-
продължение -
Това са двама човека с бригийски /фригийски/ шапки! Както виждате самият Бал е изобразен с такава, нали?
Така че вече лесно можем да разберем какво прави човек с точно такава шапка в храма на Бал при одрисите /стрелката/:
Но изненадите не спират дотук, защото в скута на картагенския Бал ясно се вижда… БИК!!!
Ето ви още един факт, че бикът е бил свещено животно на бога Бал!
Така че, когато срещнем в одриски храмове /а и не само там/ изображение на бик или на бичи череп това означава, че храмът е построен в чест на Бал!
От артефактите, които показах в предните постове вече със сигурност можем да твърдим, че в древността Бал и Кибела са изобразявани както без шапки, така и с цилиндрични шапки.
Ето две снимки от наш музей на Бал и Кибела с характерните за тях, както bozman ги нарича бомбета. Разбира се въобще на обяснителните таблички и дума нямаше, че това са Бал и Кибела. Сигурно това отново е някаква случайност…

- 9.jpg (42.05 KиБ) Видяна 3640 пъти
За тези фигурки пише „теракотни божества”. Но кои точно никой не казва.
Не мислите ли, че вече доста случайности станаха?..
Така.
Всички артефакти, който показах дотук са подготовка на това, което ще видите на следващите фотоси.
Преди две години снимах в музея „Пергамон” уникални фигурки в една зала, в която бяха изложени артефакти от древногръцката култура. В един стъклен шкаф бяха поставени много интересни камбановидни женски фигури с издължен врат. Всеки малко или много запознат с археологията знае, че фигурите с издължен врат са характерни само за неолитната епоха /7000-5000 г.пр.н.е./:

- 10.jpg (21.84 KиБ) Видяна 3640 пъти
До тези неолитни изображения имаше няколко глинени фигурки, за които пишеше „култови идоли”, а на витрината отпред на табелката пишеше датировката 2700 г.пр.н.е..
Нека видим тези идоли на древногръцката култура:
Гледайки фигурките в един момент се зачудих:
- Гърци ли?! Че по това време /2700 пр.н.е./ никъде няма гърци, защото Данай идва чак през 16-15 в.пр.Хр..
А това означава, че идолите не са гръцки, а на народа, който живее на Балканите от хилядолетия. Тоест германските музейни работници може би от незнание или глупост бяха събрали в една витрина неолитни фигури на Майката с идоли на богове от периода 3000 г.пр.н.е..
Според мен такова сортиране на артефакти е кощунство… още повече ако ги сложиш в зала, която е отредена само за артефакти на древногръцката история.
…Но какви гърци през 2700 г.пр.н.е.?
Това, че тези глинени фигурки не са гръцки богове вече е ясно. Кои са тогава?
Отговорът на този въпрос е лесен. Нека ги видим отново:
- Фигурите са на жена и на мъж.
- И двамата са изобразени с цилиндрични шапки.
- Върху шапката на жената ясно се виждат символите на Великата Майка „кръг с точка”.
- На шапката на мъжа е изобразен неолитния символ „S”. Значението на този знак много добре е обяснен от Юлия Боева в книгата й "Мъдростта на Великата Майка".
- меандъра в основата на шапката на мъжа също е за отбелязване, защото този елемент отново е от неолитно време. Срещаме го запазен в нашата култура при различни носии, сукмани и т.н..
- елементът, който виждаме на гердана на мъжа отново е много интересен, защото го виждаме на неолитни съдове, открити от проф. Ян Лихардус при разкопките до с.Драма. Всички артефакти, намерени от този учен, са датирани в периода от 6000 до 5000 г.пр.н.е..
- на гърдите е изобразено изгряващо Слънце, което е свързано с неолитния „S-а”. Под него има ромб с квадрати. Този елемент го откриваме по наши престилки, носии, килими, грънци, пана и прочее. Същият присъства в тракийския храм „Оструша”, който между другото тежи 60 тона. Можем да го видим също така в преддверието на храма до Стрелча.
- от всички елементи най-фрапиращият е символът „два квадрата един в друг”, изобразен в долната част на дрехата. Важно е да се отбележи, че храмовете на Бал имат точно тази форма, погледнати отгоре. Паралелно с това по нашите земи има множество изображения на този знак по разни скали… има го също в Плиска и Преслав. Знакът е известен с прозвището „игра на дама”. Проф. Овчаров твърди за него, че е много древен символ за посоките на света. Виждаме от фигурката, че това твърдение не е вярно.
- символът „два квадрата един в друг” може да се види на една от стените на Демир баба теке, както и в храма „Голямата Арсеналка”. Обръщам внимание върху това, защото случаен символ в храм няма.
- същият символ е в основата на т.нар. тракийски жречески огнища есхари. Те са всъщност култови огнища-олтари, чрез които предците ни са призовавали своя бог чрез огъня. Такива има намерени в Пистирос, Севтополис, Кабиле и т.н..
От споделеното дотук може да се твърди, че изображенията на глинените фигурки са на боговете Бал и Кибела! А фигурата с крилата до тях, която също е с цилиндрична шапка, е на жрицата Силиба.
Така че в „Пергамон” вместо „гръцки артефакти” се оказа, че всъщност съм заснел оригиналните изображения на Бал, Кибела и жрицата Сибила, правени от нашите предци през 3-то хилядолетие преди Христа.
Поздрави от Ямбол.
Р.Ч.