразени персонажи на рандом само колкото да се тренира някой скулптор

Лъвче не виждам, бика може да се окаже само гънка от дрехата...
Предвид шарките: Възможно е да се окаже и някакъв плетен съд Докато търсех ми попадна този релеф на оброчна плочка от Mysia, не намерих оригинала: http://publishing.cdlib.org/ucpresseboo ... d=d0e15165
Re: Бал-Баал
Това ако е вярно, толкова неща придобиват смисъл в българската средновековна история. Винаги съм недоумявал защо най-великите ни кханове и царе са давали цялата си енергия, мощ и средства за да завладеят Константинопол.Винаги вътрешно съм упреквал цар Симеон за кампанията му към Византийскаата столица,където намира и нелепата си смърт,вместо да си укрепи границите и да развие истинския златния век,на просперитет към духовно и материално богатство на българина. Но този упрек е в следствие на мислене като завоевател,но ако Бизантион е бил тракийски град и по времето на Римската империя,а ние българите не сме просто съюзници на траките след това,а техни преки наследници,както вече се разбулва тази истина,то нашите кханове и царе са водили не завоевателни,а национал-освободителни кампании,в случая цар Симеон е претендирал и искал да си възвърне по право старата Боспорска столица въпреки ,че няма писмени данни за споменаването на тази хипотеза.И неслучайно е бил провъзгласен за цар на българи и ромей,още преди да тръгне за Константинопол , това ,че ги е бил в две-три войни не го прави цар на ромейте , които впрочем самите те го провъзгласяват.Ако човек се замисли ,а не просто чете през редовете на историята толкова части от пъзела се нареждат,вие колеги как мислите, има ли зрънце истина в това мое интоитивно прозрение???sum написа: За мен столицата на Боспорските басилевси е била Византион. А при това положение изображенията от монетите се обясняват лесно. Защото това всъщност означава - римски император от Рим, който назначава подчинен на него басилевс.
Re: Бал-Баал
Човек само ако си зададе простичкия въпрос защо Симеон се е провъзгласил за басилевс и нещата придобиват много интересни параметри. Интересни, защото титлата е тракийска, а не гръцка. Тоест Симеон просто е възвърнал старата титла на предците си.
Нека прибавя към артефактите и тази уникална каменна стела, на която ясно са изобразени старите ни богове. Отгоре са Бал и Кибела, с дара-птица. Под птицата виждаме олтар с огън, чрез който предците ни призовавали божествата (да не забравим, че есхарите са жречески огнища и са били ползвани не само от жреческото съсловие, но и от народа). Под Бал ясно е изобразен царя-жрец, който е с меч и доспехи, държащ символа за царска власт двоен лабрис, а в лявата му ръка е т.нар. ваджра. Свещения бик е ясен, нали?...
А от другата страна (под Кибела) е жрицата на Майката - сибила върху коня.
Това са свещените животни на предците ни - бика и коня. Първото е свързано с Бал, а второто с Кибела. Сещате ли се колко погребани коня има намерени от археолозите ПРЕД старите тракийски храмове?...
Нека прибавя към артефактите и тази уникална каменна стела, на която ясно са изобразени старите ни богове. Отгоре са Бал и Кибела, с дара-птица. Под птицата виждаме олтар с огън, чрез който предците ни призовавали божествата (да не забравим, че есхарите са жречески огнища и са били ползвани не само от жреческото съсловие, но и от народа). Под Бал ясно е изобразен царя-жрец, който е с меч и доспехи, държащ символа за царска власт двоен лабрис, а в лявата му ръка е т.нар. ваджра. Свещения бик е ясен, нали?...

Това са свещените животни на предците ни - бика и коня. Първото е свързано с Бал, а второто с Кибела. Сещате ли се колко погребани коня има намерени от археолозите ПРЕД старите тракийски храмове?...
Р.Ч.
-
- Мнения: 451
- Регистриран: 18 окт 2010, 19:04
Re: Бал-Баал
Е как всичко си има стеличката, ясно и точно без никакъв излишък!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 5 госта