Кражбата II
Re: Кражбата II
И още нещо ми направи впечатление ... Кибела е изобразена на монетите с характерната си шапка/корона/.
Това изображение наблюдаваме в Храма в Свещари, на Панагюрското златно съкровище, на медальона от Бактрия, на статуите на Кибела от храма в Балчик ...
Това изображение наблюдаваме в Храма в Свещари, на Панагюрското златно съкровище, на медальона от Бактрия, на статуите на Кибела от храма в Балчик ...
Re: Кражбата II
Здрасти, men.
Знаеш, че нямам нищо против нашите учени, но понякога просто не мога да им се начудя на твърденията… като например това, че в „Казанлъшката гробница” нарисуваните образи са на цар Ройгос и на съпругата му. Това откритие е направено от доц.Константин Бошнаков.
Нищо лично срещу доцента, но това, което твърди, не е точно.
Защо?
Защото тъй нареченият цар седи на… табуретка с възглавнички.
Къде си виждал цар да седи на табуретка, а жена му до него на трон?! Всъщност, нека видим отново въпросните персонажи: Забележи, че краката на табуретката все още си личат. Така че чудя се що за цар ще е този, който стои на табуретка до жена си, която удобно е седнала на голям трон?!
Интересното в случая е, че същия трон го има на монети, върху които е изобразена Кибела! /отвори на предната страница и виж монетите с Кибела от Самотраки и на Римският император Септимий Север/
За мен жената на трона е Кибела, която ВЕЧЕ е дала венеца на своя последовател, който е седнал до нея. Подобна сцена е запечатана и при „Свещарската гробница”, когато Кибела подава венеца си към ездача. Нека да си припомним сюжета: Виж нещо любопитно – това е сандъчето, което носи жената зад Кибела. Абсолютно същото сандъче носи и жената, която е до трона на Кибела в „Казанлъшката гробница”.
Мисля, че в "Казанлъшката гробница" картината вече е ясна: на трона седи Великата Майка, която е положила венеца си върху главата на своя последовател. Дали е цар или обикновен простосмъртен, или висш жрец не мога да кажа. Но в никакъв случай на рисунката не са изобразени царят и съпругата му.
Знаеш, че нямам нищо против нашите учени, но понякога просто не мога да им се начудя на твърденията… като например това, че в „Казанлъшката гробница” нарисуваните образи са на цар Ройгос и на съпругата му. Това откритие е направено от доц.Константин Бошнаков.
Нищо лично срещу доцента, но това, което твърди, не е точно.
Защо?
Защото тъй нареченият цар седи на… табуретка с възглавнички.
Къде си виждал цар да седи на табуретка, а жена му до него на трон?! Всъщност, нека видим отново въпросните персонажи: Забележи, че краката на табуретката все още си личат. Така че чудя се що за цар ще е този, който стои на табуретка до жена си, която удобно е седнала на голям трон?!
Интересното в случая е, че същия трон го има на монети, върху които е изобразена Кибела! /отвори на предната страница и виж монетите с Кибела от Самотраки и на Римският император Септимий Север/
За мен жената на трона е Кибела, която ВЕЧЕ е дала венеца на своя последовател, който е седнал до нея. Подобна сцена е запечатана и при „Свещарската гробница”, когато Кибела подава венеца си към ездача. Нека да си припомним сюжета: Виж нещо любопитно – това е сандъчето, което носи жената зад Кибела. Абсолютно същото сандъче носи и жената, която е до трона на Кибела в „Казанлъшката гробница”.
Мисля, че в "Казанлъшката гробница" картината вече е ясна: на трона седи Великата Майка, която е положила венеца си върху главата на своя последовател. Дали е цар или обикновен простосмъртен, или висш жрец не мога да кажа. Но в никакъв случай на рисунката не са изобразени царят и съпругата му.
Р.Ч.
Re: Кражбата II
Здрасти SUM!
Напълно съм съгласен! На трона седи Великата Богиня Майка Кибела почитана от всички траки.
За мен долепените длани на мъжката и женската фигура изразяват символична връзка между последователя/посветения/ и Великата Богиня Майка Кибела.
Самото "посвещаване", досега със Силата на Господ е достатъчна причина за празненство и дарове.
Напълно съм съгласен! На трона седи Великата Богиня Майка Кибела почитана от всички траки.
За мен долепените длани на мъжката и женската фигура изразяват символична връзка между последователя/посветения/ и Великата Богиня Майка Кибела.
Самото "посвещаване", досега със Силата на Господ е достатъчна причина за празненство и дарове.
Re: Кражбата II
Ето едно Божествено докосване от времето на Ренесанса.
- Прикачени файлове
-
- image007.jpg (32.61 KиБ) Видяна 8251 пъти
-
- Мнения: 451
- Регистриран: 18 окт 2010, 19:04
Re: Кражбата II
Здравейте приятели,
Относно „сандъчето”, което носи някой приближен бях чел, че подобни се използват за съхранение на плочици от глина с изписани на тях договори между Великата майка Кибела и посветения. В книгите на Стефан Гайд разчитат плочиците от глина като договори за това да бъде получавана помощ от Богинята срещу дарове и благодарности от страна на посветения. Sum не веднъж е показвал ковчежето на етруските. Самите плочици , например от Градешница, са изписани с текстове-договори,цитирани и в Тракийска книга на мъртвите. Тя пък е хилядолетия по-стара от Египетската книга на мъртвите, също сборник от договори между бога и получаващите сила.
Впечатлява ме анализа на Sum за сцената в „Казанлъшката гробница”. Ако е възможно, нека продължи с анализ на всички елементи някой път, така както го направи и за „Свещарската гробница”!
Относно разчитането на Тракийската писменаст от братята Гайдарски и съпоставката с значително по-късната Египетска писменост / с хилядолетия по-късна / мисля, че е също достойна подтема към тама „Кражбата”.Дано има съфорумци компетентни по въпроса да споделят мнение!
Успех на всички!
Честит Българин
Относно „сандъчето”, което носи някой приближен бях чел, че подобни се използват за съхранение на плочици от глина с изписани на тях договори между Великата майка Кибела и посветения. В книгите на Стефан Гайд разчитат плочиците от глина като договори за това да бъде получавана помощ от Богинята срещу дарове и благодарности от страна на посветения. Sum не веднъж е показвал ковчежето на етруските. Самите плочици , например от Градешница, са изписани с текстове-договори,цитирани и в Тракийска книга на мъртвите. Тя пък е хилядолетия по-стара от Египетската книга на мъртвите, също сборник от договори между бога и получаващите сила.
Впечатлява ме анализа на Sum за сцената в „Казанлъшката гробница”. Ако е възможно, нека продължи с анализ на всички елементи някой път, така както го направи и за „Свещарската гробница”!
Относно разчитането на Тракийската писменаст от братята Гайдарски и съпоставката с значително по-късната Египетска писменост / с хилядолетия по-късна / мисля, че е също достойна подтема към тама „Кражбата”.Дано има съфорумци компетентни по въпроса да споделят мнение!
Успех на всички!
Честит Българин
Re: Кражбата II
Здрасти, Честит Българин.
От всички храмове само „Казанлъшката гробница” не съм посещавал, защото разбрах, че е направена от тухли. И още нещо – доколкото си спомням до „гробницата” с рисунките не се допускат посетители. Ако след време я отворят с удоволствие ще отида да я видя и снимам.
За сега интересът ми е насочен към каменните храмове, защото съм убеден, че са от неолитно време…
От всички храмове само „Казанлъшката гробница” не съм посещавал, защото разбрах, че е направена от тухли. И още нещо – доколкото си спомням до „гробницата” с рисунките не се допускат посетители. Ако след време я отворят с удоволствие ще отида да я видя и снимам.
За сега интересът ми е насочен към каменните храмове, защото съм убеден, че са от неолитно време…
Р.Ч.
-
- Мнения: 451
- Регистриран: 18 окт 2010, 19:04
Re: Кражбата II
Благодаря Sum,
Незнаех, че храма "Казанлъшка гробница" е заключен и се пази може би за извънземни. Вероятно има "обяснение" с оглед запазване от разруха, но аз например искам в днешно време да посетя и видя тази красота. Остава да въздишаме и да гледаме стари снимки.
Успех !
Честит Българин
Незнаех, че храма "Казанлъшка гробница" е заключен и се пази може би за извънземни. Вероятно има "обяснение" с оглед запазване от разруха, но аз например искам в днешно време да посетя и видя тази красота. Остава да въздишаме и да гледаме стари снимки.
Успех !
Честит Българин
Re: Кражбата II
Прекрасно заключение. Аз отначало помислих , че ще е някой слуга който и поддържа грима
А този беше нарочен за негър на други места заради по-тъмния цвят. Но е повече от видно, че няма негроидни черти.
А и другото важно , мъжете са изобразявани с по тъмен цвят, както научих в последствие.
Сандъчето е много важен атрибут. Снимката е доста качествена, не бях виждал такава.
И си личи непринудената красота на жената. Както и краката на табуретката, като на нашите стари холски масички са.
Поздрави Съм.
А този беше нарочен за негър на други места заради по-тъмния цвят. Но е повече от видно, че няма негроидни черти.
А и другото важно , мъжете са изобразявани с по тъмен цвят, както научих в последствие.
Сандъчето е много важен атрибут. Снимката е доста качествена, не бях виждал такава.
И си личи непринудената красота на жената. Както и краката на табуретката, като на нашите стари холски масички са.
Поздрави Съм.
Re: Кражбата II
Попаднах в Интернет на този фотос под който пише:
Ранната гръцка азбука върху керамичен съд /Национален археологически музей в Атина/ Ето и таблица на различните азбуки в района на Тракийско море: Голямо смесване на знаци е паднало ... нали трябва да се оберат всичките файди!
Къде що има букви в района на Тракийско море всичко е обявено за северна, южна, източна, западна и т.н. „гръцки” азбуки, нищо че фригийските надписи в Мала Азия са по-стари от надписа на чашата на Нестор/изписана досущ по фригийски тертип/ приета за най старото „гръцко” писмо от 8 век пр.н.е..
Та на горния съд между буквите се мъдрят и руни като тази в дясно на снимката: За мен, когато някой говори за „ранна гръцка” азбука, би трябвало да уточни, че става дума за времената, когато Елада се е наричала Пелазгия т.е. времето когато никой още не е чувал за гърци.
Поздрави!
Ранната гръцка азбука върху керамичен съд /Национален археологически музей в Атина/ Ето и таблица на различните азбуки в района на Тракийско море: Голямо смесване на знаци е паднало ... нали трябва да се оберат всичките файди!
Къде що има букви в района на Тракийско море всичко е обявено за северна, южна, източна, западна и т.н. „гръцки” азбуки, нищо че фригийските надписи в Мала Азия са по-стари от надписа на чашата на Нестор/изписана досущ по фригийски тертип/ приета за най старото „гръцко” писмо от 8 век пр.н.е..
Та на горния съд между буквите се мъдрят и руни като тази в дясно на снимката: За мен, когато някой говори за „ранна гръцка” азбука, би трябвало да уточни, че става дума за времената, когато Елада се е наричала Пелазгия т.е. времето когато никой още не е чувал за гърци.
Поздрави!
Re: Кражбата II
Стола на жената е стъпил в въздуха, за разлика от мъжа
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта