Религията на българите и произходът на тяхното име

Позната и непозната...
sum
Мнения: 2598
Регистриран: 15 дек 2012, 13:10

Re: Религията на българите и произходът на тяхното име

Непрочетено мнение от sum » 19 апр 2012, 17:46

---продължение---

Монетите запечатват определени исторически събития във времето и имат огромна научна стойност, защото са трудни за фалшифициране в сравнение с написаното на хартия или пергам. В историографията има множество примери за съзнателно подменяне на страниците на различни документи, за да се преиначи написаното от автора. Изведеното на хартия лесно може да се преправи, докато при монетите не е така - първо, защото направата изисква определена технология и второ, защото трудно някой може да каже колко броя монети са изработени за дадена емисия.
Да предположим, че някой археолог намери монета и не му хареса изобразеното на нея. Какво може да направи?
Най-простото е да я скрие или унищожи. Може да отдели време и така да изтърка монетата, че нищо да не се разбере от фигурата и от надписа. Обаче има проблем, защото не се знае неговите колеги къде може да намерят други от същата емисия. Точно поради тази причина монетите трудно се манипулират и общо взето са едни от най-надежните артефакти, носещи в себе си отпечатък от даден исторически момент.

Точно такъв отпечатък във времето виждаме на следващия етруски артефакт /5-4 в.пр.Хр./. От монетата разбираме, че свещения Бик е Бал. То направо си го пише…
bal.jpg
Първата графема освен в етруския има огледален образ при скитското, финикийското и библоското писмо, и отговаря на звука „Б“!
Ето още един неоспорим факт, че Бикът е Бал!!!

Както вече стана ясно в Египет през 3 в.пр.Хр. свещеният Бик приема нова форма и име - Сарапис. Същият /заедно с Кибела/ ги виждаме като главни божества както в Римската империя, така и на Балканите. Нещо повече – боговете дори присъстват на монетите на римските цезари.
Доколкото си спомням императорите бяха около 80 на брой, като 50 от тях /от Октавиан Август 27 г.пр.Хр. до Константин Велики 337 година/ се считат за най-важни.
Реших да покажа монетите на въпросните 50 императора, но това се оказва много трудоемка работа и затова се ограничих само до тези, които вече съм представил във форума.
В предния пост показах монетите на Октавиан Август с Бал, Кибела и Бика. Сега да видим Тиберий Юлий Цезар Август, римски император от 19 август 14 г. до 16 март 37 година:
download/file.php?id=3676&mode=view

На следващата снимка виждаме Бал на монетите на Домициан /81 г./ и на Перунтос /1-2 век/:
download/file.php?id=3767&mode=view
Впечатление прави, че Бал е изобразен с купа за дарове /каквато обикновено виждаме при Кибела/, а орелът е до краката му. Във връзка с Кибела нека видим императорски монети с нейния образ. Това са Лукас Криспинос 164-193 г. /първата монета/; Антонин Пий 138-161 г. /втората и третата монета/, и Гордиан III 238-244 г. /четвъртата монета/.
http://forum.tisitova.com/download/file ... &mode=view

Ето Калатис /първата монета/ и Каракала с Кибела:
http://forum.tisitova.com/download/file ... &mode=view

На следващата снимка монетите от първия ред са на Кибела от Самотраки, а на втория на Септимий Север /193-211 г./:
http://forum.tisitova.com/download/file ... &mode=view

Ред е на Марк Аврелий Клавдий 268-270 г. /още познат като Клавдий II Готски/:
http://forum.tisitova.com/download/file ... eb6e12074f

За разтоварване нека видим уникална монета /Бал с орела/ на римския император Александър Север от династията на Северите, управлявал от 222 до 235 година:
Severus Alexander AE25 of Tomis.jpg
Severus Alexander AE25 of Tomis.jpg (31.21 KиБ) Видяна 6333 пъти
А това е Максимус /до 310 г./:
http://forum.tisitova.com/download/file ... &mode=view

Следват императора Валерий Лициний, който управлява заедно със своя син Лициний II /също император/. Бащата губи последната битка срещу Константин I Велики. Той е детрониран и изпратен да живее в Тесалоника заедно със семейството си. Година по-късно е обесен по заповед на Константин I. А след още една година екзекутират и неговия син Лициний II. Ето монетите им:
http://forum.tisitova.com/download/file ... eb6e12074f

А сега да видим и монетите на Константин I Велики, който прави от Византион столица на Източната Римска Империя /ИРИ/. Името на града е променено и носи неговото име – Константинопол:
http://forum.tisitova.com/download/file ... &mode=view

Както виждаме Бал или Кибела присъстват на монетите на императорите! Но при някой срещнах да пише Юпитер, който на много места е изобразяван в колесница, теглена от четири коня. Ето няколко монети:
http://www.wildwinds.com/coins/sear5/s0118.html
http://www.wildwinds.com/coins/sear5/s0032.html
http://www.wildwinds.com/coins/sear5/s0115.html
http://www.wildwinds.com/coins/sear5/s0121.html
http://www.wildwinds.com/coins/sear5/s0125.html
А на следващите виждаме Юпитер със сиволите на Бал:
http://www.wildwinds.com/coins/ric/lici ... II_018.jpg
http://www.wildwinds.com/coins/ric/lici ... _028.1.jpg
http://www.wildwinds.com/coins/ric/lici ... _008.1.jpg
http://drevnicivilizacii.files.wordpres ... piter1.jpg

Юпитер е Бог на победоносната война при римляните, но също така е защитник на свободата и е гръмовержец. Заради това е отъждествяван с гръцкия Зевс. В Уикипедия за него четем:
„По-късно, при проникването на източни култове в Римската империя с Юпитер са отъждествени боговете Баал, Серапис.

Нека сега видим един интересен артефакт, от който става ясно, че Бел /Бал/ и Юпитер, са всъщност един и същ Бог:
49.jpg
49.jpg (40.44 KиБ) Видяна 6163 пъти
---следва---
Р.Ч.

sum
Мнения: 2598
Регистриран: 15 дек 2012, 13:10

Re: Религията на българите и произходът на тяхното име

Непрочетено мнение от sum » 20 апр 2012, 16:26

---продължение---

След като видяхме, че Юпитер и Бал реално са едно и също божество предлагам да проследим къде на Балканите има свидетелства за почитането му. Първото такова откривам при Силистра. Този град в античността е познат като Дуросторум, в който „са открити паметници на Юпитер, Тракийския конник, Орфей…… египетските Изида и Серапис“.
/д-р Богомил Колев http://bogomil.blog.bg/history/2010/07/ ... hti.570731 /

В книгата „Епиграфски и археологически данни за религиозния живот в Рациария (І - ІІІ в.)“ в главата „Надписи и изображения“ виждаме следните артефакти за гръко-римските богове, които били почитани в крайдунавския град:
6. Бронзова статуйка на Зевс вис. 0,044 м. Краката и лакетната част на дясната ръка са отчупени. Богът е представен брадат, изправен, с къс химатион. Вж.Иванов 1950, 327 сл.,обр. 261.
7. Бронзова апликация изображение на Юпитер Амон. В кръгла рамка е представена маска на Юпитер Амон. Издателите u я свързват с времето на Марк Аврелий. Вж. Атанасова-Георгиева, Митова-Джонова 1985, 51:
13. Архитрав с украшения от волски глави, гирлянди и др. Вж.Кърджиев 1927,120 сл.; Герасимов-Томова, Атанасова 1978, 124.
IІ. Източни култове:
7. Глава от мраморна статуя на Кибела/Реа-Опс, вис. 33см. Датира се към времето на Флавиите (69-96 г.). Вж. Атанасова-Георгиева, Митова-Джонова 1985,128.
Б. От територията I. „Гръко-римски богове“:
5. ЯСЕН, ВИДИНСКО. Модел на жертвеник от варовик с формата на паралелепипед с профилирани рамки. Височина 16 см, шир. 8 см, деб. 6 см. Предполага се, че на лицевата страна е изобразен Зевс/Юпитер. Изображението е представено само контурно. Вж. Атанасова-Георгиева, Митова-Джонова 1985, 59.
IІ. Източни култове II
3. ЯСЕН, ВИДИНСКО. Мраморна статуетка, представяща Юпитер Долихен, вис. 34 см. Датира се към ІІ-ІІІ в. Вж. Атанасова-Георгиева, Митова-Джонова 1985,52.
4. ЯСЕН, ВИДИНСКО. Бронзова плочка, на която е изобразен Юпитер Долихен. Вж.Merlat, P.Repertoire des inscriptions et monuments figures du culte de Jupiter Dolichenus. Paris-Rennes, 1951,№50, tab. III, 5 –цит. според Тачева 1982, 363, б. 12:

„Както се вижда, най-многобройни са посвещенията на главния бог в римския пантеон – Iuppiter Optimus Maximus. Най-ранните се отнасят към ІІ в. (АІ, № 1-4), като в един от тях богът е в синкретизъм с Церера Августа (АІ, № 4). Само в още един паметник Юпитер е представен в синкретизъм с друг бог – Амон (АІ, № 7). По времето на Северите е направен само надписът на Aur(elius) Surianus (АІ, № 5). Всички останали надписи са открити на известно разстояние от града, а при дн. с. Мокреш, Ломско, е имало и светилище на Юпитер, в което са открити фрагментарни надписи върху колони (БІ,№ 1-4).“
проф. д.и.н. Маргарита Тачева


От книгата на Вълко Купенов „Родовете на Обзор (исторически очерк)“ в главата „Кратка история на Обзор“ четем:
„Така градчето живяло и процъфтявало до идването на римляните, които разширявайки земите си на изток завладявали земите на траките. Минавайки през Хелиополис, те разбрали изключително доброто му местоположение на пътя от Одрин за Одесос, затова оставили войски и започнали да строят укрепления и казарми. Римляните хванали околните води и посредством канали ги вкарали в града, където построили нови обществени сгради – храмове и бани. Близо до площада, на мястото на Зевсовия храм, бил построен храм на Юпитер, който днес лежи под руините на лятното кино. След като се настанили трайно, те решили да променят и името на града. Така от Хелипополис той станал Темплум йовис - град на Юпитер.“

„По волята на съдбата, тук са съсредоточени най-големите черноморски градове през античността и средновековието. Тук са антична Месамбрия, антична Аполония…, Козяк – Обзор, където е бил най-големият храм на Юпитер на Балканите“; /старши научен сътрудник II-ра степен Божидар Димитров/

От думите на Божидар Димитров разбираме, че най-големият храм на Бал на Балканите е бил в Югоизточна България в град Обзор.

Нек сега видим какви свидетелствата имаме по нашите земи за Сарапис - /Върховният, Величественият, Изначалният Бог Бик./
Има открити останки от храмове със Сарапис и Кибела до Струма, както и около Битолоя и Прилеп.
Проф. Маргарита Тачева в своята книга „История на източните култове в долна Мизия и Тракия, V в. Пр. н.е. – IV в. от н.е.“ описва над 50 египетски паметника, свързани с бога Сарапис. Пише за храмове на Сарапис и Изида /Кибела/ в Томи и в Месембрия, както и други такива при Балчик, Маронея, Улпия Ескус /с.Гиген/ Сердика /София/, Анхиало /Поморие/. Според професора доказаните храмове на Сарапис и Изида /Кибела/ има на много места на Балканите – около Констанца, Прилеп, Кавала, Плевен, Благоевград, Стара Загора, Ямбол, Варна, Бургас, Охрид, Беломорието, Битоля, Истанбул…

При изведените факти предполагам за всеки читател става ясно, че на Балканите има регистрирани множество храмове на Бал и на Кибела, които обаче в историографията са известни под други имена. В основата на всяко божество /Бал, Юпитер, Сарапис/ виждаме дълбоките корени на свещения Бик, който образ през различните епохи бил променян според силните на деня, за да се оправдае промяната при хората. Идеите се менят, а според тях се променя и нашето битие. Резултатът от различния начин на мислене е... нов образ на стария Бог.
Върховните Бал и Кибела с техните различни имена били почитани в цялата Римска империя, като винаги до Бога е Бикът, а до Богинята Лъвът. Това единство е запечатано и на римска монета, на която виждаме как боговете със своите шапки-калатоси седят на тронове, а свещените животни са покорни до тях:
fig07.jpg
fig07.jpg (82.66 KиБ) Видяна 6067 пъти
Сега да си припомним отново какво представлява най-старият храм на света /Гьобекли тепе 10 000 г.пр.н.е./, за който проф. Клаус Шмид твърди, че Т-образните стълбове „били изображения на човешки фигури като горната част на "Т-то" е наподобявала човешка глава в профил“.
Тоест професорът твърди, че двата стълба всъщност са сакрални изображения на човешки фигури:
Clipboard12.jpg
От показаните дотук артефакти смея да твърдя, че двата Т-образни стълба представляват първообразите на върховните богове, които ние познаваме като Бал и Кибела!
А това означава, че двата бога присъстват в културата на различни народи от над 10 000 години. През този огромен исторически период Бал и Кибела били почитани от хората по-различен начин, като в същото време дори намерили място при монетите на одриските и македонските династи от Балканите, както и на всички Римски императори до Константин I Велики.
След като Константин I Велики умира през 337 година изведнъж Бал и Кибела изчезват от монетите и от историческите извори… Няма ги. Изгубват се просто ей така…
Как може двата стълба, крепящи хилядолетната ни духовна история изведнъж през 4 век с един замах да бъдат унищожени? Възможно ли е това?
Според мен – да. Защото на историческата сцена се появява нов Бог.

---следва---
Р.Ч.

sum
Мнения: 2598
Регистриран: 15 дек 2012, 13:10

Re: Религията на българите и произходът на тяхното име

Непрочетено мнение от sum » 22 апр 2012, 02:54

---продължение---

Попаднах на две уникални монети с Александър Велики, на които виждаме Бал с орела. Под него обаче ясно се вижда бичата глава:
Al.Veliki.jpg
Al.Veliki.jpg (60.78 KиБ) Видяна 5961 пъти
Предполагам вече няма никакво съмнение кой Бог е почитал Александър…

Така.

Сега да обърна внимание на един много важен въпрос – можем ли да разберем каква е била религията на хората, свързана с бога Бал?
Всъщност можем ли въобще да говорим за религия при положение, че в днешно време нищо не знаем за духовните практики на одрисите и въобще на траките. От сведенията на различни хронисти според мен не може да се получи цялостна картина, защото всеки автор пише за конкретни ритуали или обичаи, но това не дава ясна представа какво било духовното Знание на предците ни. Например Страбон в гл3/3 пише:
По-нататък Посидоний казва за мизите, че поради своята набожност се въздържат от ядене на живи същества, а заради това – включително и от стадата им. И че за храна използват мед, мляко и сирене, като живеят мирен живот и по тази причина са наричани „богобоязливи” и „капнобати“.
В подчерта за думата „капнобати“ е уточнено:
/Учени са предлагали различни поправки на „капнобати”, но няма различия в изписването на думата в многото ръкописи. Буквалното й значение е „ходещи по дим” и вероятно намеква за дима при жертвоприношения, както и за безтелесното съществуване на човешката душа, или пък (Hdt 1.202 и 4.75) за опияняващия дим, получаван при хвърляне на конопени зърна върху нажежени камъни./

От текста на Страбон разбираме, че предците ни са гледали стада и явно са се хранели с месо, но в определени дни от годината вместо него предпочитали мед, мляко и сирене, заради религиозните си обичаи. Паралелно с това са ползвали своите есхари /жречески огнища/ за директна връзка с Бал. Точно затова ги нарича „ходещи по дим“, защото димът от огъня се явява директна връзка между човек и Бог.
Всъщност, според мен най-точният смисъл за определението „ходещи по дим“, е следният: човек използва дима от есхарата, за да отиде /като Съзнание, Дух, Атман, Пуруша/ при бога Бал!
А това в прав текст означава, че предците ни имали огромно духовно Знание, свързано преди всичко със Себепознание /щом ползват дима за среща с Бал първо трябва да имат ясна представа за себе си… иначе не става. А щом са познавали Себе си това означава, че ТЕ НЕ СА СЕ ИНДЕФИЦИРАЛИ СЪС СВОИТЕ ТЕЛА/.
Прецедент ли е тази духовна практика с дима?
Не, защото същата я срещаме при индианците хопи, сиуксите-тетон, брахманите, кшатриите, вайшите, както и в религиозните текстове, предписвани в шрути и в шастрите.

Да продължим с написаното от Страбон в същата глава:
И има някои от траките, които живеят без жена; наричат ги „ктисти” и заради почитта, на която се радват ги смятат за святи и живеят освободени от всякакъв страх. За всички тези народи поетът говори като за „горди хипемолги, галактофаги и абии, най-справедливи хора.

Това е много важен текст, защото от него разбираме, че само НЯКОИ от предците ни избирали трудната духовна пътека на Отричането, и че тези хора живеели без страх и били светци за другите!
А сега да видим какво пише географът в гл3/5:
Прочие разказват, че един мъж от гетите, на име Замолксис, бил роб на Питагор и научил от него някои неща за небесните тела, както и други определени неща от египтяните, тъй като в скитанията си стигнал чак до Египет. И когато се завърнал в родната си земя, до него се домогвали владетелите и народът, защото можел да прорицава по небесните знаци. И накрая убедил царя да го вземе за свой съвластник, тъй като бил способен да възвестява волята на боговете. И макар в началото да го направили само жрец на най-почитания бог в тяхната страна, след това започнали дори да го наричат бог

Питагор живял през 6 в.пр.Хр. и е основател на религиозно-философска школа, в която идеите се разглеждали в тесен кръг. Философът приема числото за основа на всички неща във видимия и невидимия свят, като чрез числови пропорции описва душата на човека. Чрез това знание питагорейците се стремят да управляват процеса на прераждането на душите към някакво висше божествено състояние. За тях „тялото е временна тъмница за душата“.
Според тайното учение на Питагор душата идва от небето в човешкото тяло или в тяло на животно. Тя претърпява редица прераждания в различни форми, докато не се усъвършенства дотолкова, че да заслужи правото да се върне обратно на небето.
Обяснявам тайното знание на питагорейците, защото Замолксис /като роб на Питагор/ със сигурност бил повлиян от духовното му знание. А това означава, че през 6 в.пр.Хр., когато се завърнал на Балканите предал знанието за прераждащата се душа на траките.
Но друго е по-интересно в текста на Страбон – той пише: „макар в началото да го направили само жрец на най-почитания бог в тяхната страна“.
Логичен тогава е въпросът кой е най-почитаният бог на Балканите?
Отговорът мисля вече е ясен – Бал!
Следователно Страбон ни казва, че Замолксис първо бил жрец на Бал, а после след време започнали да го наричат Бог.

В тази връзка не мога да не повдигна един интересен въпрос: можем ли да разберем по какво да познаем жреците на Бал?
Мисля, че можем. В Британския музей има изложен изумителен артефакт на жрец на Сарапис, живял през времето на Птолемей II. Свещенослужителят е изобразен с диадема, върху която се вижда звезда със седем лъча!
serapeum.jpg
serapeum.jpg (94.67 KиБ) Видяна 5934 пъти
Може би вече разбираме какво точно означава намерената Розета в Плиска, която реално представлява седемлъчева звезда:
download/file.php?id=1242&mode=view
http://bnr.bg/sites/radiobulgaria/lifes ... -008_1.jpg
Да не забравяме, че същата фигура звезда със седем лъча виждаме и в Сборяново на каменна стена:
download/file.php?id=1513&mode=view

Какво знание първоначално е давал Питагор на своя роб – за небесните тела, нали?
Какво има изобразено на Розетата от Плиска?
Преди всичко символи на планети. Интересно съвпадение…

Да се върнем към Страбон, за да проследим какво още е писал за Замолксис:
И макар в началото да го направили само жрец на най-почитания бог в тяхната страна, след това започнали дори да го наричат бог, и след като си взел едно пълно с пещери място, недостъпно за никой друг, там прекарал живота си и много рядко се срещал с други хора отвън, освен с царя и неговата свита. А царят си сътрудничел с него, защото виждал, че народът го уважава много повече, отколкото преди с вярата, че законите, които издава са в съгласие със съветите на боговете. Този обичай се е съхранил и до наше време, тъй като винаги се е намирал мъж с такъв нрав, когото, макар да представлявал всъщност само съветник на царя, гетите наричали бог. Наложила се представата, че планината е свещена и така започнали да я назовават, но името й е Когайонон, като реката, която тече покрай нея. Също така и по времето, когато над гетите управляваше Буребиста, срещу когото Божествения Цезар вече подготвяше своята кампания, този почетен пост държеше Декеней, и по някакъв начин питагорейското учение за въздържане от ядене на всичко живо все още е оцеляло, благодарение на проповедите на Замолксис.

Страбон ни дава много важно сведение, че гетите наричат Бог този мъж, който е отшелник и живее с пътеката на Отричането. Но другото по-важно е, че географът пише за други отшелници, които пазели заръките и посланията на своите предци, изразяващи се във въздържание от ядене на всичко живо, както и практикуването на духовната практика „ходещи по дим“.
За Буребиста и отшелника Декеней Страбон пише в книгата си още едно място /гл.3/11/:
За пълното подчинение на своето племе имаше за съмишленик Декеней, магьосник, който не само беше пребродил цял Египет, но също така бе научил някои пророчески умения, посредством които претендираше, че изрича божествената воля; и скоро той бе провъзгласен за бог, както казах във връзка със Замолксис. Следното е пример за тяхното пълно подчинение: Принудени били да изсекат лозите си и да живеят без вино. Някои обаче се надигнали против Буребиста и той бил свален преди римляните да изпратят военна експедиция срещу него

От цитата впечатление прави, че предците ни са имали „пълно подчинение“ към свещените мъже – отшелниците.
Това е много важно…

---следва---
Р.Ч.

