Безсмислено е да продължавам с извеждането на други примери, защото те не разкриват духовното знание на одрисите. Можем ли тогава да разберем какво е то при положение, че няма писмени сведения по този изключително важен въпрос?
Аз мисля, че можем, защото освен на текстове предците ни са запазили своето духовно знание по керамични съдове. Ще ви покажа един такъв от музея „Пергамон”. Този артефакт беше до други керамични съдове в залата за „гръцка керамика”, а на табелката пишеше 8 в.пр.Хр. и нищо повече. До тях имаше други грънци с табелка 5 в.пр.Хр.. Значи може да се каже, че артефактът от горната снимка е от периода 8-5 в.пр.Хр..
Обърнете внимание на триножника /долу вдясно/. Показах същия елемент на одриски монети, от които става ясно, че златният венец на одриските Басилевси се поставял точно там: Златният венец е на последната монета.
Вижте сега на първата снимка, че мъжът е изобразен с венец. Това означава, че пред нас имаме одриски цар! Няма как да не е така, защото по това време имаме Одриско царство.
Съпругата му върви зад него, а на дясната си ръка има птица.
/птица на дясната ръка присъства в изображенията на Кибела/: Забележете сега жезъла на царя.
Горната част е направен като пеласгийски /йонийски/ капител, нали? Вижте обаче какво има изобразено над него: Това е фигурата на ЧОВЕК!!!
Одриският цар не е изобразил на жезъла си Бал или Кибела, или някакви жречески символи, или свещени животни, или името си, а е изобразил човека! Явно тази фигура е била много важна за него и за това е там. Но защо?
Защото Бога се намира в човека, а не някъде си там на връх Олимп…
Тоест духовното знание на одриския цар е свързано с ПОЗНАНИЕТО ЗА ЧОВЕКА!
„Не ти, що си в небесата,
а ти, що си в мене, боже -
мен в сърцето и в душата...”
Все пак може ли по друг начин да се докаже, че за одрисите човекът е бил много важен?
Да, може. Защото са го изобразили на монетите си. Ето две одриски монети от периода 4-3 в.пр.Хр.: Показах ви фактите.
Това е от мен.
Поздрави.
/все пак да не забравяме, че днес е сряда…
