Митра

Позната и непозната...
bozman
Мнения: 101
Регистриран: 27 юни 2011, 21:23

Re: ОДРИСКО ЦАРСТВО - БОСФОРСКО ЦАРСТВО

Непрочетено мнение от bozman » 09 сеп 2011, 18:31

Re: Тео - Дейво и Бага
още един интересен надпис - Багино? при това с българско Б под интерпретираната като Ge фигура на жена (400 преди X):
--- Това Б вече го сложихме в декодера като одриска буква. Ще прегледам взички снимки в сайта - може да има нещо, да замести липсата на одриски думи при монетите. Много ти благодаря са линка.
Поздрави.

miroki
Мнения: 730
Регистриран: 31 авг 2010, 14:11

Re: Митра

Непрочетено мнение от miroki » 09 сеп 2011, 19:02

bozman написа: --- Тъй като става дума за ритуали, очевидно под паралели се разбират сходни ритуали и обичаи предавани чрез генерациите или съществуващи паралелно в тях, АКО е имало разделение (разширение) на общността, поради пренаселение, криза (болести, наводнения) и т.н.. Това имам пред вид.
Именно за това ставаше въпрос. Очевидно тези паралели няма как да станат само със Сашо.
Както и самият ти отбеляза.
Знаем, че народите, от причерноморакият район са се разселили след потопно в почти всички посоки, включително на изток. А след това и други вълни на движение. Бриги/Фриги и други. Но какво е оцеляло от техните вярвания е друга тема, а какво е станало след Римската инвазия в целият регион, 3 то.
А знаем, че каквото сабя покаже това оцелява.
Поздрави.

sum
Мнения: 2721
Регистриран: 15 дек 2012, 13:10

Re: ОДРИСКО ЦАРСТВО - БОСФОРСКО ЦАРСТВО

Непрочетено мнение от sum » 09 сеп 2011, 20:14

Ето това е недопустимо не само са научно изследване, но и за нормално човешки възприятия

Имам чувството, че започвам сам да обяснявам и да показвам артефакти на себе си. Кое от това сравнение за теб е ненормално?
fyuk.jpg
fyuk.jpg (20.3 KиБ) Видяна 3742 пъти
Попа без бомбе и атрибути не е поп, военният без униформа не е военен, НО според теб Кибела Е Кибела някъде с бомбе, а някъде без бомбе, жриците Й са точно Кибели, но понеже са много не стават за Кибела, а са Свещарски моми и т.н.

„Свещарските моми” е термин, който е въведен в научните среди преди много години. Ако трябва да съм точен за тези жени от храма е прието от научните работници, че са т.нар. кариатиди /жрици на Атина/. Не съм виновен, че не знаеш тези подробности и виждам, че търсиш някакви причини, за да оправдаеш своето незнание.
Никой български учен не е писал, че в храма на Свещари жените са всъщност жрици /Сибели/ на Кибела. Никой български учен не е писал, че същият храм е на Кибела.
Но това, че не са писали мен не ме интересува… ами да са писали.

И да ти кажа, bozman, че в нета има много изображения на Кибела… ама много. Потърси и виж къде как са я изобразявали. После я сравни с нашите артефакти. Така ще си решиш проблема за бомбето и т.н.. Аз отдавна съм го решил този проблем и показвам само сока.

Генерала /вляво/ отново е изобразен без генералската си шапка, но адютанта му носи такава".
Защо да не?! Какъв е проблемът не разбирам?
Точно бомбето е отличителният елемент, по който хората да познаят, че това са жриците на Кибела. Така няма да ги бъркат с жриците на Атина Палада или на Изида, или на Ашера.

Това са несериозни неща Sum.
И аз така мисля, bozman. Несериозно е това, което ми пишеш.
За съжаление досега в научните среди не е прието... или може би е забранено да се мисли в насоката "Бал-Кибела древни богове на Балканите". Но това е техен проблем, а не мой.

С такива изрази и разбирания не може да се мръдне митраизма и да се идентифицира с кибелизъм, да не говорим, че съвсем не е ясно коя е Кибела - все още.