vnanev
Мнения: 41
Регистриран: 25 дек 2010, 15:45

Re: Религията на българите и произходът на тяхното име

Непрочетено мнение от vnanev » 22 апр 2012, 19:06

Попаднах на интересни каменни фигури, вчера като се разхождах в една вила музей на Френската Ривиера и направих няколко снимки. Мисля че това е Бал и Кибела.
Прикачени файлове
photo(5).JPG
photo(4).JPG
photo(1).JPG
download.jpg

sum
Мнения: 2598
Регистриран: 15 дек 2012, 13:10

Re: Религията на българите и произходът на тяхното име

Непрочетено мнение от sum » 24 апр 2012, 00:50

---продължение---

От предния пост /от написаното от Страбон/ става ясно, че идеята за прераждащата се душа на Балканите идва от Замолксис. Обаче можем ли разберем преди 6 в.пр.Хр. какво било духовното знание, което имали хората по нашите земи? Вярващи ли били или не, как са почитали Бал и Кибела и какво било записано в свещените им книги?
Това са въпроси с невъзможни отговори, защото всичко, свързано със старата религия, е унищожено.
Вярно е, че Павзаний е писал за тракиеца Орфей, но в неговата книга „Описание на Елада“ няма и ред относно въпроса за религиозното знание на духовния водач. Същото важи и за Еврипид и Питагор, и Хераклид, които твърдят, че “на тракийски таблички е записано Орфеевото слово“.
Добре, имало е таблички с Орфически текстове, но защо авторите не са извели в книгите си какво било знанието, което предавал Орфей на хората?!
Подобен сценарии виждаме и при Платон, който пише: „У траките се намирали много книги... Купища книги от Орфей и Музей“. Да, намирали са се, но за това какво е пишело в тях Платон нищо не казва.., но пък уточнява: „И по тези книги извършват своите свещенодействия“.

Чудя се обаче траките къде са съхранявали свещените си книги?
Може би са имали нещо като хранилища-библиотеки, достъпни за всички хора… или само династът басилевс е разполагал с тях?!
Отговорът на тези въпроси също е труден, но все пак Павзаний повдига завесата пред нас, защото в кн.8 „Нещата от Аркадия“ обяснява:
При светилището на Деметра във Финей имало грамада, построена от два големи камъка, с кръгъл похлупак отгоре. Всяка година по време на Голямата мистерия фенеатите отваряли каменната грамада, вземали отвътре таблички със свещени писмена, които се отнасяли до посвещението и ги четели на посветените. После ги връщали обратно още същата нощ.
/според археолозите са съществували Малки и Големи мистерии. Малките мистерии се провеждали през февруари-март, а големите мистерии през септември – октомври./

Същият автор в 34/10 обаче пише друго важно:
…Има и храм на Хелиос, и друг на Харитите, и трети, направен за Сарапис и Изида. Има също и ограждения от големи, неодялани камъни, вътре в тях се извършват свещени тайнства на Деметра.
От цитата разбираме, че храмовете на Сарапис /Бал/ и Изида /Кибела/ са РАЗЛИЧНИ от каменните грамади, в които са се съхранявали свещените таблички!!! На всичкото отгоре става ясно, че тези грамади били направени от „неодялани камъни“!
Ето това за мен е най-важното разграничение, защото благодарение на споделеното от Павзаний се затвърждава моето становище, че всички куполни храмове от нашите земи са много стари храмове и в тях предците ни освен, че са практикували определени духовни медитативни практики също така са съхранявали и свещените си свитъци!
Имаме ли запазен такъв куполен храм с „неодялани камъни“?
Да, имаме. Това е възстановеният /благодарение на японците/ храм край Александрово. Нека го видим.
DSC03654.JPG
Стрелките сочат към „неодяланите камъни“.
Старите куполни храмове реално са с кръгъл отвор отгоре /Павзаний пише за него/, и за да се запазят били „обличани“ с неодялани камъни, каквито виждаме от снимката.
Ето неоспорим факт, че по нашите земи предците ни /също като фенеатите/ съхранявали своите свещени текстове в храмове, като този до Александрово!
Дотук добре, но разбирането за предназначението на храмовете не ни разкрива какво е пишело в тракийските таблички… За сега имаме само сведение, че през време на Малките и Големите мистерии храмовете се отваряли и посветените изкарвали текстовете, от които четели на хората. После през същата нощ ги прибирали и свещените писмена оставали в храма до следващите мистерии.

Отделих време и потърсих в изворите, за да разбера какви били духовните практики и знания на предците ни. Оказах се в задънена улица, защото нищо не намерих. Да, извори не открих, но си мислех, че артефакти би трябвало да има. Все пак ако няма исторически извори за религията на предците ни то артефактите напълно могат да заместят липсващата информация.
Осъзнах, че съм изправен пред такъв феномен и бях сигурен, че ако попадна на такова доказателсто ще го позная… И го намерих…
Преглеждайки монетите с Бал попаднах на една, която ме озадачи, защото върховният Бог държеше жезъл, върху който ясно се виждаше странно подобие на кръст. Монетата е от Тарсус с датировка 4 в.пр.Хр.:
Тарсус 4 в.прн..е..jpg
Зачудих се какъв ще е този кръст на жезъла на Бал, при положение, че този символ е използван от християните едва след 400 години?!
Тогава се запитах „това върху жезъла ако не е кръст тогава какво ще е?“.
Този въпрос автоматично преобърна моето търсене, защото веднага се сетих, че съм снимал въпросния жезъл на глинен съд в музея „Пергамон“, обаче носен не от Бал, а от тракийски цар.
5.jpg
5.jpg (57.71 KиБ) Видяна 5756 пъти
Артефактът е с датировка 8-6 в.пр.Хр., но не това е важно, а човешката фигура, която виждаме изобразена над пеласгийския капител. /заграденото в кръг/
Скиптърът на царя ни казва, че върху жезъла на Бал това не е кръст, а човешка фигура!
Но тогава идва интересният въпрос: какво е изобразено на жезъла на Бал - материално тяло с разперени ръце или просто това е духът, който съществува в човек?
Според мен човекоподобната фигура визира духът в човек, а не самото материално тяло. Тоест акцентът върху скиптъра на Бал е върху безкрайното и неунищожимото, а не върху материята, за която всички знаем, че е крайна и унищожима. А този начин на мислене вече ни води към божествено Знание и в такъв случай съвсем нормално е да виждаме, че на жезъла на Господ /Бал/ е изобразен духът, който съществува в човек.
Каквото е при Бал същото е при царя-жрец, защото той е носителят на Неговото Знание. Поради тази причина фигурата върху скиптъра на царя ще визира духа в човек, защото това е Знание на Бал. Следователно:
1. Бал е носителят на божественото Знание за вечно свободния човешки дух.
2. Царят има божественото Знание за човешкия дух.
3. На глинения съд зад царя виждаме царицата. Нормално е да мислим, че тя също знае за божествената същност в човек.
Тук обаче следва логичният въпрос – другите хора от царството знаели ли са за това духовно битие или не?
Според мен са знаели, защото ако това не е било така едва ли щяхме да срещнем на одриски монети същата човекоподобна фигура:
normal_Sestos~0.jpg
Thrace, Sestos. c. 300 B.C..jpg
Thrace, Sestos. c. 300 B.C..jpg (142.31 KиБ) Видяна 5774 пъти
Bosporus 20 пр. - 8 в.сл..jpg
Ако царят е пазел Знанието само за себе си нямаше да видим точно тази фигура на монети, чрез които обикновените хора търгуват. А това автоматично означава, че информацията за духа била достъпна за всички!
В тази връзка нека покажа същата фигурка на каменна плоча с Кибела и лъвовете. Под надписа в счупения кръг виждаме символа:
download/file.php?id=2987&mode=view

Авторът на плочата ясно разграничава обикновените хора и фигурката, която визира духовното Знание на боговете.
От друга страна, ровейки се в парите на старите владетели попаднах на монета на Александър Велики, върху която е изобразено това:
Price_0827A.jpg
Price_0827A.jpg (26.54 KиБ) Видяна 5765 пъти
Бал е на трона, а под орела е изобразена същата фигурка, която визира неунищожимия дух в човек!
В тази посока интересно е да видим, че и на монетите на Лизимах отново попадаме на символа, изобразен върху жезъла на Бал:
Lysimachos и Бал, 323-281 г. пр. Хр..jpg
...Дори се оказва, че след повече от 600 години на монетите на римския император Константин I Велики /който бил езичник/ присъства абсолютно същото Знание:
I велики.jpg
I велики.jpg (54.33 KиБ) Видяна 5763 пъти
Не стига това ами Константин е направил монети с Юпитер /Бал/, който отново държи жезъл със същия символ. А това означава, че езичникът е човек, имащ Знанието за вечно свободния човешки дух.
Constantine Jupiter.jpg
Constantine Jupiter.jpg (41.5 KиБ) Видяна 5783 пъти
За капак нека видим друга уникална каменна стела, която снимах в музея „Пергамон“. На нея е представено убийство на Сибила /жрица на Кибела/. След като главата й е отделена ясно се вижда как ДУХЪТ НАПУСКА ЧОВЕШКОТО ТЯЛО:
12.jpg
12.jpg (43.6 KиБ) Видяна 5775 пъти
Ето го неоспоримият факт, че фигурката /която видяхме от жезъла на Бал и от монетите на другите царе/ визира вечния и неунищожим дух, който съществува в човек!

Какво заключение можем да дадем относно въпроса за религията на одрисите и въобще на траките?
От видяното със сигурност може да твърдим, че Бал и Кибела са източници на духовно Знание, свързано с обяснението за вечния дух в човек. От показаните артефакти разбираме, че хората от 8 в.пр.Хр. до смъртта на Константин Велики през 337 година, са живеели с това учение и то било духовното им битие.

Така че основната религия на Балканите всъщност представлява древно Знание за човешкия дух!

---следва---
Р.Ч.

alex
Мнения: 682
Регистриран: 02 май 2011, 22:02

Re: Религията на българите и произходът на тяхното име

Непрочетено мнение от alex » 25 апр 2012, 09:19

Преди да видя поста на vnanev размишлявах върху символите които са се запазили по оградите ни и сградите ни.
1.JPG
1.JPG (3.51 KиБ) Видяна 5599 пъти
Неговите снимки само затвърдиха това което си мислех.

За теб е неоспоримо че това е вечно неунищожимото в човек. Но мисля че визираш великия свидетел. Може да се обоснова, но мисля че преди това трябва ти да разкриеш знанието заложено в пеласгийския капител.

solinvictus
Мнения: 59
Регистриран: 17 юли 2011, 21:28

Re: Религията на българите и произходът на тяхното име

Непрочетено мнение от solinvictus » 25 апр 2012, 11:31

Офтопик:
Изображение

Това е меч ,забит в олтар!

Изображение

Eто как юдействащите ристяни си представят "даймоните"!
Поздрав!
'He who will not eat of my body and drink of my blood, so that he will be made one with me and I with him, the same shall not know salvation....'

time
Мнения: 493
Регистриран: 22 дек 2008, 19:48

Re: Религията на българите и произходът на тяхното име

Непрочетено мнение от time » 25 апр 2012, 12:18

Офтопик:
Здравей, solinvictus.
Обяснителната записка е” промушва жески демон”, т.е. жената, която е легнала пред коня. Над нея е нарисувано нещо като жаба, а отгоре в ляво чапла или щъркел.

Обикновено всеки вижда това, което иска да види, затова ако искаш нещо да разбереш се абстрахирай от лични пристрастия.

solinvictus
Мнения: 59
Регистриран: 17 юли 2011, 21:28

Re: Религията на българите и произходът на тяхното име

Непрочетено мнение от solinvictus » 25 апр 2012, 13:44

Офтопик:
time написа:Здравей, solinvictus.
Обяснителната записка е” промушва жески демон”, т.е. жената, която е легнала пред коня. Над нея е нарисувано нещо като жаба, а отгоре в ляво чапла или щъркел.

Обикновено всеки вижда това, което иска да види, затова ако искаш нещо да разбереш се абстрахирай от лични пристрастия.
Демоните за ристяните са всички стари религии.Има много обезглавени статуи положени под праговете или под входовете на Църкви(това е символично убиване на старата религия) в повечето случаи са статуи на жени!
Богинята Майка!
Не е жаба а скорпион.Скорпион се изобразява в иконографията на Митраизма ,който е забит в кохоните на Бика.Тука се вижда и трикракото "столче" а това е олтара на Богинята Майка!
Освен това има забита и стрела + бич ,всичко това са атрибути на Кибела!

Жената в юдейските религии е нищо ,даже не я броят и за Човек!Затова е и изобразена като Дявол и се убива от Конник!-също много символично!
По нагоре се вижда и част от пантера-и която съпровожда Кибела в мистериите!
Така също се вижда и Кентавърът (Звездоброецът) А този Ангел с крила като глист си има име?

п.п.нямам лични пристрастия ...ето го трикракия "стол" Изображение
'He who will not eat of my body and drink of my blood, so that he will be made one with me and I with him, the same shall not know salvation....'

time
Мнения: 493
Регистриран: 22 дек 2008, 19:48

Re: Религията на българите и произходът на тяхното име

Непрочетено мнение от time » 26 апр 2012, 15:51

Офтопик:
Здравей, solinvictus.
За жабата си прав, гадинката гледана на обратно си е скорпион.

За останалото, моята позиция е различна.

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост