ТИ СИ ТОВА ◦◦◦ Tat Tvam Asi ◦◦◦ Thou Art That

Форум за Познанието
Дата и час: Пон Дек 18, 2017 8:08 am

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 98 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 6, 7, 8, 9, 10
Автор Съобщение
 Заглавие: Re: Шанкара
Ново мнениеПубликувано на: Нед Яну 04, 2015 4:52 am 
Dimitar написа:
Излиза че себето е в тъча или друга част от Пътя, който не съществува?!

Това, което излиза е чисто интелектуален извод - а това, което указвам е психологическа маневра с чисто практическа насоченост. Придобиването на познание в духовен аспект, е фалш от самото начало, защото всичко, което може да придобиеш, можеш и да го изгубиш - Шанкара не преподава такива неща, само онова, което винаги е с теб, това е от значение за него. Пътя не е от значение, ти си от значение - и да си на пътя, и да изгубиш пътя, Шанкара не го вълнува, защото всичко, което наистина има, носи винаги със себе си, въпросът е дали ти го носиш, а къде отиваш и къде се намираш си е твоя работа, Шанкара не те води никъде, нито те праща някъде.

Dimitar написа:
Разликата между емоцията и чувството е само в продължителността

Разликата е фундаментална и не е кой знае каква трудност да се види. Емоциите те лишават от душевен покой, чувствата разкриват душевен разкош - емоциите са ехо от безсъзнателното, те се проявяват на безсъзнателно ниво, чувствата са израз на това, което става тук и сега, те са винаги осъзнати, емоциите усилват егото, чувствата дават сила на сърцето, движеният от емоции човек е склонен да обвинява, чувствата от своя страна ни предлагат да поемем отговорността в/у себе си. Чувствата сближават с този, когото обичаш - емоциите отдалечават. Чувствата ни карат да се усещаме леки и пълни със сили, докато емоциите ни карат да усещаме тежест и ни съсипват. Чувствата и емоциите са с различна природа, и ни дават противоположно виждане на света.

koan написа:
само гледай от много практика да не се блъснеш в някоя пирамидка с оченце отогоре

Въх уплаших са, да знаеш :Д .
И можеше съвсем спокойно да ме питаш за името ми, не да гадаеш и да предполагаш, явно някакви предишни потребители, но пък ако държиш да съм Пешо, Наско или Костадин, нямам против, стига да не ме занимаваш със смехотворни подмятания.

Gor написа:
Здравей name
С много от нещата които пишеш съм съгласен , личи си че познаваш добре теорията

Привет Gor.

Ами всъщност не е така - теорията доста слабо я познавам, индийската терминология ми създаде твърде много главоболия, ясно ми стана, че ако искам да разбера на теоретично ниво за какво става дума не само в текстовете на адвайта, но и в обща сметка на всички индийски школи, то ще е най- добре да науча санскрит и хинди, но уви езиците не ми се отдават, та реших, че това не е за мен. Така, че в действителност слабо познавам теорията.


Gor написа:
будния човек не е зависим от традициите

Будния човек не само от традициите не е зависим, но и от опитността, и знанията - неговата будност е неговото знаене и няма друго, така да се каже, няма нито една книга под ръка. Един буден човек, няма да критикува Шанкара, в контекста на това дали е бил прав или не, а в смисъла на това дали ще е полезен за теб или не - Шанкара е минало и не е от значение, вече го няма, така че не представлява интерес за будния човек, образно казано, какво му пука за Шанкара, защо изобщо да се занимава с него, будния човек не прави безсмислени неща, какъв е смисъла да отричаш една духовна школа, ако в действителност нямаш никакъв досег с нея и тя не те ангажира с нищо? Да не говорим, че се отрича без наличието на поне един неин представител - дори да е пълен глупак и най- калпавия ученик на тази школа, все пак поне ще оправдава в някаква степен, защо изобщо да се подхваща темата за адвайта.

Gor написа:
Как така теорията ще е вторичен продукт и често ще е без никакво значение.

Духовността не е, като науката - в науката се създава хипотеза, започва се от някакво теоретично ниво и после се търси емпиричната проверка, в духовността е обратно, от практиката, от самото живеене се извежда теорията, но по правило теорията ще бъде обусловена от времето, мястото и психиката на хората, докато живеенето си е все същото.

Примерно - тишината си е все тишина, дали сега или преди десет хиляди години, дали в Индия или в Америка, дали си християнин или атеист, дали си професор по логика или просещ клошар, няма никакво значение, тя си е все една и съща тишина, но теорията, която ще опише пътя към тишината, неизбежно ще бъде различна и то понякога драстично различна, ако се вкопчиш в теорията, което съвсем не е трудно, нито рядкост, то ще останеш в различията и няма да преживееш тишината, от друга страна, ако преживяваш пак и пак тишината, то теорията за теб ще бъде вторичен продукт и дали е такава, или онакава, няма да е от особено значение, а често и никакво, всъщност непременно ще имаш и изцяло твоя собствена теория, защото ще имаш изцяло твоя собствена опитност. Разбира се прав си в съображението, че да се практикува нещо без да се познава добре теорията на тази практика, е напълно възможно да доведе до фатални последици, но адвайта е от школите учител-ученик, там практикуването става под ръководството на учител или поне някой по- опитен от теб, а техния подход е подобен на дзен, не се занимават много, много с обяснения, ако искаш да знаеш, отиди да цепиш дърва, това е една чудесна практика. :Д Така, че ако си намериш автентичен адвайта преподавател, то не очаквай да си приказвате кой знае колко.

Gor написа:
Ако Брахман е липсата на вселената, то неговото съществуване би изгубило всякакъв смисъл. Нали Брахман създава и се проявява, защо да е липсата на вселената, какъв е смисъла да го има тогава. И защо ограничаваш Атман с термина съзнателно? Аз лично не бих лепнал етикетите съзнателно и несъзнателно на Брахман. Тия термини не ги ли измислиха психолозите? За човека да, но относно същността на Бога нещата са различни. Наистина ли смяташ, че Брахман е и космическата неразумност?

Брахман винаги е - със или без вселена Брахман е винаги наличен, със или без смисъл Брахман винаги го има, и не се нуждае от обезпечаване. Единственото съществуване, което е, единствената реалност, която е, единственото битие, единственото същество, в слънцето и лъчите, в маята и истината, в сънищата и в сънуващия, единствената енергия, която е, единствения живот, това е Брахман, всичко е Той, Той е всичко. Нито можеш да добавиш към Него, нито можеш да отнемеш. Атман от своя страна представлява съзнателното, само един фрагмент от Брахман. Това е подхода на адвайта, така са решили, да представят нещата по този начин - какво аз смятам е друг въпрос, сега говорим за конкретната школа.

Всички етикети, които можем да ползваме са измислени от хората и прилагането им относно същността на Брахман се съгласува с възприятието на хората, а не спрямо самия Брахман, тъй като за Него даже е невъзможно да се каже нещо - ако изискваш да се каже нещо за Брахман, то трябва да кажа първо, че всички качества за негови и после да допълня, че не притежава нито едно качество. Как ще възприемеш Брахман зависи от твоето възприятие - може, като разум, може и като истина, като красота, добродетел и т.н., но всички тези свойства в действителност са нашето възприятие за Брахман, само по себе си божественото е неведомо и безгранично, но ние го възприемаме през дадени рамки. Човешките категории оформят божественото, но самото то е неоформено, така че всичко, което казваме за Брахман е белег на нашето възприятие, не на самия Брахман. Всичките думи са неподходящи и всичките теории неадекватни, Брахман не може да бъде обхванат от езика, тъй като е по- високо от лингвистиката.

Брахман е безкачествен - ниргуна - и поради това е трудно да изразим нещо, защото всичко което може да се каже за божественото, се отнася до възприятието ни, а не до самия Брахман. За хора, като Шанкара в Индия имат специална дума - турия - това са хора, които излизат извън границите на човешката проекция и ако настояваш да ти изрази неоцветения от човешкото възприятие Брахман, то той задължително ще мълчи. Турия дори да каже нещо, то ще изглежда нелепо, нелогично и ирационално, той сам ще си противоречи и чрез тези противоречия, се опитва да покаже нещо, не да каже, а да покаже. Всяко определение е граница, след която започва нещо друго, но божественото е цяло, то няма граница, няма такова място, от което да започва нещо друго, което да не е Брахман, няма "нещо друго" и за това Брахман не може да бъде определен, може да бъде само посочен, но не може да бъде изразен, всичките думи на тези хора служат за показване, не за казване, но увлечеш ли се прекалено много от думата, от теорията, от пръста, пропускаш целия замисъл, а именно: да видиш луната.


Върнете се в началото
  
 
 Заглавие: Re: Шанкара
Ново мнениеПубликувано на: Нед Яну 04, 2015 11:43 am 
Offline

Регистриран на: Чет Ное 07, 2013 11:29 am
Мнения: 46
Местоположение: Пловдив
Добра схоластика, но както винаги - б е з п л о д н а.
След като познаваш така добре световете на Брахман, би ли споделил и малко опитност за Папуристан и Папур сити! Моля!


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Шанкара
Ново мнениеПубликувано на: Нед Яну 04, 2015 1:41 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Дек 15, 2012 2:10 pm
Мнения: 1025
За три години тази проекция, наречена „Космическа неразумност” под формата на Пешо, Наско, name и прочее колкото пъти сме я водили до разумност?... Ако решим отново да я водим до такава пак ще ударим на камък. Така че хабило е... :)
Как очаквате неразумното (първичната форма под която се подвизава name) да бъде разумно? Все едно идиота от лудницата изведнъж да започне да пише реферати по квантовомеханичните и квантовосиловите системи.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Шанкара
Ново мнениеПубликувано на: Нед Яну 04, 2015 2:22 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Сеп 11, 2013 3:19 pm
Мнения: 18
Виж name
От всичко което изписа се разбира, колко лесно човек може да бъде объркан когато прави практики без да отдели достатъчно време на теорията и то не просто да отдели време за някаква теория, а на правилната теория.
В предишния си пост ти дадох пример с карането на кола защото там има много теория преди практиката, защото ако не познаваш правилата за движение, ако не познаваш начина на работа на автомобила ти застрашаваш не само себе си, но и останалите учасници в движението. А ти какъв пример ми даваш
Цитат:
„ако искаш да знаеш, отиди да цепиш дърва, това е една чудесна практика.”
И какво ти научи докато цепеше дърва ???
Виждаш ли къде си се умотал. Няма как цепенето на дърва да е чудесна практика. То се учи за няколко мунути и толкоз. Това е хамалска работа и може вообще да не ти е необходима защото в съвременното общество измислиха климатици. Ти ако искаш практикувай цепене на дърва, твоя си работа. Само че от хамалската работа ще имаш една единствена полза, ще имаш нацепени дърва и нищо повече.

Name.... Ти не можеш да дадеш прост пример за полезна практика, а си тръгнал да обясняваш какво е Брахман.
Не може просто така да защитаваш Шанкара и адвайта и после да казваш ..."Какво аз смятам е друг въпрос"
Цитат:
„ Това е подхода на адвайта, така са решили, да представят нещата по този начин - какво аз смятам е друг въпрос, сега говорим за конкретната школа.”

В този форум сме се събрали мислещи хора, а не такива които просто си чешат езиците, ти това правиш, чешеш си езика.
Замислял ли си се от къде ти идва импулса да възприемеш за истина толкова лъжи защото разбирам че Нещо много те обърква и подвежда.
Цитат:
„Придобиването на познание в духовен аспект, е фалш от самото начало”
Ти можеш ли вообще да осъзнаеш колко са Те умотали.

Нещата които пишеш ми напомнят на някои моменти от преди 15-20 години когато бях младеж и бях прочел няколко книжки и за да впечатля момичетата се опитвах да се изкажа сложно да се покажа като голямата работа, но тогава просто бях на първата стъпка Знание, а тогава много лесно се объркваш. Без път,без опитност и познание се въртиш в знанието и така ти се завива свят, че рано или късно падаш, особенно когато знанието ти е погрешно. Разбирам че ти си още на това ниво, Знание.
Когато знанието ти е погрешно по-добре стани хамалин ползите за теб ще бъдат повече, а и няма да вредиш на търсещите хора.

Sum... прав си че е хабило. Май не е добре да си губим времето в писане на хора, които видно не биха схванали за какво иде реч. Май по добре да ида да си нацепя дървата :uaaaha:


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Шанкара
Ново мнениеПубликувано на: Нед Яну 04, 2015 5:53 pm 
koan написа:
След като познаваш така добре световете на Брахман, би ли споделил и малко опитност за Папуристан и Папур сити! Моля!

Не разбирам, защо се бъркаш - не казвам, че познавам добре световете на Брахман, а че няма светове извън Брахман. Вече кой свят, какъв е и що е, е просто въпрос в друг контекст, който не съм засягал, та да правиш такива окончателни изводи, че съм разбирал всички светове.

sum написа:
.........

А от къде произтича необходимостта, неразумното да стане разумно? Разумното и неразумното се допълват, не са в конфликт - стремежа едното да бъде доведено в другото, произтича от антагонизъм в психиката. Един човек, тръгнал по духовните пътеки, не би следвало да има проблем с едното или с другото - фактически разумното не може да съществува без неразумното и така е за всяка дуалност. Самия опит неразумното да се сведе до разумно е обречен на провал и е неразумен, защото ако се постигне това, то разумното ще изгуби смисъла си. А чрез Пешо и Наско силно се съмнявам, че е възможно да изгладите положението, но пък няма лошо да се пробвате.

Gor написа:
От всичко което изписа се разбира, колко лесно човек може да бъде объркан когато прави практики без да отдели достатъчно време на теорията и то не просто да отдели време за някаква теория, а на правилната теория.

Не така - човек лесно може да се обърка, когато оценява една школа без практическата опитност по метода на тази школа, а в практиката конкретно на адвайта е лесно да се объркаш, ако я правиш без напътствията на опитен учител т.е. и да научиш теорията, това изобщо не ти гарантира, че няма да се объркаш.

Относно карането на кола - е аз се бях научил далеч преди да науча правилата за движение по пътищата, те са необходими не за да се научиш как да управляваш автомобил, а как да го управляваш по цивилната пътна инфраструктура, примерно на писта тези правила нямат никакво значение.

Цепенето на дърва, наистина може да бъде чудесна практика и не случайно се преподава от някои учители. Първото е, че цепеното на дърва е сравнително обичайна и позната дейност, която не е кой знае колко сложна и не изисква някакво особено интелектуално усилие, което спомага за концентрирането. Второ, това занимание отваря възможността, да тренираш вниманието си и да не се разсейваш със странични дейности, тъй като можеш да се нараниш много сериозно. После, поради естеството на самата работа, което изисква внимание и концентрация, то медитативното състояние започва да идва от само себе си, и понеже в дзен преподават именно медитация, то това е един прекрасен метод за медитиране. Ако не можеш да медитираш, докато си зает с толкова просто занимание, като цепенето на дърва, то медитацията ти е слаба - научиш ли се как да си медитативен докато цепиш дърва, то със сигурност ще можеш да навлезеш и в по- дълбоките дебри на медитативността. Сетне - цепенето на дърва, може да се ползва, като катарзис, вместо да изливаш негативите си в/у околните, можеш да си изкараш всичко на дървата, тъкмо няма и да трупаш лоша карма. А изпразненото от негативи съзнание е необходимо условие, за успешната медитация. И още: цепенето на дърва, укрепва тялото, а това е повече от добре - работиш хем в/у тялото, хем в/у съзнанието. Не случайно е рядкост да намериш дървосекач, който да стигне до лудницата, докато примерно из академичните сфери, хората от областта на религиите и философията, е доста често срещане явление. И разбира се, не на последно място - ще са ти нацепени дървата т.е. ще си се погрижил не само за духовното, но и материалното съществуване.

Gor написа:
В този форум сме се събрали мислещи хора

А медитатори? Няма как да разберете Шанкара само с мислене - трябва и медитативност. Може би това трябваше да подчертая още в първия пост - ако очаквате, че чрез мислене, ще вденете за какво иде реч в адвайта, по- добре се откажете. Никой не е успял по този начин - защото поначало, казаното от Шанкара, не е казано от разсъдъчно състояние на съзнанието, а от медитативно.

А придобиването на познание наистина си е илюзия в контекста на духовността. Всичко, без изключение, което можеш да придобиеш, можеш и да го изгубиш - това си е фундаментален закон, дори и самия живот, който си получил, един ден ще го изгубиш, какво остава за някакво, без значение какво, познание. Дори да е най- великото познание на света, да си най- великия професор по логика - един ден можеш да остарееш, да те лепне алцхаймера и край, къде ти познанието?! Пак казвам - не такива неща преподава Шанкара, ако търсите познание, което да си трупате и картотекирате в библиотеката на паметта, адвайта чисто и просто не е за вас, тъй като акцента при тях, не е в/у паметливостта.

И последното - няма нито една лъжа, която да възприемам за истина, нито една, дори и тази. Но просто не отричам, онова което е действително и реално. Това, което цитираш от моя коментар не е истина и слабо си разбрал, ако предполагаш, че според мен, казвам истината. То е факт от действителността, който е и съвсем проверим, няма нужда от някакви особени трикове, елементарна логика е да се досетиш, че придобитото е именно такова, защото поначало не е твое, а онова, което изначално не притежаваш, съответно можеш и да го изгубиш - такава е природата на нещата, че само онова, което винаги притежаваш, не можеш и никога да изгубиш, всичко останало съдържа в себе си, потенциалната възможност да го изгубиш.


Върнете се в началото
  
 
 Заглавие: Re: Шанкара
Ново мнениеПубликувано на: Нед Яну 04, 2015 5:55 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Дек 15, 2012 2:10 pm
Мнения: 1025
Цитат:
„Шанкара не те води никъде, нито те праща някъде.”

name може така да си мисли, но в книгата си Шанкара друго пише. Първо чети, после мисли, и трето - преди да започнеш да пишеш пак се замисли върху помисленото.
Цитат:
„емоциите са ехо от безсъзнателното, те се проявяват на безсъзнателно ниво”

Да бе, като кашлям емоционално все забравям да отбележа, че това идва от безсъзнателното. Смях.
Цитат:
„чувствата от своя страна ни предлагат да поемем отговорността в/у себе си.”

Сериозно, това ли предлагат чувствата?
Аз пък си мисля, че отговорността в човек е продиктувана от разума. Но при теб явно не е така…
Цитат:
„Чувствата сближават с този, когото обичаш - емоциите отдалечават.”

Хайде бе. Я пак си помисли върху изречението си. Ти май още не си наясно какво означават термините „чувство” и „емоция”. На колко години си?
Цитат:
„Чувствата ни карат да се усещаме леки и пълни със сили, докато емоциите ни карат да усещаме тежест и ни съсипват.”

Приятел, тук не сме детска градина. Тези басни ако минават в други форуми тук не минават. Ако тебе емоциите те съсипват това си е твой проблем. Отиди на лекар или на психотерапевт. Има също така доста добри успокояващи медикаменти.
Цитат:
„Чувствата и емоциите са с различна природа, и ни дават противоположно виждане на света.”

Ади бе… и каква е тази различна природа бре, name? От кучешка природата стана на патешка, така ли?


Последна промяна sum на Нед Яну 04, 2015 7:18 pm, променена общо 1 път

Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Шанкара
Ново мнениеПубликувано на: Нед Яну 04, 2015 6:08 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Дек 24, 2008 2:59 am
Мнения: 335
name написа:
Това, което излиза е чисто интелектуален извод - а това, което указвам е психологическа маневра с чисто практическа насоченост.

В повечето случаи психологическите маневри са инструмент на объркания ум.

name написа:
не казвам, че познавам добре световете на Брахман, а че няма светове извън Брахман.

Е най-накрая поне си призна че изказваш твърдения за нещо което не познаваш.
Тук дискусията приключи...до някое от следващите пълнолуния.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Шанкара
Ново мнениеПубликувано на: Нед Яну 04, 2015 6:12 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Дек 15, 2012 2:10 pm
Мнения: 1025
Цитат:
„А от къде произтича необходимостта, неразумното да стане разумно?”

Кой ти е казал, че има такава необходимост. Ти си създаваш някакви неразумни идеи и искаш да ги прекараш през нас. Но това не може да стане, защото неразумното всъщност е равно на „лишено от разум”. А щом е такова това означава, че умът го няма. А няма ли го човек става идиот. В лудницата е пълно с хора без умове.
Цитат:
„Разумното и неразумното се допълват, не са в конфликт „

Сериозно!? Значи ЗА теб е нормално лудия (неразумния) и разумния да са едно и също. Ами браво на теб. Не си за тук, приятел.
Цитат:
„Един човек, тръгнал по духовните пътеки, не би следвало да има проблем с едното или с другото”

Сериозно! Да ти приличам на лишен от разум??? Нещо тотално си в грешка.
Цитат:
„фактически разумното не може да съществува без неразумното и така е за всяка дуалност”

Хаха… я пак си прочети твърдението. Все едно казваш, че лудия не може да съществува без трезво мислещия. На лудия не му трябва трезвомислещи… и обратно – за нормалните хора лудите са бреме за тях.
Цитат:
„А придобиването на познание наистина си е илюзия в контекста на духовността.”

Сериозно!? И кое е реалното познание според теб… а, да – неразумността, тоест духовност без ум. Вярвай си, name.
Цитат:
„Всичко, без изключение, което можеш да придобиеш, можеш и да го изгубиш - това си е фундаментален закон”
И кой го е писал този закон?
Ти бъркаш физическата реалност с другата татвична такава, определяща битието на съзнанието Атман.
Цитат:
„И последното - няма нито една лъжа, която да възприемам за истина, нито една, дори и тази.”

Че кой те кара?
Ти ни съсипа с глупости в два поста а после ни говориш за лъжи… Смешно е.
Цитат:
„Но просто не отричам, онова което е действително и реално.”

И кое е реалното вече знаем от теб…
Прочетохме те. Не си за тук, момче.


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 98 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 6, 7, 8, 9, 10

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by phpBB © 2008 - 2013 форум "ТИ СИ ТОВА"