Е, аз представям фактите, а всеки да си прави изводите. Дали ще е учен или не няма значение.
Митра и митраизма въобще не ме интересуват… но май вече съм писал това и рискувам да се повторя.

Защо тук и тамв абв-то, симпатизантите на Кибела не опишат с три изречения - Кибела. Тя има следните белези - това и това и това. И пунто.

Ето изреченията – Кибела е име за Велика богиня Майка, позната на Балканите още от неолитни времена. През този период е изобразявана с женски фигурки с издължен врат и мъжка глава, но има и други, които са с триъгълно тяло, а не с човешко.
След неолита /7000-5000 г.пр.н.е./, по времето на халколита /5000-4000 г.пр.н.е./ образът на Майката започва да се променя. Мъжката глава и дългият врат изчезват, за да се появи статуетката със завършен вид на жена. Но разликата е, че при нея вече присъства животното ЛЪВ. В Анатолия има изображение на Кибела /разплута дебела жена с два лъва до нея/. Датировката на артефакта е от ранния халколит 4000 г.пр.н.е.!
Така че при при Анатолската култура през тази епоха Великата Майка вече е изобразявана с животното ЛЪВ!
В малко по-късни времена /Месопотамия/ и по-точно в Шумер, Великата Майка също е позната с животното ЛЪВ, само че вече под името Инана. Има множество изображения на Инана с лъв. Там се появява и шапката-бомбе.
След това в град Киш около 2400 г.пр.н.е. /отново в Месопотамия/ се появява Ку-Баба /Кубаба/. Тази богиня отново е изобразявана с животно лъв в краката й, или в скута и т.н.. Бомбето отново присъства при нея.
Учените твърдят, че Кубаба е приета от хетейците и по-късно от траките-фриги. /не се наемам да коментирам достоверността на техните твърдения/
След това името Кубаба става на Кибела. А според същите учени Кибела от Фригия отива в Гърция, Рим и други съседни култури.
Горните твърдения на учените не могат да бъдат верни, защото съм снимал в „Пергамон” глинени фигурки на Кибела и на Бал, датирани 2700 г.пр.н.е.!
Така че по вероятно е религиозното знание за Бал и за Кибела първоначално да е било на хората, живеещи на Балканите, а после да се е разпростряло към близкия изток.

…Това е. Пунто.
Р.Ч.

bozman
Мнения: 101
Регистриран: 27 юни 2011, 21:23

Re: ОДРИСКО ЦАРСТВО - БОСФОРСКО ЦАРСТВО

Непрочетено мнение от bozman » 09 сеп 2011, 21:41

Без да имам пред вид други постове за Кибела & СОмпания, само в този пост ще бележа с еднакви цветове изразите ти, които си противоречат. И това ще е по Кибела и СО от мен в този форум:
в Червено - веднъж фигурите с бомбета са жрици на Кибела, по надолу обясняваш че Кибела има бомбе и цириш хронологии. Т.е. между "Жрица на Кибела" и Кибела няма разлики - точно по твоите думи. Не е ясно на никой какво мислиш като пишеш, видно е САМО какво пишеш. А ти пишеш (дори тук, след като заявявам на два пъти, че това са тюрлю - гювечи) че между жрици на Кибела (Сибелите) и самата Кибела няма разлика в изображенията - с бомбета са и жриците и Кибела. За какво се говори тогава - за една сюрия Кибели или за много Сибели - жрици !?. Ето това го казвам за трети и последен път. Който разбрал - разбрал, който не - живи и здрави и . . . всекиму своето.
Поздрави.

sum написа:Ето това е недопустимо не само са научно изследване, но и за нормално човешки възприятия

Имам чувството, че започвам сам да обяснявам и да показвам артефакти на себе си. Кое от това сравнение за теб е ненормално?
fyuk.jpg
Попа без бомбе и атрибути не е поп, военният без униформа не е военен, НО според теб Кибела Е Кибела някъде с бомбе, а някъде без бомбе, жриците Й са точно Кибели, но понеже са много не стават за Кибела, а са Свещарски моми и т.н.

„Свещарските моми” е термин, който е въведен в научните среди преди много години. Ако трябва да съм точен за тези жени от храма е прието от научните работници, че са т.нар. кариатиди /жрици на Атина/. Не съм виновен, че не знаеш тези подробности и виждам, че търсиш някакви причини, за да оправдаеш своето незнание.
Никой български учен не е писал, че в храма на Свещари жените са всъщност жрици /Сибели/ на Кибела. Никой български учен не е писал, че същият храм е на Кибела.
Но това, че не са писали мен не ме интересува… ами да са писали.

И да ти кажа, bozman, че в нета има много изображения на Кибела… ама много. Потърси и виж къде как са я изобразявали. После я сравни с нашите артефакти. Така ще си решиш проблема за бомбето и т.н.. Аз отдавна съм го решил този проблем и показвам само сока.

Генерала /вляво/ отново е изобразен без генералската си шапка, но адютанта му носи такава".
Защо да не?! Какъв е проблемът не разбирам?
Точно бомбето е отличителният елемент, по който хората да познаят, че това са жриците на Кибела. Така няма да ги бъркат с жриците на Атина Палада или на Изида, или на Ашера.

Това са несериозни неща Sum.
И аз така мисля, bozman. Несериозно е това, което ми пишеш.
За съжаление досега в научните среди не е прието... или може би е забранено да се мисли в насоката "Бал-Кибела древни богове на Балканите". Но това е техен проблем, а не мой.

С такива изрази и разбирания не може да се мръдне митраизма и да се идентифицира с кибелизъм, да не говорим, че съвсем не е ясно коя е Кибела - все още.

Е, аз представям фактите, а всеки да си прави изводите. Дали ще е учен или не няма значение.
Митра и митраизма въобще не ме интересуват… но май вече съм писал това и рискувам да се повторя.

Защо тук и тамв абв-то, симпатизантите на Кибела не опишат с три изречения - Кибела. Тя има следните белези - това и това и това. И пунто.

Ето изреченията – Кибела е име за Велика богиня Майка, позната на Балканите още от неолитни времена. През този период е изобразявана с женски фигурки с издължен врат и мъжка глава, но има и други, които са с триъгълно тяло, а не с човешко.
След неолита /7000-5000 г.пр.н.е./, по времето на халколита /5000-4000 г.пр.н.е./ образът на Майката започва да се променя. Мъжката глава и дългият врат изчезват, за да се появи статуетката със завършен вид на жена. Но разликата е, че при нея вече присъства животното ЛЪВ. В Анатолия има изображение на Кибела /разплута дебела жена с два лъва до нея/. Датировката на артефакта е от ранния халколит 4000 г.пр.н.е.!
Така че при при Анатолската култура през тази епоха Великата Майка вече е изобразявана с животното ЛЪВ!
В малко по-късни времена /Месопотамия/ и по-точно в Шумер, Великата Майка също е позната с животното ЛЪВ, само че вече под името Инана. Има множество изображения на Инана с лъв. Там се появява и шапката-бомбе.
След това в град Киш около 2400 г.пр.н.е. /отново в Месопотамия/ се появява Ку-Баба /Кубаба/. Тази богиня отново е изобразявана с животно лъв в краката й, или в скута и т.н.. Бомбето отново присъства при нея.
Учените твърдят, че Кубаба е приета от хетейците и по-късно от траките-фриги. /не се наемам да коментирам достоверността на техните твърдения/
След това името Кубаба става на Кибела. А според същите учени Кибела от Фригия отива в Гърция, Рим и други съседни култури.
Горните твърдения на учените не могат да бъдат верни, защото съм снимал в „Пергамон” глинени фигурки на Кибела и на Бал, датирани 2700 г.пр.н.е.!
Така че по вероятно е религиозното знание за Бал и за Кибела първоначално да е било на хората, живеещи на Балканите, а после да се е разпростряло към близкия изток.

…Това е. Пунто.

иво

Re: ОДРИСКО ЦАРСТВО - БОСФОРСКО ЦАРСТВО

Непрочетено мнение от иво » 09 сеп 2011, 22:04

Т.е. между "Жрица на Кибела" и Кибела няма разлики

Няма разлика в бомбетата боцмане....... За тях става въпрос :D

между жрици на Кибела (Сибелите) и самата Кибела няма разлика в изображенията - с бомбета са и жриците и Кибела. За какво се говори тогава - за една сюрия Кибели или за много Сибели - жрици !?

Няма разлика в бомбетата боцмане......за тях става въпрос.. :idea: Иначе като гледам снимките Кибела се различава от своите жрици по питата и купата за дарове...... :roll: също и по венеца дето го дава на царя одрис.... също и по ЛЪВА боцмане. Малко ли е това :?:

Какво противоречие виждаш боцмане и аз не разбирам. :neznam: Човека ти показа че Великата Майка е била изобразявана с лъв още през 4000 г.пр.н.е.. После ти казва, че при Инана освен лъва има нейни изображения и с бомбе. Значи става въпрос за еднакви атрибути на онази богиня с тия на Кибела..... а еднаквостта при атрибутите говори за еднаква или сходна религия :idea: А реално разликата им е само в имената. Същото е и за бомбето на Кубаба. Отново се подчертава сходство с атрибутите на Кибела от Тракия. :idea:
Ама ако SUM докаже.. че Бал и Кибела са от 2700 г.пр.н.е. познати по нашите земи това автоматично означава, че туй знание за боговете от нас е тръгнало към близкия изток. :D

А я ти ми покажи изображение на Митра преди 1450 г.пр.н.е.? Май нямааа....... ;)]

А какво ще кажеш за анатолийската Кибела с двата лъва дето е на 4000 г.пр.н.е? Само от този факт Митрата автоматично заминава на кино да гледа сапунки :lol:
Мирише ми на 3 : 0 за одрисите ::up::

time
Мнения: 493
Регистриран: 22 дек 2008, 19:48

Re: ОДРИСКО ЦАРСТВО - БОСФОРСКО ЦАРСТВО

Непрочетено мнение от time » 10 сеп 2011, 10:46

Объркването може би идва от това, че понякога жриците са изобразявани с някои от символите на Кибела, в случая шапката. Това е един вид отличителен знак.
И в днешно време поклонниците на някой рок певец да речем, копират дрехите му, прическата и като цяло визията. Това обаче какво означава?... определени предпочитания на личността.
Така и на времето, за да се покаже че мястото и хората там (жриците) почитат Кибела, носят неин отличителен знак.

В това не виждам нищо не нормално или трудно разбираемо.

a4ovek

Re: ОДРИСКО ЦАРСТВО - БОСФОРСКО ЦАРСТВО

Непрочетено мнение от a4ovek » 10 сеп 2011, 11:56

Работа според мен е, че пиратите с тяхната Митра тотално я закъсаха. Поради тази причина Боцмана се мъчи да ви тълпи някакъв хаос от изображенията на жриците с Кибела, защото друго не им остава. :)
Цялата им фалшива кула с митраизма губи почва под краката си и е на път да се срути.
Вчера в абв-то Rea пусна уникална монета трепач на Кибела с лъва и Бал с бика.
fig07.jpg
fig07.jpg (60.39 KиБ) Видяна 3665 пъти
Ето един факт че Бал и бика са заедно както Кибела и лъва.

sum
Мнения: 2721
Регистриран: 15 дек 2012, 13:10

Re: ОДРИСКО ЦАРСТВО - БОСФОРСКО ЦАРСТВО

Непрочетено мнение от sum » 10 сеп 2011, 16:09

Монетата е уникална, a4ovek. Точно такава нямам в колекцията си.
Благодаря за нея!
Специално за Бал са характерни и други изображения в Близкия Изток. Нека ги видим:
1.jpg
Все пак нека да поясня, че това са /от ляво на дясно/ Баал от Угарит, Баал от Палмира, Баал Адад от Сирия и главните ханаански божества Баал и Ашера.
Защо ги показвам? Защото в един от нашите музеи има абсолютно същата фигурка, обаче за нея не пише Бал, а „фигура на войн, бронз (II хил.пр.Хр.):
2.jpg
Госпожи и господа археолози как може по този грозен начин така да скопявате нашата история? Нима не знаете, че тази древна фигура е на бога Бал?
Все пак разбира се не е изключено човек да допусне грешка… никой не е застрахован от глупави небивалици.
За да проверя дали грешката е случайна или не реших да се поразровя за други изображения на Бал от Месопотамия. Интересуваше ме периода 3000-2000 г.пр.н.е., за да сравня фигурата с такива подобни от нашите музеи. Така попаднах на един уникален артефакт от шумерския град Урук:
3.jpg
Това е древно изображение на Бал с цилиндрична шапка, но още по-интересното е, че мъж с подобна шапка виждаме на тракийската изложба на В.Божков в София:
4.jpg
Изумително, нали?
Но още по-изумителното е, че картагенците са изобразявали бога си по този начин:
5. Баал Амон.jpg
Отново същата форма на шапката… Баал Амон /Baal Hammon/ е главния бог на картагенците заедно с Tanit, която всъщност е нашата Кибела /показвал съм много фотоси с нейни изображения/.
Вижте на снимките, че Бал държи в дясната си ръка някаква статуя, но каква точно не се разбира… Двете фигури до Бал са също много интересни, защото е видно, че са хора с лъвски крака. За жалост горната част на фигурките са счупени и не може да се разбере какво точно е изобразено...
…Докато не намерих абсолютно същата композиция на картагенския Бал, на която ясно се виждат какви са фигурите до бога:
6. baal_hammon.jpg
Последна промяна от Anonymous на 10 сеп 2011, 19:27, променено общо 1 път.
Р.Ч.

sum
Мнения: 2721
Регистриран: 15 дек 2012, 13:10

Re: ОДРИСКО ЦАРСТВО - БОСФОРСКО ЦАРСТВО

Непрочетено мнение от sum » 10 сеп 2011, 16:12

- продължение -

Това са двама човека с бригийски /фригийски/ шапки! Както виждате самият Бал е изобразен с такава, нали?
Така че вече лесно можем да разберем какво прави човек с точно такава шапка в храма на Бал при одрисите /стрелката/:
7.jpg
Но изненадите не спират дотук, защото в скута на картагенския Бал ясно се вижда… БИК!!!
8.jpg
Ето ви още един факт, че бикът е бил свещено животно на бога Бал!
Така че, когато срещнем в одриски храмове /а и не само там/ изображение на бик или на бичи череп това означава, че храмът е построен в чест на Бал!

От артефактите, които показах в предните постове вече със сигурност можем да твърдим, че в древността Бал и Кибела са изобразявани както без шапки, така и с цилиндрични шапки.
Ето две снимки от наш музей на Бал и Кибела с характерните за тях, както bozman ги нарича бомбета. Разбира се въобще на обяснителните таблички и дума нямаше, че това са Бал и Кибела. Сигурно това отново е някаква случайност…
9.jpg
9.jpg (42.05 KиБ) Видяна 3640 пъти
За тези фигурки пише „теракотни божества”. Но кои точно никой не казва.
Не мислите ли, че вече доста случайности станаха?..

Така.

Всички артефакти, който показах дотук са подготовка на това, което ще видите на следващите фотоси.
Преди две години снимах в музея „Пергамон” уникални фигурки в една зала, в която бяха изложени артефакти от древногръцката култура. В един стъклен шкаф бяха поставени много интересни камбановидни женски фигури с издължен врат. Всеки малко или много запознат с археологията знае, че фигурите с издължен врат са характерни само за неолитната епоха /7000-5000 г.пр.н.е./:
10.jpg
10.jpg (21.84 KиБ) Видяна 3640 пъти
До тези неолитни изображения имаше няколко глинени фигурки, за които пишеше „култови идоли”, а на витрината отпред на табелката пишеше датировката 2700 г.пр.н.е..
Нека видим тези идоли на древногръцката култура:
11.jpg
Гледайки фигурките в един момент се зачудих:
- Гърци ли?! Че по това време /2700 пр.н.е./ никъде няма гърци, защото Данай идва чак през 16-15 в.пр.Хр..
А това означава, че идолите не са гръцки, а на народа, който живее на Балканите от хилядолетия. Тоест германските музейни работници може би от незнание или глупост бяха събрали в една витрина неолитни фигури на Майката с идоли на богове от периода 3000 г.пр.н.е..
Според мен такова сортиране на артефакти е кощунство… още повече ако ги сложиш в зала, която е отредена само за артефакти на древногръцката история.
…Но какви гърци през 2700 г.пр.н.е.?
Това, че тези глинени фигурки не са гръцки богове вече е ясно. Кои са тогава?
Отговорът на този въпрос е лесен. Нека ги видим отново:
12.jpg
- Фигурите са на жена и на мъж.
- И двамата са изобразени с цилиндрични шапки.
- Върху шапката на жената ясно се виждат символите на Великата Майка „кръг с точка”.
- На шапката на мъжа е изобразен неолитния символ „S”. Значението на този знак много добре е обяснен от Юлия Боева в книгата й "Мъдростта на Великата Майка".
- меандъра в основата на шапката на мъжа също е за отбелязване, защото този елемент отново е от неолитно време. Срещаме го запазен в нашата култура при различни носии, сукмани и т.н..
- елементът, който виждаме на гердана на мъжа отново е много интересен, защото го виждаме на неолитни съдове, открити от проф. Ян Лихардус при разкопките до с.Драма. Всички артефакти, намерени от този учен, са датирани в периода от 6000 до 5000 г.пр.н.е..
- на гърдите е изобразено изгряващо Слънце, което е свързано с неолитния „S-а”. Под него има ромб с квадрати. Този елемент го откриваме по наши престилки, носии, килими, грънци, пана и прочее. Същият присъства в тракийския храм „Оструша”, който между другото тежи 60 тона. Можем да го видим също така в преддверието на храма до Стрелча.
- от всички елементи най-фрапиращият е символът „два квадрата един в друг”, изобразен в долната част на дрехата. Важно е да се отбележи, че храмовете на Бал имат точно тази форма, погледнати отгоре. Паралелно с това по нашите земи има множество изображения на този знак по разни скали… има го също в Плиска и Преслав. Знакът е известен с прозвището „игра на дама”. Проф. Овчаров твърди за него, че е много древен символ за посоките на света. Виждаме от фигурката, че това твърдение не е вярно.
- символът „два квадрата един в друг” може да се види на една от стените на Демир баба теке, както и в храма „Голямата Арсеналка”. Обръщам внимание върху това, защото случаен символ в храм няма.
- същият символ е в основата на т.нар. тракийски жречески огнища есхари. Те са всъщност култови огнища-олтари, чрез които предците ни са призовавали своя бог чрез огъня. Такива има намерени в Пистирос, Севтополис, Кабиле и т.н..

От споделеното дотук може да се твърди, че изображенията на глинените фигурки са на боговете Бал и Кибела! А фигурата с крилата до тях, която също е с цилиндрична шапка, е на жрицата Силиба.
Така че в „Пергамон” вместо „гръцки артефакти” се оказа, че всъщност съм заснел оригиналните изображения на Бал, Кибела и жрицата Сибила, правени от нашите предци през 3-то хилядолетие преди Христа.

Поздрави от Ямбол.
Последна промяна от Anonymous на 10 сеп 2011, 19:26, променено общо 1 път.
Р.Ч.

bozman
Мнения: 101
Регистриран: 27 юни 2011, 21:23

Re: ОДРИСКО ЦАРСТВО - БОСФОРСКО ЦАРСТВО

Непрочетено мнение от bozman » 10 сеп 2011, 17:07

От артефактите, които показах в предните постове вече със сигурност можем да твърдим, че в древността Бал и Кибела са изобразявани както без шапки, така и с цилиндрични шапки.
--- Ето това вече са реални заключения.


Ето две снимки от наш музей на Бал и Кибела с характерните за тях, както bozman ги нарича бомбета. Разбира се въобще на обяснителните таблички и дума нямаше, че това са Бал и Кибела.
--- Тук пак се върти шапкарската грамофонна плоча. Ами естествено, че няма да има и дума, защото АКО това е Бал ( 9.jpg от Съб Сеп 10, 2011 5:12 pm) и този Е Бал ( 3.jpg от Съб Сеп 10, 2011 5:09) то и Йосиф трябва да е Бал.
Поздрави.
Josif.bmp
Josif.bmp (56.3 KиБ) Видяна 3626 пъти

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 6 госта