Религията на българите и произходът на тяхното име

Позната и непозната...
men
Мнения: 963
Регистриран: 21 дек 2008, 12:38

Re: Религията на българите и произходът на тяхното име

Непрочетено мнение от men » 17 май 2012, 10:24

Добре животните са там, но къде е младенеца?

ntsk

Re: Религията на българите и произходът на тяхното име

Непрочетено мнение от ntsk » 17 май 2012, 12:34

"Младенецът" се намира в ясла на земята, малко под главите на животните. Предполагам че снимката е от някой стар католически храм.

Ако има нещо интересно в този релеф, то според мен това е триъгълникът над всички, заедно с подобието на пръскащи се лъчи.
Но като се има предвид какво означава този триъгълник в църквите (барабар с едно око по средата), мисля, че работата става ясна...

vnanev
Мнения: 46
Регистриран: 25 дек 2010, 15:45

Re: Религията на българите и произходът на тяхното име

Непрочетено мнение от vnanev » 19 май 2012, 00:21

Всъщност, снимката я направих в една вила - музей. Много интересни неща могат да се видят в нея, защото собственицата и през осемнадесети век Беатрис Ротшилд е била голяма почитателка на изкуството. Събирала е с продължение на години порцелани, картини, каменни скулптори и какво ли не. Сега тази вила е музей, една от най- посещаваните на Френската ривиера. Но да се върна на снимката, която снимах. Във връзка с темата, впечатление ми направи бичите глави отгоре. Поне на мен ми приличат на такива.

sum
Мнения: 2705
Регистриран: 15 дек 2012, 13:10

Re: Религията на българите и произходът на тяхното име

Непрочетено мнение от sum » 22 юни 2012, 21:40

Здравейте.
Искам да обърна внимание на част от текста, който публикувах за езичниците /Едуард Гиббон, "Упадък и падение на Римската империя"/:
„…Останалата част от огромния идол била разбита на части, главата разнасяна из града, а бога изгорен пред мрачните езичници, които го почитали. По-късно, когато храма бил съборен, Сократ разказва, че йероглифи под формата на кръстове били намерени, гравирани върху камъка. И двете страни предявили претенции към тях, като езичниците твърдели, че „те символизират едно нещо за християните и друго за езичниците“…

Това е много важно свидетелство, защото от него разбираме, че езичниците /също както християните/ имали кръста за свещен символ.
Да си призная първоначално си мислех, че кръстът на езичниците е свързан с формата на човешкия дух, който видяхме на жезъла на Бал, одриските монети и т.н.. Нека си припомним фигурата:
10.jpg
Обаче преди няколко дни, разглеждайки монетите и печатите на българските владетели до 9 век, забелязах, че кръстовете по тях са равнобедрени. Обръщам внимание върху фигурата, защото християните на своите събори /след 4 век/ са възприели основно тези кръстове за свои символи:
11.jpg
Първият кръст е прочутият Хи-Ро, а вторият е ариански.
В тази посока искам да подчертая, че колкото и странно да изглежда до края на втори и началото трети век християните не са ползвали кръста за свой символ.
„Някои съвременни изследователи позитивисти и рационалисти смятат, че кръстът не е изначално християнски символ, а е привнесен от езическите религии.
В защита на своята теза те изтъкват 3 основни аргумента:
1. Ранното християнство не познавало култа към кръста.
В края на II век Християнския апологет Минуций Феликс в съчинението си „Октавий" в спор с тогавашните езичници заявява :"Ние не почитаме кръстове и не ги желаем. Вие сте тези които, имайки дървени богове, почитате и древните кръстове като принадлежност към вашите богове.
2. Как е възможно да се допусне, че последователите на пострадалия Бог ще започнат да тачат и благославят оръдието, свързано с мъченическата смърт на този, когото почитат?
3. Християните не почитали един кръст ,а - множество и то - с различна форма.
Това показвало, че няма нищо общо с мита за „Христовото разпятие". Изследователи при разкопки в Египет, Вавилон, Индия, Иран, Гърция намират изображения на кръст върху много артефакти. В едно древно светилище на остров Крит е намерен голям мраморен кръст, датиран от II хил. пр. P. Хр. весталките - жрици от храма на богинята Веста в Рим, чиято задача била да поддържат огъня неугасващ в храма - носели на шията си четирираменни кръстове. В Мексико през XVI век cа намерени кръстове в домовете и храмовете на ацтеките. При откриване на Нова Зенландия адм. Кук се удивил от това, че местните забивали върху гробовете на умрелите кръстове.“
http://nauka.bg/forum/index.php?showtopic=5941

Нека сега видим малко артефакти с равнобедрени кръстове от нашите земи. Преди това обаче представям уникална монета от Тракия с върховния Бал /5 в.пр.Хр./:
Thrace, 500-475 BC.jpg
Thrace, 500-475 BC.jpg (31.88 KиБ) Видяна 3811 пъти
Припомням едно от старите изображения на Господ по нашите земи, защото този образ има връзка с българско съкровище от втората половина на 7 век, което ще покажа в следващите постове.
Така.
Ето сега малко одриски монети с равнобедрени кръстове:
12.jpg
12.jpg (113.01 KиБ) Видяна 3805 пъти
Нарочно уголемих последната монета, защото от артефакта разбираме, че за предците ни равнобедреният кръст всъщност е народен сакрален символ, който е свързан със свещения Бик!
Същият символ обаче го виждаме и в комбинация с кръг от монети на тракийски династи:
13.jpg
13.jpg (85.78 KиБ) Видяна 3804 пъти
Кръст в кръг е древен соларен символ, присъстващ в културата на различни народи. Всъщност това е най-универсалният знак в човешката история, който можем да срещнем още от времето на неолитната епоха. Кръгът като символ на слънцето е засвидетелстван по нашите земи предимно върху камък. Артефакти с този знак могат да се видят на повечето тракийски светилища. Например на Палеокастро е пълно с такива изображения. Имам много снимки… Но лично на мен най-много ми харесват неолитните равнобедрени кръстове, които можем да видим по разни съдове от наши музеи:
13,5.jpg
13,5.jpg (60.88 KиБ) Видяна 3814 пъти
- следва -
Последна промяна от Anonymous на 26 юни 2012, 09:16, променено общо 2 пъти.
Р.Ч.

sum
Мнения: 2705
Регистриран: 15 дек 2012, 13:10

Re: Религията на българите и произходът на тяхното име

Непрочетено мнение от sum » 22 юни 2012, 21:53

- продължение -

Нека сега видим още едни изумителни народни /езически/ артефакти. На първата снимка това е соларният кръг до с.Расник, Пернишко; а на втората виждаме запазени същите символи, захвърлени най-безпардонно в църквата в с.Балша, Софийско:
14.jpg
14.jpg (87.14 KиБ) Видяна 3843 пъти
Авторите сякаш нарочно са направили върху оброчните стълбове /втората снимка/ равнобедрени кръстове по тях, за да подчертаят народната духовна култура на народа ни.
Разбира се тези сакрални символи не се коментират много в публичното пространство и въобще рядко им се обръща внимание. Обаче са достатъчни, за да можем да твърдим, че равнобедреният кръст е народен /езически/ символ, който се използва от дълбока древност от хората на Балканите.

А сега един уникален артефакт от Британския музей, чрез който добиваме ясна представа какво всъщност представляват нашите сакрални знаци:
14,5 British.JPG
В долната част на стелата са Бал и Великата Майка, държейки своето дете, което е с разперени ръце. Детето всъщност представяла духа в човек /вж.първата снимка от предния пост/.
Над тях е изобразена човешка ръка, а до нея ясно се виждат – слънцето, луната и… равнобедреният кръст!!!
Ето ги събрани на едно място народните /езическите/ Богове и символи!

Както вече показах от предните фотоси кръстът визира жреческата и царската власт и е свързан предимно с върховния Бал. За това го срещаме изобразен над свещения Бик, за който вече знаем, че е много стар синкретичен образ на древния Господ.
Предлагам още малко тракийски монети, върху които виждаме Бика и равнобедрения кръст /Византион 5-2 в.пр.Хр./:
15.jpg
15.jpg (37.4 KиБ) Видяна 3816 пъти
Показвам тези артефакти, защото открих друга уникална монета на последния езически император от Мизия Юлиан Апостат, убит от християни през 361 година. Ето негова монета с Бика и народния кръст над него, което означава, че близо 900 години по нашите земи кръстът и свещеният Бик били изобразявани заедно:
апостат 1.jpg
апостат 1.jpg (43.36 KиБ) Видяна 3821 пъти
След като видяхме показаните дотук артефакти вече лесно разбираме изречения като това от текста на Едуард Гиббон:
„като езичниците твърдели, че „те /кръстове – б.м./ символизират едно нещо за християните и друго за езичниците“…

Да, смея да твърдя, че това е точно така. Защото равнобедреният кръст е народен /езически/ соларен символ и няма нищо общо с християнския кръст с разпнатия Иисус на него!

- следва -
Р.Ч.

sum
Мнения: 2705
Регистриран: 15 дек 2012, 13:10

Re: Религията на българите и произходът на тяхното име

Непрочетено мнение от sum » 24 юни 2012, 16:23

- продължениие –

Предлагам да видим бронзовия печат на Урфила с неговия монограм. Ето го:
200px-Urphila.jpg
200px-Urphila.jpg (13.02 KиБ) Видяна 3684 пъти
Както знаем за Урфила се твърди, че е съставител на готската азбука и през 4 век е превел Библията от гръцки на готски език. Според учените това събитие става на 20 км. от Велико Търново в Никополис ад Иструм.
На бронзовия печат ясно се вижда изписа на името му и равнобедрения народен /езически/ кръст: + ΟΥΡΦΙΛΑ.
Твърди се, че Урфила бил арианин, но както виждаме на печата няма изобразен ариански кръст, а народен. И как може съставителят на готската азбука да бъде арианин при положение, че лично неговият учител Теофил на Първия вселенски събор се подписва срещу Арий!?

Във връзка с народните кръстове попаднах на интересна статия от проф. д.и.н. Иван Йорданов „Образа на владетелите върху печатите от Първото българско царство (681-971)“
http://www.archeologybg.com/Obraz_na_bu ... adetel.pdf

В студията четем:
„Печатите на средновековните български владетели са пълноценни извори за българската история. Те имат редица предимства. Изработени са от метал с малки размери в огромни количества, което увеличава възможността все някой екземпляр да достигне до нас много често в цял и непокътнат вид, при което ние имаме възможността да “видим” владетеля да докоснем неговия лик, така както са го докосвали неговите съвременници. Изображението на владетеля и съпътствуващия го надпис са източник за достоверна историческа информация, която може да се ползува от изследователите. Още повече, че изворите за българската история са органични и най-често чужди, т.е. субективни.“

Авторът още твърди - „печатът като функция на владетеля се появява след приемане на християнството в Средновековна България.“ Обаче не пропуска да отбележи, че има „печати от някои владетели и преди Покръстването, но в качеството им на византийски сановници.“
След това показва най-ранният печат от Първото българско царство – този на Тервел /705-721 г./:
11.jpg
11.jpg (27.99 KиБ) Видяна 3670 пъти
Нека видим обяснителната записка на проф.Йорданов:
„Бюст на Тервел, представен във фас. На главата си носи диадема. Лицето му е голобрадо. От двете страни на лицето се спускат дълги плитки, падащи до раменете. Облечен е в ризница и броня. В дясната си ръка държи копие на рамо, а с лявата придържа щит, на който е представен триумфиращ конник, пробождащ своя повален противник. От двете страни на изображението е гравирана по една шестолъчна звезда.“

Реших да подчертая елементите, които описва професора – копието, щита с изображението конник и противник под него, и шестолъчна звезда:
12.jpg
С черната стрелка показвам, че лицето на Тервел не е голобрадо, както твърди Йорданов, а е с подстригана брада, известна в днешно време като „катинарче“.
Невиждането на брадата ме накара по-добре да разгледам печата. Забелязах, че на гърдите на Тервел има изобразено нещо като плочка с някакви образи по нея… Увеличих локалната област и вижте какво се разкри:
13 тервел богове.jpg
На плочката са изобразени народните /езически/ символи луна и слънце, а над тях виждаме мъжка и женска фигура. Над мъжката е изобразен Бика, а над женската символът е много захабен и размит, и затова не мога да определя точно какъв е образът.
Предполагам за всеки непредубеден читател е повече от ясно, че върху луната и слънцето са изобразени древните Бал и Кибела!
Разбрах защо професорът нищо не е писал за плочката на гърдите на Тервел…
Простено да му е.

Нека сега обърнем поглед към следващия артефакт от студията на Йорданов. Това е медальонът на Омуртаг /814-832 г./
От обяснителните записки четем:
„Бюст на Омуртаг, представен във фас. На главата си носи ниска корона (стема), увенчана на върха с кръст…“

Още на това изречение обърнах поглед да видя кръста върху короната и буквално зяпнах, защото това на върха не е кръст, а ДВУГЛАВА ЗМИЯ. Също може да се каже, че това са две змии.
Но в обяснителните записки срещнах още един абсурд:
„В дясната си ръка той държи кръст…:

Кръст ли?!?
Я да видим какво точно държи Омуртаг:
15.jpg
В заграденото в двата малки кръга ясно се вижда, че това са пламъци! А това означава, че българският владетел държи в дясната си ръка своего рода свещник… езически свещник или скиптър. Например има одриси монети и каменни стели, в които Великата Майка Кибела е изобразявана с два факела...
Относно двете змии на короната мисля, че не са прецедент, защото има такива български монети, които са описани като „неопределени“ от нумизмата Никола Мушмов:
http://www.wildwinds.com/moushmov/plate.cgi?tbl=LXVI

От линка обръщам внимание на последната монета от страницата, защото на нея много ясно се виждат змиите, свързани с равнобедрения кръст:
16.jpg
16.jpg (48.13 KиБ) Видяна 3674 пъти
На следващата страница от книгата на Мушмов виждаме уникални монети на Михаил Шишман, като например тази под № 10
17.jpg
- следва -
Последна промяна от Anonymous на 25 юни 2012, 10:06, променено общо 2 пъти.
Р.Ч.

alex
Мнения: 687
Регистриран: 02 май 2011, 22:02

Re: Религията на българите и произходът на тяхното име

Непрочетено мнение от alex » 24 юни 2012, 19:27

Открийте разликите
http://e-vestnik.bg/12688/mitko-stankov ... n-asparuh/
Излиза че не е свещник а са топчета, понеже ги има и от долу!
Това под знака който обсъждаме, силно ми напомня на елементите от варненското съкровище, и Петра?!

Иначе само на мен ли ми се струва че тук пише МАТЕР като Хикса е Р както в символа Хи-Ро
.JPG
.JPG (23 KиБ) Видяна 3558 пъти
Друго което не знам дали съм се осмелил да напиша преди време във връзка с БАСИЛЕВС, че всъщност мисля че трябва да се чете БАТИ ЛЕВТ... но като си търся коментарите явно съм се отказал ...

Поздрави

sum
Мнения: 2705
Регистриран: 15 дек 2012, 13:10

Re: Религията на българите и произходът на тяхното име

Непрочетено мнение от sum » 25 юни 2012, 19:40

- продължение –

Във връзка с Омуртаг и големият въпрос „християнин ли е?“ мисля, че можем да видим още няколко свидетелства. Това се текстове, в които пише за него и в тях срещаме равнобедрения кръст.
http://www.ziezi.net/omurtag_files/1[1].jpg
http://www.ziezi.net/omurtag_files/6[1].jpg

Интерес буди и картината от манасиевата хроника, на която виждаме как българският владетел се бори срещу християнските проповеди на византийски пленници. На картината също е изобразено посичането на християнския епископ Мануил. При тези действия се чудя какъв християнин е Омуртаг?
.jpg
Търсейки исторически извори за българите-християни попаднах на една статия, в която авторът е показал друга гледна точка, различна от официалната. Материалът е интересен и си струва да се прочете: http://samoistina.com/2/enravota.htm

Така.
Сега да се върнем към народните ни /езически/ символи.
Змиите от монетите /от предния пост/ ме накараха да потърся артефакти с техни изображения. Така попаднах на книгата „Български народен кръст“ от Иван Енчев-Видю. Да си призная бях приятно изненадан, защото се оказа, че авторът е събрал и описал на едно място всички известни кръстове, които се срещат по нашите земи. Можете да разгледате книгата:
http://www.omda.bg/bg_krast/web/kreuz.htm

Позволих си от нея да копирам само няколко народни /езически/ кръста…
21.jpg
21.jpg (73.94 KиБ) Видяна 3537 пъти
Обаче книгата с артефактите просто бледнее пред ето тази плоча с надпис, намерена в Шумен.
22.jpg
Наши учени твърдят, че това е български жрец-християнин от 9 век… Може би това е така, защото мъжът държи скиптър с формата на равнобедрен кръст. Обаче отстрани двете змии и биковете под тях въобще не се връзват с нещо християнско, нали?
А короната на главата му предполага, че мъжът е поне с ранг на държавник. Но да не задълбавам…
В тази връзка е добре да видим уникална каменна стела, захвърлена в една църква /така и не разбрах къде точно се намира/.
23.jpg
23.jpg (55.76 KиБ) Видяна 3532 пъти
Виждаме жени, на които главите им са с формата на слънце. Много интересно…
Втората жена /от първия ред/ в дясната си ръка държи равнобедрен кръст. В ръката на третата жена виждаме змия, а в ръката на четвъртата отново има изобразен равнобедрен кръст. Въобще на плочата са представени български жени със сакрални символи, подчертаващи духовната култура на древните ни предци.

А сега да се насочим към светатя светих на българските народни артефакти. Това е съкровището от Над Сенд Миклош.
Нашите мастити учени проф. Казимир Попконстантинов, доц. Зарко Ждраков, както и директорът на НИМ Божидар Димитров, са категорични, че съдовете били на „първия български владетел, но и че той, кан Аспарух, е бил кръщаван в християнски купел.“.
http://www.bolgari.net/spored_izsledova ... h-198.html

От линка виждаме, че в средата на купата е изобразен равнобедрен кръст, нали?
Тоест артефактът ни показва, че за никаква „християнска купа“ не може да става въпрос, защото на дъното това е нашият народен кръст. Всъщност нека го видим заедно с още един равнобедрен кръст, изобразен на друг съд:
24.jpg
24.jpg (101.4 KиБ) Видяна 3539 пъти
Цялата история на Аспаруховото съкровище е много интересна. Разрових се в нета и попаднах на статия, в която можем да прочетем всичко важно заедно с изказването на нашите мастити учени. Статията започва така:
„Няма никакво съмнение, че съкровището от Над сент Миклош е принадлежало на кан Аспарух, категорични в това твърдение са проф. Казимир Попконстантинов - преподавател по археология и епиграфика във Великотърновския университет и носител на Хердерова награда от Виенския университет, доц. Зарко Ждраков - специалист по средновековни надписи, както и проф. Божидар Димитров.“
http://gepard96.blog.bg/history/2011/11/06/.847435

Съкровището е съставено от 23 златни съда, които са между 18 - 22 карата. Професор Й. Хампел ги е описал и номерирал по този начин:
„7 големи кани (1 - 7), един овален (елипсовиден) поднос (№ 8), четири широки тасчета - чаши с по една тока за окачване на колан (№ № 9, 10, 20, 21), две конусовидни чаши (№ 11 и 12), две чаши със столче (№ 22 и 23), три зооморфни купи - с волски глави в единия край (№ 13, 14, 18), две патери (№ 15 и 16), един ритон (№ 17), една дълбока купа (№ 19).
Две от каните са богато украсени с ритуални историко-митологични сцени, а върху два от тасовете има врязани кръстове.“

Врязаните кръстове вече ги видяхме на горната снимка и установихме, че това не са християнски символи, а народни.
Впечатление ми направиха обаче описаните от професора три зооморфни купи с волски глави в единия край. Ето ги:
25.jpg
25.jpg (74.92 KиБ) Видяна 3544 пъти
Бикът, както вече знаем, е бил свещено животно за предците ни и е нормално да го срещнем като сакрален образ в съкровището на Аспарух. А това само затвърждава становището, че нашият народ не се е преселвал отникъде…
Не искам да се отвличам да мисля в тази посока, защото искам да обърна внимание на изображенията от двете кани и историко-митологични сцени по тях. От студията виждаме, че автора е приложил снимки. Реших да ги покажа:
26 Nag_Sent_Miklosh.jpeg
26 Nag_Sent_Miklosh.jpeg (56.73 KиБ) Видяна 3533 пъти
В архивите тези съдове са описани като Кана №7 /лявата/ и Кана №2 /дясната/.
За Кана №7 авторът пише, че „от двете страни, в двата медальона, е представена една и съща сцена, изобразяващи орел зграбчил в ноктите си гола мъжка фигура, която има в едната ръка клонче - палмета, а с другата ръка поднася чаша на орела.“

Но лично мен ме заинтригува Кана №2, защото е най-богата на митологично-исторически сцени. Тоест на нея можем да видим четири отделни сюжета.
Добре, но защо тогава авторът е показал в своята студия само три изображения? Нека ги видим:
27.jpg
27.jpg (145.58 KиБ) Видяна 3531 пъти
Няма да товаря поста, за да извеждам описанието на автора за тези три сцени, но се запитах какво представлява четвъртата, непоказана сцена. Все пак за нея от студията четем:
„Втория сюжет е отново на човешката фигура с корона на главата, която язди фантастичното животно с човешка глава, и стреля с лък по пантера.“

- Какво ли ще да е това „фантастичното животно с човешка глава“ – отново се зачудих аз… и защо иначе в старателно подредения материал липсва точно тази фигура!?
Понеже съм скептичен по природа реших да намеря снимка на липсващата фигура, описана като „фантастичното животно с човешка глава“.
…И я намерих…
…И буквално подскочих от видяното…
Защото това е…
28.jpg
Ако сте следили изведените артефакти, които показах в тази тема, това означава, че няма как да объркате този сакрален образ на върховния Господ.
Това „фантастичното животно с човешка глава“ е известно в историческите хроники просто като… БАЛ!

Е няма по-голямо доказателство, че богът на българите е древният Бал! /Тангра, Перун и други прилежащи към тях божества автоматично заминават в кошчето за отпадъци/

Във в-к “Труд” директорът на НИМ, Божидар Димитров, директно казва за съкровището на Аспарух, че „Това е по-ценно и от златото на траките“.
Да, точно така г-н Димитров… по-ценно е, защото благодарение на митологично-историческата сцена от Кана №2 всички вече разбрахме, че богът на българите е БАЛ! Неоспорим факт!!!
А това означава, че ние не сме се преселвали от никъде, а сме местен, балкански народ, следващ и устояващ своите хилядолетни народни традиции и богове.
Р.Ч.

miroki
Мнения: 730
Регистриран: 31 авг 2010, 14:11

Re: Религията на българите и произходът на тяхното име

Непрочетено мнение от miroki » 25 юни 2012, 20:11

Много интересно наистина, браво за снимката на Бал.
Той Тервел и мустаци има, не само брада. :)
А как да различаваме християнските кръстове, кои християнски кои народни, т.е. ако е равнобедрен, не е християнски, така ли е?

men
Мнения: 963
Регистриран: 21 дек 2008, 12:38

Re: Религията на българите и произходът на тяхното име

Непрочетено мнение от men » 27 юни 2012, 13:09

Преди време в темата „Знакът ІYІ” качих тази снимка:
5551.png
Иманяра, от който е откупен този оловен печат твърдял, че е открит във външния град на Плиска. Относно находката датирана 9 век Рашо Рашев пише:
"Напоследък връзката между кръста и знака IYI получи 2 нови потвърждения. първият паметник е един оловен печат (снимката) . На лицевата му страна е представена птица с клонка, на опакото - кръст, разположен над знака ."

На печата е изобразен равнобедрен народен кръст над … знака на Върховния Господар Баал. Така че българският народен равнобедрен кръст не е символ на християнството. Изображението на печата от Плиска показва връзката на равнобедрения кръст с Върховния Бог на българите Баал/Бал,Бел/.

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта