Предлагам следното... нека намерим записаните слова на всички световни учители, мъдреци, философи, поети, писатели, мислители, теолози, учени и т.н, които в своите лекции или книги са давали определения или дефиниции на този извечен въпрос – какво е Бог?
Хайде да съберем казаното от тях в тази тема, за да видим какво разбиране са имали и за кой Бог са говорили през епохите.
Вече знаете за Крешака и за океана на Съзнанието, и ви е ясно моето мнение по този въпрос – какво е Бог?
Така че хайде да сравним знанията си.
Ето моите думи, казани във втората книга за това, какво е Бог:
Благодарение на Иво вече знаем, какво е казал Дънов по този въпрос:Ще ти предложа една игра с думи, с която ще ти обясня термина "Бог". За непроявения Творец можем да дадем определението: "Божеството Отвъд Границите". Ако свържем всяка първа буква на думите в този израз, ще се получи думата "БОГ". И сега помисли малко, какво означава "божеството отвъд границите"? За какви и кои граници можем да говорим? Щом има граници, това означава ограничения, нали? Кое ограничава в този свят?.. Разбира се материята, защото е крайна и има граници, мисълта, защото е в пряк контакт с нея и умът, защото просто не може да надскочи себе си. Но трябва да знаеш, че неограниченото никога не става ограничено. Напротив! Знай, че има наслагване на ограниченото върху безкрайното. "Ограниченото, крайното и безкрайното" са проявената единица на Бога. Разбереш ли това, ти ще разбереш какво означава, че Бог е непроявен. Думата "Отвъд" отвежда разбирането ти извън познатото, ограниченото и безкрайното - а там е Непроявеният, там е лишеният от форма или по-просто казано, Бог. Ти си този непроявен Бог, ти си този Атман. Ти си Това.
Бог е извън времето и пространството, но същевременно съдържа в себе си времето и пространството. Той е извън живота, но съдържа в себе си живота. Той е извън съзнанието, но съдържа в себе си съзнанието. Бог създаде всички форми, но той сам няма абсолютно никаква форма. Той е "нищо". Но това "нищо" съдържа всичко в Себе Си. Ограничава се, без да се ограничи. Смалява се, без да се смали. Създава, но никога не се изтощава. Проявява се във всичко, но сам Той не е в проявеното. Уподобяваме Го на Светлина, на Разум - Логос. Но сам по Себе Си Той не е ни Светлина, ни Разум. Светлината, Разумът - това са Неговите прояви.