Веданта Общество - България
Веданта Общество - България
Здравейте. Във фейсбук има група, наречена „Веданта Общество - България”.
https://www.facebook.com/vedantasociety ... nref=story
Преди няколко дни направих няколко коментара на молитви, написани от Свами Витамохананда. Обаче не щеш ли, на админа на групата явно нещо го жегнаха коментарите и изтри мненията ми. Аз се развеселих…
Възстанових по памет мнението си върху молитвата на Свами от 26.02.2015г.
Ето самата молитва:
„Молитва на деня: 26-ти февруари - Свами Витамохананда
О Боже, Ти си въплъщението на трите качества, гуните
и все пак превъзхождаш всички качества и си безгрешен.
Ти си Подслонът на всички.
Целият свят е само частица от Теб.
Ти си Върховното Познание.
Направи ме безгрешен,
развържи от мен възлите на трите гуни.
Дай ми Спасение.
Води ме във всеки ден и всяка дейност от живота ми.”
Коментар на Р.Ч. -
“Направи ме безгрешен,
развържи от мен възлите на трите гуни.
Дай ми Спасение.”
Сега - гуните (качествата) имат много значения в източните учения. За Патанджали значението за гуните е, че произлизат от небитието, а от напрежение между тях се създават различни проявления на битието. Също така още обяснява, че освен съзидателен процес гуните извършват процес и на „инволюция”, тоест те се разтварят отново в трансцеденталната утроба на природата (небитието на пракрити).
Според Бхагавадгита обаче гуните освен, че са породени от природата, те привързват Аз-а към материалното тяло.
В йога ученията пише, че практикуващите се стремят да извършват процес на пречистване на гуните. Обаче за Свами гуните изведнъж по магически начин стават на възли. Тоест вързани са на фльонга… Да, всеки може да си пише каквото си иска и утре можем да четем за тях, че били магнитни намотки, или бубини, или туткал…
„Дай ми Спасение.”
Спасението не се дава, а се постига. Дава се тутманик или тулумбички.
Всеки сам трябва да постигне спасението си.
Р.Р. След този коментар админа изтри мненията ми. Аз пък реших да не оставям нещата така и всеки ден да коментирам молитвите на гурувците им. Нямах никакво намерение да правя това, но… каквото почукало такова се обадило.
В нашата НПО група във фейса вече няколко пъти коментирам молитвите на Свами. И понеже се очертава дълга тема, реших да прехвърлям коментарите си тук, за да не се затрият във фейса.
Ами това е… забавлявайте се.
https://www.facebook.com/vedantasociety ... nref=story
Преди няколко дни направих няколко коментара на молитви, написани от Свами Витамохананда. Обаче не щеш ли, на админа на групата явно нещо го жегнаха коментарите и изтри мненията ми. Аз се развеселих…
Възстанових по памет мнението си върху молитвата на Свами от 26.02.2015г.
Ето самата молитва:
„Молитва на деня: 26-ти февруари - Свами Витамохананда
О Боже, Ти си въплъщението на трите качества, гуните
и все пак превъзхождаш всички качества и си безгрешен.
Ти си Подслонът на всички.
Целият свят е само частица от Теб.
Ти си Върховното Познание.
Направи ме безгрешен,
развържи от мен възлите на трите гуни.
Дай ми Спасение.
Води ме във всеки ден и всяка дейност от живота ми.”
Коментар на Р.Ч. -
“Направи ме безгрешен,
развържи от мен възлите на трите гуни.
Дай ми Спасение.”
Сега - гуните (качествата) имат много значения в източните учения. За Патанджали значението за гуните е, че произлизат от небитието, а от напрежение между тях се създават различни проявления на битието. Също така още обяснява, че освен съзидателен процес гуните извършват процес и на „инволюция”, тоест те се разтварят отново в трансцеденталната утроба на природата (небитието на пракрити).
Според Бхагавадгита обаче гуните освен, че са породени от природата, те привързват Аз-а към материалното тяло.
В йога ученията пише, че практикуващите се стремят да извършват процес на пречистване на гуните. Обаче за Свами гуните изведнъж по магически начин стават на възли. Тоест вързани са на фльонга… Да, всеки може да си пише каквото си иска и утре можем да четем за тях, че били магнитни намотки, или бубини, или туткал…
„Дай ми Спасение.”
Спасението не се дава, а се постига. Дава се тутманик или тулумбички.
Всеки сам трябва да постигне спасението си.
Р.Р. След този коментар админа изтри мненията ми. Аз пък реших да не оставям нещата така и всеки ден да коментирам молитвите на гурувците им. Нямах никакво намерение да правя това, но… каквото почукало такова се обадило.
В нашата НПО група във фейса вече няколко пъти коментирам молитвите на Свами. И понеже се очертава дълга тема, реших да прехвърлям коментарите си тук, за да не се затрият във фейса.
Ами това е… забавлявайте се.
Р.Ч.
Re: Веданта Общество - България
"Мисъл на деня: 27-ми февруари
Свами Витамохананда
Творението е безгранично. Истинското изследване на творението е възможно единствено когато нашето съзнание се издигне до състоянието на Чистото Съзнание. Истинското изучаване е възможно само чрез любящия подход към човечеството. Това отношение издига човека до най-висшето състояние на Битието. Веданта казва: "Проявената вселена е проникната от Върховната Реалност. Приемането на този факт освещава човешкия живот"."
Коментар на Р.Ч. -
„Творението е безгранично”
Свами с ограничения си ум иска да ме убеди, че „творението е безгранично”. Чудя се как може да разбере дали това е така при положение, че няма интелект!?
Нали последователите на тази йога, като Свами Витамохананда, си трансформират интелекта в нещо друго, което са описали като драща (наблюдател), който за тях е атман или Чисто Съзнание? Следователно Свами няма инструмент в ума си, за да разбере дали това е така, но не му пречи гръмко да заяви, че „творението е безгранично”.
„Истинското изследване на творението е възможно единствено когато нашето съзнание се издигне до състоянието на Чистото Съзнание.”
Много моля, вашето съзнание НЕ се издига до чистото съзнание. Вие трансформирате интелекта си и никъде не издигате съзнанието си (ума). Май Свами още не е наясно какво точно е учил и практикувал. Иначе акъли дава чрез молитви.
„Истинското изучаване е възможно само чрез любящия подход към човечеството”.
Аз пък твърдя, че това изучаване става само чрез здравия разум. Можеш да имаш „любящ подход” и да гледаш с благовещение към джапанката си, но само чрез разума ще може да я изучиш и анализираш.
„Веданта казва: "Проявената вселена е проникната от Върховната Реалност. Приемането на този факт освещава човешкия живот".”
А пък в Рамаяна пише:
„Глупакът, като слуша добри и лоши люде, поема туй, което е глупост и заблуди, подобно на свинята от блатото, която пред езерото бистро харесва свойто блато.
А умният, когато сред мъдри хорски речи дочуе даже глупост, на него му не пречи доброто да попие, а думи зли и нрави, където ги е срещнал, на място да забрави.”
Свами Витамохананда
Творението е безгранично. Истинското изследване на творението е възможно единствено когато нашето съзнание се издигне до състоянието на Чистото Съзнание. Истинското изучаване е възможно само чрез любящия подход към човечеството. Това отношение издига човека до най-висшето състояние на Битието. Веданта казва: "Проявената вселена е проникната от Върховната Реалност. Приемането на този факт освещава човешкия живот"."
Коментар на Р.Ч. -
„Творението е безгранично”
Свами с ограничения си ум иска да ме убеди, че „творението е безгранично”. Чудя се как може да разбере дали това е така при положение, че няма интелект!?
Нали последователите на тази йога, като Свами Витамохананда, си трансформират интелекта в нещо друго, което са описали като драща (наблюдател), който за тях е атман или Чисто Съзнание? Следователно Свами няма инструмент в ума си, за да разбере дали това е така, но не му пречи гръмко да заяви, че „творението е безгранично”.
„Истинското изследване на творението е възможно единствено когато нашето съзнание се издигне до състоянието на Чистото Съзнание.”
Много моля, вашето съзнание НЕ се издига до чистото съзнание. Вие трансформирате интелекта си и никъде не издигате съзнанието си (ума). Май Свами още не е наясно какво точно е учил и практикувал. Иначе акъли дава чрез молитви.
„Истинското изучаване е възможно само чрез любящия подход към човечеството”.
Аз пък твърдя, че това изучаване става само чрез здравия разум. Можеш да имаш „любящ подход” и да гледаш с благовещение към джапанката си, но само чрез разума ще може да я изучиш и анализираш.
„Веданта казва: "Проявената вселена е проникната от Върховната Реалност. Приемането на този факт освещава човешкия живот".”
А пък в Рамаяна пише:
„Глупакът, като слуша добри и лоши люде, поема туй, което е глупост и заблуди, подобно на свинята от блатото, която пред езерото бистро харесва свойто блато.
А умният, когато сред мъдри хорски речи дочуе даже глупост, на него му не пречи доброто да попие, а думи зли и нрави, където ги е срещнал, на място да забрави.”
Р.Ч.
Re: Веданта Общество - България
Два дни не бях на линия, за да коментирам молитвите… Я да видим сега днес с какво ни сюрпризират ведантистите.
„Молитва на деня: 1-ви март
Свами Витамохананда
О Ти, който си Самото Сияние,
направи ме способен да съзерцавам
Твоя Божествен Разум.
Приветствам Теб, Божествения Абсолют -
направи ме способен да Те достигна
чрез йога на медитацията.
Ти си единственият ми подслон,
Единственият, достоен за обожание.
Теб и единствено Теб
моля да ме закриляш във всичко!”
Коментар на Р.Ч. –
„направи ме способен да съзерцавам
Твоя Божествен Разум.”
Това няма как да стане (имам предвид способността), защото, за да можеш да съзерцаваш нещо единственият начин е да бъдеш пред него. Не можеш да съзерцаваш или гледаш например от София какво представлява град Ямбол, нали? Единствения начин е да тръгнеш от София и да отидеш до Ямбол, за да го видиш, нали?
Обаче Свами не иска да тръгне и да достигне, за да види, а се моли Бог да го направи способен, за да види. Разбирате ли огромната разлика?... И добре, да предположим, че Бог реши и го направи способен… и после какво!? Ами нищо, поклонникът пак ще си е тук, а Богът пак ще си е там.
„направи ме способен да Те достигна
чрез йога на медитацията.”
Същата глупост, като предходната…
„Ти си единственият ми подслон,
Единственият, достоен за обожание.”
Бре чудя им се на тези ведантисти как може да обожаваш нещо, след като не го познаваш? Те не познават този, на който се прекланят, обаче тръбят, че трябва да го обожават. Все едно да се прехласвам и да обожавам тутманик, без нито да съм го видял, нито да съм го вкусил.
Това ни дава Свами – тутманик, който никога не е познал. Ами ако има отрова в този тутманик?! Но това гуру няма откъде да знае, защото никога не го е виждал, нито пък е вкусвал. Обаче гръмко тръби, че трябва да го обожаваме.
Аз обаче никога не съм обожавал и няма да обожавам нещо, което не познавам.
„Теб и единствено Теб
моля да ме закриляш във всичко!”
И как ще стане тази закрила, след като ти не познаваш тутманика?
Все едно си войн в една армия, обаче си чул, че има друга огромна армия с върховен генерал. И ти сега, война, се молиш на генерала от другата армия да те защитава и да те закриля. Егати абсурда.
Войнико, първо напусни своята армия и тръгни през бойното поле към другата, пък после, ако те приемат в техните редици, едва тогава ще можеш да се обръщаш с молба към генерала. А той дали въобще ще ти обърне внимание е друг въпрос.
„Молитва на деня: 1-ви март
Свами Витамохананда
О Ти, който си Самото Сияние,
направи ме способен да съзерцавам
Твоя Божествен Разум.
Приветствам Теб, Божествения Абсолют -
направи ме способен да Те достигна
чрез йога на медитацията.
Ти си единственият ми подслон,
Единственият, достоен за обожание.
Теб и единствено Теб
моля да ме закриляш във всичко!”
Коментар на Р.Ч. –
„направи ме способен да съзерцавам
Твоя Божествен Разум.”
Това няма как да стане (имам предвид способността), защото, за да можеш да съзерцаваш нещо единственият начин е да бъдеш пред него. Не можеш да съзерцаваш или гледаш например от София какво представлява град Ямбол, нали? Единствения начин е да тръгнеш от София и да отидеш до Ямбол, за да го видиш, нали?
Обаче Свами не иска да тръгне и да достигне, за да види, а се моли Бог да го направи способен, за да види. Разбирате ли огромната разлика?... И добре, да предположим, че Бог реши и го направи способен… и после какво!? Ами нищо, поклонникът пак ще си е тук, а Богът пак ще си е там.
„направи ме способен да Те достигна
чрез йога на медитацията.”
Същата глупост, като предходната…
„Ти си единственият ми подслон,
Единственият, достоен за обожание.”
Бре чудя им се на тези ведантисти как може да обожаваш нещо, след като не го познаваш? Те не познават този, на който се прекланят, обаче тръбят, че трябва да го обожават. Все едно да се прехласвам и да обожавам тутманик, без нито да съм го видял, нито да съм го вкусил.
Това ни дава Свами – тутманик, който никога не е познал. Ами ако има отрова в този тутманик?! Но това гуру няма откъде да знае, защото никога не го е виждал, нито пък е вкусвал. Обаче гръмко тръби, че трябва да го обожаваме.
Аз обаче никога не съм обожавал и няма да обожавам нещо, което не познавам.
„Теб и единствено Теб
моля да ме закриляш във всичко!”
И как ще стане тази закрила, след като ти не познаваш тутманика?
Все едно си войн в една армия, обаче си чул, че има друга огромна армия с върховен генерал. И ти сега, война, се молиш на генерала от другата армия да те защитава и да те закриля. Егати абсурда.
Войнико, първо напусни своята армия и тръгни през бойното поле към другата, пък после, ако те приемат в техните редици, едва тогава ще можеш да се обръщаш с молба към генерала. А той дали въобще ще ти обърне внимание е друг въпрос.
Р.Ч.
Re: Веданта Общество - България
Днес освен молитва има представена мисъл на Свами Витамохананда, подкрепена от Свами Вивекананда.
Мисъл на деня: 1-ви март
Свами Витамохананда
Свобода значи да използваме своята креативност, разум, богатство, образование и т.н. за свое добро и за доброто на всички, които се нуждаят. До либералността трябва да се прибягва, за да бъде направен всеки безкористен и неегоистичен. Какво печелим, ако сме егоисти?
"Свободата е единственото условие за растежа", казва Свами Вивекананда.
Коментра на Р.Ч. -
Има една комедия „Криворазбраната цивилизация”. Като прочетох това за свободата и веднага се сетих за думите на Хаджи Коста от първо действие на пиесата:
- Хората може да покачат и дрънкала, па и ний не ще станем маймуни, анадънму?”
Как може свободата да е единственото, забележете, условие, за растеж… предполагам Вивекананда има предвид духовен растеж, а не физически. Че точно обратното е, Свами – духовното робство е единственото условие, което провокира търсещия към духовен растеж.
Когато си вече свободен, тогава растежът спира. Обаче за Свами явно не е така.
Мисъл на деня: 1-ви март
Свами Витамохананда
Свобода значи да използваме своята креативност, разум, богатство, образование и т.н. за свое добро и за доброто на всички, които се нуждаят. До либералността трябва да се прибягва, за да бъде направен всеки безкористен и неегоистичен. Какво печелим, ако сме егоисти?
"Свободата е единственото условие за растежа", казва Свами Вивекананда.
Коментра на Р.Ч. -
Има една комедия „Криворазбраната цивилизация”. Като прочетох това за свободата и веднага се сетих за думите на Хаджи Коста от първо действие на пиесата:
- Хората може да покачат и дрънкала, па и ний не ще станем маймуни, анадънму?”
Как може свободата да е единственото, забележете, условие, за растеж… предполагам Вивекананда има предвид духовен растеж, а не физически. Че точно обратното е, Свами – духовното робство е единственото условие, което провокира търсещия към духовен растеж.
Когато си вече свободен, тогава растежът спира. Обаче за Свами явно не е така.
Р.Ч.
-
- Мнения: 120
- Регистриран: 01 фев 2015, 15:19
Re: Веданта Общество - България
Уникален цитат!sum написа:А пък в Рамаяна пише:
„Глупакът, като слуша добри и лоши люде, поема туй, което е глупост и заблуди, подобно на свинята от блатото, която пред езерото бистро харесва свойто блато.
А умният, когато сред мъдри хорски речи дочуе даже глупост, на него му не пречи доброто да попие, а думи зли и нрави, където ги е срещнал, на място да забрави.”
-
- Мнения: 451
- Регистриран: 18 окт 2010, 19:04
Re: Веданта Общество - България
Уважаеми, Sum,
Изглежда си много, много по-наясно с въпросното общество и др. подобни на него.
В моя скромен поглед се оформя виждането, че тия свамита са вече " с лопата да ги ринеш " и както е видно си плещат щуротии на килограм! То май е ясно вече, че нямат ни задръжки, ни спирачки, ама тия дето им се връзват - и те май не са на изчерпване. То много "аджамия", много нещо!!!
Ситуацията е трагична!
"Спасение дебне отвсякъде"!
Нека бъда извинен за разбирането ми, но е вярно с оригинала!
Успех, Sum,
Ч.Б.
Изглежда си много, много по-наясно с въпросното общество и др. подобни на него.
В моя скромен поглед се оформя виждането, че тия свамита са вече " с лопата да ги ринеш " и както е видно си плещат щуротии на килограм! То май е ясно вече, че нямат ни задръжки, ни спирачки, ама тия дето им се връзват - и те май не са на изчерпване. То много "аджамия", много нещо!!!
Ситуацията е трагична!
"Спасение дебне отвсякъде"!
Нека бъда извинен за разбирането ми, но е вярно с оригинала!
Успех, Sum,
Ч.Б.
Re: Веданта Общество - България
Уважаеми, Ч.Б., както знаеш, компромис с духовно Знание не правя. Мен не ме интересува личността... свами ли ще е или Пешо трътката, за мен няма никакво значение. Не мога обаче да подмина с лека ръка написаното от такива хора, още повече, когато става въпрос за тяхното становище, изразено в текст. Я да видим какво ни предлага Свами за 2-ри март
Молитва на деня: 2-ри март
Свами Витамохананда
„Търся подслон при вечния Господ,
който е подслонът на всички йогини.
Господи, Ти си Причината на всички причини.
Ти си Върховното Същество - Вечният, Чистият.
Направи ме вещ в духовното, експерт сред йогините.
О Блажени Боже, Ти си Азът на всички същества.
Дари ме с Чиста Любов, Разум и Абсолютно Блаженство”
Коментар на Р.Ч. -
“Търся подслон при вечния Господ,
който е подслонът на всички йогини.”
Значи Свами иска да ни каже, че ако ние не сме йогини за нас няма да има подслон. Брех. А тази негова категоричност всъщност означава само едно – за нас, йогините има подслон, а за вас, няма.
„Господи, Ти си Причината на всички причини.”
Аз дотук не разбрах за Свами кой точно е този Господ, но ако следваме Веданта това би трябвало да е Брахман. Обаче проблемът е, че в тези учения не се ползва термина „господ”. Нещо много християнско започна да звучат молитвите на Свами… Например за Йогананда Господ е Слънцето. Ето негова молитва: „Аз благодаря на ранната утрин, на
Господ Слънце, и имам отново неговата благословия”. Ако следваме традицията на свамита-та това означава, че и за Витамохананда Господ би трябвало е Слънцето. Може би в следващите молитви ще разберем повече по въпроса...
„Направи ме вещ в духовното, експерт сред йогините.”
И таз добра. Как да те направи вещ (знаещ) в духовното ако сам не положиш усилия за това?! Какво иска да ни каже Свами с тази молба – мен ме мързи да се уча, но ти ме направи „вещ в духовното, експерт сред йогините”. То, аслъ, какъв Господ ще да е ако не направи мързеливите хора експерти в йога
„О Блажени Боже, Ти си Азът на всички същества”
О, неблажено Свами, ти отново се изказваш като последна инстанция и с категоричност твърдиш нещо за Бога, който не познаваш. Хайде първо Го познай и после пиши гръмки фрази като тази, че „Ти си Азът на всички същества”. Само да вметна, че идеята ти за Аз-а няма нищо общо с Реалността.
„Дари ме с Чиста Любов, Разум и Абсолютно Блаженство”
Свами, няма как Бог да те дари с чиста любов, защото в сърцето си имаш самскари. Първо ги унищожи и тогава се моли за тази любов. Иначе ще стане това - ще отклониш част от чистата вода от реката и ще я прекараш през своя бидон с нечистотии. Обаче водата няма да те измие отвътре, защото любовта не чисти боклуци. Резултатът от молитвата ще е пренос на зараза обратно в чистата река.
…И защо да те дарява с Разум след като вече си имаш, Свами? Ако ти даде още един чудя се тогава какво ще правиш с ДВА разума? Ти не можеш да ползваш своя рационално, а си тръгнал да искаш още един. Браво на теб.
…И защо ти е Абсолютно Блаженство, Свами? Знай, че само свинята изпитва такова блаженство, когато се въргаля в своята локва. От позицията на своя гьол блаженство ти ще бъде като това на свинята.
Не моли повече Бога за такива неща, а се моли акъл да ти даде.
Молитва на деня: 2-ри март
Свами Витамохананда
„Търся подслон при вечния Господ,
който е подслонът на всички йогини.
Господи, Ти си Причината на всички причини.
Ти си Върховното Същество - Вечният, Чистият.
Направи ме вещ в духовното, експерт сред йогините.
О Блажени Боже, Ти си Азът на всички същества.
Дари ме с Чиста Любов, Разум и Абсолютно Блаженство”
Коментар на Р.Ч. -
“Търся подслон при вечния Господ,
който е подслонът на всички йогини.”
Значи Свами иска да ни каже, че ако ние не сме йогини за нас няма да има подслон. Брех. А тази негова категоричност всъщност означава само едно – за нас, йогините има подслон, а за вас, няма.
„Господи, Ти си Причината на всички причини.”
Аз дотук не разбрах за Свами кой точно е този Господ, но ако следваме Веданта това би трябвало да е Брахман. Обаче проблемът е, че в тези учения не се ползва термина „господ”. Нещо много християнско започна да звучат молитвите на Свами… Например за Йогананда Господ е Слънцето. Ето негова молитва: „Аз благодаря на ранната утрин, на
Господ Слънце, и имам отново неговата благословия”. Ако следваме традицията на свамита-та това означава, че и за Витамохананда Господ би трябвало е Слънцето. Може би в следващите молитви ще разберем повече по въпроса...
„Направи ме вещ в духовното, експерт сред йогините.”
И таз добра. Как да те направи вещ (знаещ) в духовното ако сам не положиш усилия за това?! Какво иска да ни каже Свами с тази молба – мен ме мързи да се уча, но ти ме направи „вещ в духовното, експерт сред йогините”. То, аслъ, какъв Господ ще да е ако не направи мързеливите хора експерти в йога
„О Блажени Боже, Ти си Азът на всички същества”
О, неблажено Свами, ти отново се изказваш като последна инстанция и с категоричност твърдиш нещо за Бога, който не познаваш. Хайде първо Го познай и после пиши гръмки фрази като тази, че „Ти си Азът на всички същества”. Само да вметна, че идеята ти за Аз-а няма нищо общо с Реалността.
„Дари ме с Чиста Любов, Разум и Абсолютно Блаженство”
Свами, няма как Бог да те дари с чиста любов, защото в сърцето си имаш самскари. Първо ги унищожи и тогава се моли за тази любов. Иначе ще стане това - ще отклониш част от чистата вода от реката и ще я прекараш през своя бидон с нечистотии. Обаче водата няма да те измие отвътре, защото любовта не чисти боклуци. Резултатът от молитвата ще е пренос на зараза обратно в чистата река.
…И защо да те дарява с Разум след като вече си имаш, Свами? Ако ти даде още един чудя се тогава какво ще правиш с ДВА разума? Ти не можеш да ползваш своя рационално, а си тръгнал да искаш още един. Браво на теб.
…И защо ти е Абсолютно Блаженство, Свами? Знай, че само свинята изпитва такова блаженство, когато се въргаля в своята локва. От позицията на своя гьол блаженство ти ще бъде като това на свинята.
Не моли повече Бога за такива неща, а се моли акъл да ти даде.
Р.Ч.
Re: Веданта Общество - България
"Мисъл на деня: 3-ти март
Свами Витамохананда
Ние се нуждаем от три неща: сърце, което да чувства, разум, който да мисли и физическа сила и мощ. Но първо нека подложим на тест своята любов и смирение. Без любов човек става завистлив. Завистта е страшна и ужасна и поражда всякакви грешки и престъпления. Добрите дела са винаги вършени от онези, които обичат, използвайки цялата си сила и мощ по разумен начин."
Коментар на Р.Ч. –
„Ние се нуждаем от три неща: сърце, което да чувства, разум, който да мисли и физическа сила и мощ”
Как ще се нуждаеш от тези неща при положение, че ги имаш още от самото раждане, Свами? Нима досега си нямал сърце, с което да чувстваш?
И кой ти е казал, че разумът може да мисли? Разумът в човек представлява интелекта и се явява разграничителя на обектите и прочее. Разумът не може да мисли, Свами. Но Мисълта (като център в ума) може да мисли.
„Но първо нека подложим на тест своята любов и смирение.”
Тест ли? И защо ти е това? И защо ще се смиряваш? Овцата по природа е смирена. Човешката природа обаче е друга. Ти не си изучил нашата природа, а ни караш към овчата…
„Без любов човек става завистлив.”
Хайде бе… Знаеш ли колко много хора има по света, които са много обичащи и в същото време са ужасно завистливи?
Човек без любов е просто човек без любов и нищо повече.
„Добрите дела са винаги вършени от онези, които обичат, използвайки цялата си сила и мощ по разумен начин.”
Съжалявам, но и това ти съждение не е вярно. Добрите дела не са извършват САМО от онези, които обичат. Защото знам за много хора, които от обич вършат ужасни дела в живота си. От обич можеш да крадеш, да убиваш, да изнасилваш и прочее, нали?
Така че, добрите дела се извършват само тогава, когато разумът е водещ в живота на добрия човек.
Свами Витамохананда
Ние се нуждаем от три неща: сърце, което да чувства, разум, който да мисли и физическа сила и мощ. Но първо нека подложим на тест своята любов и смирение. Без любов човек става завистлив. Завистта е страшна и ужасна и поражда всякакви грешки и престъпления. Добрите дела са винаги вършени от онези, които обичат, използвайки цялата си сила и мощ по разумен начин."
Коментар на Р.Ч. –
„Ние се нуждаем от три неща: сърце, което да чувства, разум, който да мисли и физическа сила и мощ”
Как ще се нуждаеш от тези неща при положение, че ги имаш още от самото раждане, Свами? Нима досега си нямал сърце, с което да чувстваш?
И кой ти е казал, че разумът може да мисли? Разумът в човек представлява интелекта и се явява разграничителя на обектите и прочее. Разумът не може да мисли, Свами. Но Мисълта (като център в ума) може да мисли.
„Но първо нека подложим на тест своята любов и смирение.”
Тест ли? И защо ти е това? И защо ще се смиряваш? Овцата по природа е смирена. Човешката природа обаче е друга. Ти не си изучил нашата природа, а ни караш към овчата…
„Без любов човек става завистлив.”
Хайде бе… Знаеш ли колко много хора има по света, които са много обичащи и в същото време са ужасно завистливи?
Човек без любов е просто човек без любов и нищо повече.
„Добрите дела са винаги вършени от онези, които обичат, използвайки цялата си сила и мощ по разумен начин.”
Съжалявам, но и това ти съждение не е вярно. Добрите дела не са извършват САМО от онези, които обичат. Защото знам за много хора, които от обич вършат ужасни дела в живота си. От обич можеш да крадеш, да убиваш, да изнасилваш и прочее, нали?
Така че, добрите дела се извършват само тогава, когато разумът е водещ в живота на добрия човек.
Р.Ч.
Re: Веданта Общество - България
Молитва на деня: 4-ти март
Свами Витамохананда
О Боже, Ти, който си абсолютният Разум, надари ме с Твоя Разум.
Господи, прережи въжетата на всичките ми лоши склонности (карма).
О Абсолютно Блаженство, удостой ме с Твоето Блаженство.
Господи, Ти си Най-Висшето Познание, дай ми Абсолютно Познание.
Нека всички модификации и промени в ума ми да спрат.
Нека стана достоен да реализирам вечната истина "Ти си Това".
Коментар на Р.Ч. –
„О Боже, Ти, който си абсолютният Разум, надари ме с Твоя Разум.”
Винаги съм се чудел как така интелигентни хора, като Свами, трудно различават термина „разум” от „ум”. Разумът, както всички знаем, е просто интелектът в нас. Той е само част от ума, каквито части са също мисълта и его-то. Вижте сега от тази позиция абсурдността в молбата – „надари ме с Твоя Разум”.
Ами, Свами, нали тогава Богът ще остане без Разум, за да може ти да имаш два в себе си. Излиза, че ти искаш да направиш своя Бог идиот.
„Господи, прережи въжетата на всичките ми лоши склонности (карма).”
Това сам трябва да го направиш. Чети трилогията „Ти си Това” и ще разбереш как става това упражнение.
„О Абсолютно Блаженство, удостой ме с Твоето Блаженство.”
И защо да го прави?! Може би защото няма никаква работа…
„Господи, Ти си Най-Висшето Познание, дай ми Абсолютно Познание.”
Той хубаво ще ти даде, но ти можеш ли го разбра!?
„Нека всички модификации и промени в ума ми да спрат.”
Ами ако тази промяна стане това означава ума ти да се превърне в нещо статично… например в пластмаса. И после като се превърнеш в такава как ще живееш, Свами? Ще живееш живот като този на ПВЦ дограма.
„Нека стана достоен да реализирам вечната истина "Ти си Това".”
Ааа, щом искаш това веднага започвай да четеш трилогията „Ти си Това”
Сладур.
Свами Витамохананда
О Боже, Ти, който си абсолютният Разум, надари ме с Твоя Разум.
Господи, прережи въжетата на всичките ми лоши склонности (карма).
О Абсолютно Блаженство, удостой ме с Твоето Блаженство.
Господи, Ти си Най-Висшето Познание, дай ми Абсолютно Познание.
Нека всички модификации и промени в ума ми да спрат.
Нека стана достоен да реализирам вечната истина "Ти си Това".
Коментар на Р.Ч. –
„О Боже, Ти, който си абсолютният Разум, надари ме с Твоя Разум.”
Винаги съм се чудел как така интелигентни хора, като Свами, трудно различават термина „разум” от „ум”. Разумът, както всички знаем, е просто интелектът в нас. Той е само част от ума, каквито части са също мисълта и его-то. Вижте сега от тази позиция абсурдността в молбата – „надари ме с Твоя Разум”.
Ами, Свами, нали тогава Богът ще остане без Разум, за да може ти да имаш два в себе си. Излиза, че ти искаш да направиш своя Бог идиот.
„Господи, прережи въжетата на всичките ми лоши склонности (карма).”
Това сам трябва да го направиш. Чети трилогията „Ти си Това” и ще разбереш как става това упражнение.
„О Абсолютно Блаженство, удостой ме с Твоето Блаженство.”
И защо да го прави?! Може би защото няма никаква работа…
„Господи, Ти си Най-Висшето Познание, дай ми Абсолютно Познание.”
Той хубаво ще ти даде, но ти можеш ли го разбра!?
„Нека всички модификации и промени в ума ми да спрат.”
Ами ако тази промяна стане това означава ума ти да се превърне в нещо статично… например в пластмаса. И после като се превърнеш в такава как ще живееш, Свами? Ще живееш живот като този на ПВЦ дограма.
„Нека стана достоен да реализирам вечната истина "Ти си Това".”
Ааа, щом искаш това веднага започвай да четеш трилогията „Ти си Това”
Сладур.
Р.Ч.
Re: Веданта Общество - България
„Молитва на деня: 5-ти март
Свами Витамохананда
О Господи, Ти си Спасителят на вселената.
Направи медитацията ми плодотворна.
Ти си най-висшата Йога и Познание.
Ти си радостта на вечно-блажените йогини.
Ти си Спасителят на бедните и безпомощните.
Премахни всичките ми страхове и ми дай Освобождение!”
Коментар на Р.Ч. –
„О Господи, Ти си Спасителят на вселената.”
Че кой застрашава Вселената, че да се налага да се спасява?
И след като не става ясно каква е тази загадка изведнъж в следващото изречение Свами директно ни праща да медитираме:
„Направи медитацията ми плодотворна.”
Аха, понеже Господ няма да разкрие кой е този, който крои пъклени планове да скапе Вселената, тогава поне да направи медитацията на Свами плодотворна. Друго си е да оберем всичките файди…
„Ти си най-висшата Йога и Познание.”
От позицията на ограничения си ум Свами ни представя своята неограничена истина. Но от позицията на моя неограничен ум тази негова истина е всъщност доста ограничена. Представата на мравката за нейния свят включва реалността на мравуняка и още 400-500 метра околовръст. Мравката (спрямо Земята) знае повече за реалността от Свами, спрямо неговото знание за Господна реалност.
„Ти си радостта на вечно-блажените йогини.”
Що бе… и циганите много му се радват на Господ. Я виж колко песни и гебеци има в негова памет.
„Ти си Спасителят на бедните и безпомощните.”
Така е докато бедните и бездомните не се освободят от карма. След като сами се освободят едва тогава ще бъдат Спасени… чрез знание, а не чрез вяра.
„Премахни всичките ми страхове и ми дай Освобождение!”
Че каква друга работа имаш тук, на Земята, Свами. Сам си премахни страховете и сам се Освободи. Господ не ти е линейка „Бърза помощ”, която само чака да набереш номера и да цъфне при теб.
Свами Витамохананда
О Господи, Ти си Спасителят на вселената.
Направи медитацията ми плодотворна.
Ти си най-висшата Йога и Познание.
Ти си радостта на вечно-блажените йогини.
Ти си Спасителят на бедните и безпомощните.
Премахни всичките ми страхове и ми дай Освобождение!”
Коментар на Р.Ч. –
„О Господи, Ти си Спасителят на вселената.”
Че кой застрашава Вселената, че да се налага да се спасява?
И след като не става ясно каква е тази загадка изведнъж в следващото изречение Свами директно ни праща да медитираме:
„Направи медитацията ми плодотворна.”
Аха, понеже Господ няма да разкрие кой е този, който крои пъклени планове да скапе Вселената, тогава поне да направи медитацията на Свами плодотворна. Друго си е да оберем всичките файди…
„Ти си най-висшата Йога и Познание.”
От позицията на ограничения си ум Свами ни представя своята неограничена истина. Но от позицията на моя неограничен ум тази негова истина е всъщност доста ограничена. Представата на мравката за нейния свят включва реалността на мравуняка и още 400-500 метра околовръст. Мравката (спрямо Земята) знае повече за реалността от Свами, спрямо неговото знание за Господна реалност.
„Ти си радостта на вечно-блажените йогини.”
Що бе… и циганите много му се радват на Господ. Я виж колко песни и гебеци има в негова памет.
„Ти си Спасителят на бедните и безпомощните.”
Така е докато бедните и бездомните не се освободят от карма. След като сами се освободят едва тогава ще бъдат Спасени… чрез знание, а не чрез вяра.
„Премахни всичките ми страхове и ми дай Освобождение!”
Че каква друга работа имаш тук, на Земята, Свами. Сам си премахни страховете и сам се Освободи. Господ не ти е линейка „Бърза помощ”, която само чака да набереш номера и да цъфне при теб.
Р.Ч.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост