Кражбата II

Позната и непозната...
sum
Мнения: 2656
Регистриран: 15 дек 2012, 13:10

Re: Кражбата II

Непрочетено мнение от sum » 15 фев 2011, 10:56

Уха… браво, miroki!
На твоята снимка ясно се виждат двата триъгълника в центъра на схемата. Както знаеш много съм писал и обяснявал, че символът „два триъгълника” през неолита и халколита винаги са визирали Бал и КиБал /Кибела/.
Ето триъгълниците, изобразени до вратата на куполното помещение в Мезек:
http://forum.tisitova.com/viewtopic.php ... &start=120

Тук ги виждаме издълбани на каменната стена на храма в Свещари:
http://forum.tisitova.com/viewtopic.php ... 6&start=30

Ето ги изобразени на неолитен съд, на който ясно се виждат, че Бал и Кибела са в пространството на два триъгълника:
http://forum.tisitova.com/viewtopic.php ... 6&start=50

А при храма в Александрово виждаме същите триъгълници на върха на купола:
http://forum.tisitova.com/viewtopic.php ... 6&start=30

Да не забравяме и картагенските стели, на които също виждаме Бал и Кибела в триъгълници:
http://forum.tisitova.com/viewtopic.php ... &start=120

Мога да продължа с още факти, но според мен няма смисъл, защото по-важното е да се разбере, че т.нар. „игра на дама” всъщност е древно изображение на храм на Бал и на Кибела!
Мисля си, че самата схема /„игра на дама”/, която виждаме издълбана по разни скали и т.н. вече достатъчно красноречиво отговаря на въпроса: "кой е бил върховният бог на българите?".
~~~~~~~~~~~
А сега вижте какво представлява главният път в Палмира, водещ към храма:
3.JPG
Р.Ч.

miroki
Мнения: 730
Регистриран: 31 авг 2010, 14:11

Re: Кражбата II

Непрочетено мнение от miroki » 15 фев 2011, 11:39

Палмира е страхотен.
Преди година го намерих в google earth и се удивих от огромните колони и големият им брой. Не малко и от местонахождението на сред пустинята и оазисът там.
Сега видях че има множество 3D визуализации , с които се потапяш в града.
Заслужава си да се види и реалити :)
Пътя е като, към много почитано място.

sum
Мнения: 2656
Регистриран: 15 дек 2012, 13:10

Re: Кражбата II

Непрочетено мнение от sum » 15 фев 2011, 12:59

Така е, заслужава си.

Предлагам вече да видим самия храм. Ето го:
4.jpg
Ясно се виждат надупчените стени на храма, за които писа, Честит Българин. Но тези дупки не са вследствие от някаква ерозия, а са дело на местни хора, които извадили металните скоби, намиращи се между блоковете.
Абе хулигани… :)

А сега нека разберем какво има в храма.
Представете си, че влизате през главния вход и се обръщате наляво. Ето какво ще видите:
5.JPG
В дъното виждате мястото, където е била фигурата на… Бал.
Обърнете внимание на хората, защото чрез тях става ясно, че статуята е била над три метра от пода. Вижте отстрани триъгълните фронтони и над тях колоните, които интересно защо са направени едно към едно, като колоните от входа на храма в Свещари.
Странна работа…
Ако се чудите хората какво гледат нагоре нека ви покажа към какво са насочили вниманието си. Те гледат тавана, който е над Бал. Ето го:
6.JPG
7.jpg
Уникален е, нали?
Виждате, че над Бал е изобразена Слънчева мандала в квадрат. Но на друго искам да ви обърна внимание – вижте елементите, които са отстрани. Първият е два квадрата един в друг, а вторият е… два триъгълника с върхове един към друг!!! След това има осмоъгълници, в които се вижда тракийското цвете и слънчевата янтра от нашите земи.
Изумителни факти…
…Ето ви ги двата квадрата /”играта на дама”/, двата триъгълника /символите на Бал и на Кибела/, слънчевата янтра /има я на много места по нашите земи, както и на тракийските огнища/. Всъщност, вижте едно такова огнище от музея „Кабиле”:
Picture 036.jpg
Чудя се откъде накъде древният жрец-трак, живущ до днешен Ямбол, ще си направи огнище с формата на храма на Бал?
И защо огнище?..
Защото в храмовете на Бал, жреците са го призовавали чрез ОГЪН!
Ето една стела от храма в Палмира, на която се вижда как жреците призовават Бал до олтар, върху който гори огън:
Baal at El Muhraqa.jpg
Направи ми впечатление, че между мъжете има и жени… Но на друго обърнах повече внимание – виждате ли двата съда до олтара? Защо ли си мисля, че в единия /по-високия/ може да има… вино.
Сещате ли къде по нашите земи има такъв сюжет – храм с олтар, върху който е горял огън и вино?
Р.Ч.

Честит Българин
Мнения: 451
Регистриран: 18 окт 2010, 19:04

Re: Кражбата II

Непрочетено мнение от Честит Българин » 15 фев 2011, 14:13

Sum писа:
В дъното виждате мястото, където е била фигурата на… Бал.
Обърнете внимание на хората, защото чрез тях става ясно, че статуята е била над три метра от пода.


Излиза, че статуите на Бал са не по-малки от тези на Буда из Индия!
Страхотно!
Жалко, че нямаме запазени примери!

Честит Българин

Честит Българин
Мнения: 451
Регистриран: 18 окт 2010, 19:04

Re: Кражбата II

Непрочетено мнение от Честит Българин » 15 фев 2011, 14:58

Тавана е страхотен!
Мислех,че съм прегледал всички снимки в Палмира, но или имам пропуски, или това са от личен архив.
Важен е тавана!
Център - ако пуснеш във спокойна вода камъче ще видиш концентрични вълни развиващи се във всички посоки. Така навлиза Силата в материалния свят - на вълни, спокойно. Среща формата на ограничението Квадрат - Майа-Шакти, и се премодулира в триъгълници и квадрати. Вторична вълнова форма се явяват и осмоъгълниците. Картинката е пълна! Чудесно!
Тавана в Оструша е стилизиран до по-малък брой фигури. Според нуждите на храма. Но тук картинката е пълна! Страхотно!

Честит Българин

men
Мнения: 962
Регистриран: 21 дек 2008, 12:38

Re: Кражбата II

Непрочетено мнение от men » 15 фев 2011, 15:22

Здравей, sum!
Чета и си мисля че пак изкара една докторска степен от Инстиута по Тракология за ужас на г-жа професорката Валерия Фол. Щото тази аналогия на артефактите от Тракия и тези от Палмира/Балмира/, Милет, Пергам и др. трябва да ги търсят българските учени!
Но за съжаление нашите учени не искат и не им дават да излязат от коловоза на "древногръцката", "елинистическата" култура защото се бъркат наложените догми в историята, а от там се бъркат нечий геополитически интереси.
Четох материали за Палмира и не разбрах кой е построил Храма на Баал около 32 г. от н.е. и кой е имал тези строителни умения. Не ми се вярва Римляните да дойдат в Пармира и да построят храм в чест на местния бог Баал, това е все едно да дойдат турците в България и да построят храм в чест на Исус.
Според мен градежа на Палмира е от времето на Баалбек, време когато никой още не е чувал за "древни гърци", "древни елини" и за "древногръцки тюрлю-гювеч богове".

time
Мнения: 493
Регистриран: 22 дек 2008, 19:48

Re: Кражбата II

Непрочетено мнение от time » 15 фев 2011, 16:10

sum написа:Сещате ли къде по нашите земи има такъв сюжет – храм с олтар, върху който е горял огън и вино?
Аз се сещам за Перперикон.
Sum, поздравления за храма!!! :[)]I:

Честит Българин
Мнения: 451
Регистриран: 18 окт 2010, 19:04

Re: Кражбата II

Непрочетено мнение от Честит Българин » 15 фев 2011, 17:09

Здравейте,
Огньове са горели във всички тракийски храмове с вино /за "разпалка"/! Дори и в легендата за Беланташ /не Белинташ/ оракула е гадаел бъдещето с огън от вино. За съжаление там няма останали никакви градежи и огнище.
Честит Българин

sum
Мнения: 2656
Регистриран: 15 дек 2012, 13:10

Re: Кражбата II

Непрочетено мнение от sum » 15 фев 2011, 17:40

Не мисля, че на Белинташ е горял огън с вино. Преди време с един съфорумец /Сакар/ достатъчно дълбоко бръкнахме в пробема.
http://forum.tisitova.com/viewtopic.php ... 658d00d8c2
/прочети цялата тема, ще ти бъде интересно…/

~~~~~~~~~~
Искам преди да продължа с храма на Бал да отворя една скоба, за да ви покажа нещо, което буквално ме накара да остана пет минути с отворена уста и да се плясна по :IL

Огнището, което показах от музея „Кабиле”, е познато на нашите учени с термина „есхара”. Спомних си, че, когато правех снимките бях чел нещо за есхарите в интернет. Потърсих публикацията и я намерих:
http://oikumen-doklad.blogspot.com/2008 ... -post.html

Статията е много добра и в нея ясно е посочено, че есхарата всъщност е огнище-олтар, култово огнище, жертвена площадка и т.н., но искам да подчертая, че досега никой учен не е свързвал формата на есхарата с храм на Бал. Никой!
От друга страна нашите учени са категорични, че есхарите са с автохтонен характер и са част от тракийската култура.
Дотук добре.
Но в статията прочетох нещо, което ме накара буквално да настръхна. Ето текстът:
Твърде интересен е орнамент, подобен на капка, който е част от украсата на четири есхари, но произхождащи от различни места…
Изведнъж от текста разбрах, че елементът КАПКА присъства при огнищата-олтари!
Изумително…
Спомнете си какво съм обяснявал за формата на Океана на Съзнанието. Винаги съм твърдял, че Океанът има формата на капка, нали?
А сега вижте още какво пише в статията за капката:
Другите две есхари са напълно идентични в своята украса - по един капковиден орнамент е поставен в четирите краища на най-вътрешния правоъгълник. Единият жертвеник е открит в Пистирос, докато другият е от жилище 3 в Севтополис
Нека видим въпросната есхара:
Eshar 3.JPG
Всичко дотук някакси мога да приема за случайност относно присъствието на елемента „капка” в есхарата, но само няколко реда по надолу чета в статията:
В Кабиле, Ямболско до северната защитна стена са открити фрагменти от есхара, чиято украса е съставена също от капковиден орнамент, разположен по периферията на вътрешната част на централната окръжност (Dimitrova-Milčeva 1990, 119-125)”

Понеже съм снимал отблизо възстановената есхара в музея, отворих снимките си и… буквално забравих да си затворя устата. Вижте къде точно е изобразена капката:
Picture 038.jpg
Капката НЕ Е разположена по „периферията на вътрешната част на централната окръжност”, както твърдят Dimitrova-Milčeva, ТЯ Е ТОЧНО В ЦЕНТЪРА на есхарата и от нея започват лъчите, оформящи окръжност!!!

Този факт само затвърждава всичко, което съм ви споделял за Познанието на Премъдрите.
/съжалявам само, че не съм ходил до Палмира, за да снимам храма на Бал. Имам чувството, че в средата на Слънчевата мандала също има изобразена капка, но снимките, които показах не са достатъчно ясни… вижда се, че има нещо в средата, но дали е капка не мога да твърдя със сигурност/
Р.Ч.

иво

Re: Кражбата II

Непрочетено мнение от иво » 15 фев 2011, 19:08

И аз зяпнах от видяното :shock: :o Просто не е истина :facepalm: Чел съм много за есхарите (глупава гръцка дума) ама чак сега взех да проумявам дълбокия им сакрален смисъл. Вдянах, че знанието което имали траките и хората преди тях ги е освобождавало да ходят по храмове и светилища. Направят си едно огнище и ако искат да контактуват с Бал просто сядат , палят си огнището и туй то..... А това е свобода :idea: Религиозна свобода. Няма поп от гръцката патриаршия да ти казва че бил поставен от бога в църквата му и трябва да му служиш.... няма да ставаш сабалян в 5 часа и да коленичиш по пет пъти на ден на Всевишния.. Нямаш никакви задължения към бога, защото когато решиш можеш да направиш с него директен контакт.
Ей туй е свободата :!: :idea: А сега какво е? отидеш до църквата и веднага ти казват – „Аааааа не можеш ей тъй да контактуваш с бога, защото само попа може да направи това. Къв си ти? Как тъй....?”.

Мама му стара аз ако не си направя същото огнище-олтар на вилата през лятото , Иво да не се казвам....... :D

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост