ТИ СИ ТОВА ◦◦◦ Tat Tvam Asi ◦◦◦ Thou Art That

Форум за Познанието
Дата и час: Нед Юни 25, 2017 6:48 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 2 мнения ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: Сакралност на автентичните български танци
Ново мнениеПубликувано на: Чет Яну 01, 2009 2:57 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Дек 17, 2008 1:59 am
Мнения: 378
Цитат от „Ти си това 2 – Разбирането”:
Цитат:
Заселниците в днешните Родопи са всъщност далечни предци на траките и на всички останали общности, които ще се развият много по-късно на Балканите. Трябва да се знае, че това не са били диви, варварски племена, а народ с култура и с познание за всемира. Между тях нямало конфликти и сблъсъци. Бил установен точен ред във взаимоотношенията - никой на никого не налагал волята си и не посягал на живота на другия. Нещо повече. Хората в Родопите използвали "писменост". Те изобразявали първо чрез танц основните енергийни вълни /татвите/, които ще текат през годината, а след това рисували тяхното движение чрез различни фигури върху предмети. Така знаели по всяко време, какво ще се случи през годината и предвещавали по-големите катаклизми, които предстоят. Освен тези графики те използвали образна символика, те. рисували фигури с различни знаци между тях. Това били "изречения", чрез които древните записвали мисли, идеи, послания. По-късно, при други народи, върху основата на тези "записки" ще се родят клиновидното и линеарното писмо. А във фолклора на българите ще се запази спомен от тази "писменост" сред орнаментите по престилките, килимите, носиите и др. Тези "записки", като рисунък и послания, са в основата на голяма част от етнографската култура на българите...

Всички сме „подочували” това-онова поне, за уникалността в световен мащаб на родния ни автентичен фолклор като цяло и на танците ни в частност. Както и по-горния цитат иде да покаже, в древността танца не е бил начин за профанно „разкършване” на снагата :lol: , а средство за илюстриране и предаване на свещено познание, касаещо битието във всичките му измерения – материални и нематериални. :shock: Не малко е говорено и писано в по-ново време, за силата която тези танци носят (макар и по един доста повърхностен начин), та ми се ще да споделя с читателите на този форум за едно мое преживяване, в състоянието наречено Турия, което остави ярки спомени в ума ми и беше причина за доста размисли от моя страна, по темата за сакралността на древните ни танци.
Та…с малка група приятели се разхождахме сред величествена гора от огромни вековни дървета. Имах информацията, че това място се намира, сред планината позната ни понастоящем като Хималаи. В един момент се озовахме сред просторна поляна, на която ни чакаше неголяма група жени, облечени в еднакви премени, които човек няма как да сбърка – типичните български носии (е, не съм спец и по регионите :roll: ). Разбрахме, че жените чакат нас, за да ни представят свещен древен танц с особена сила. В следващия момент всички те се хванаха за коланите, минаващи около кръстовете им – всяка и за двете съседни танцьорки (без двете крайни танцьорки, разбира се), като по този начин ръцете им образуваха X-образен „тегел” (нещо запазено и до наши дни)…и се започна. За съжаление не запомних стъпките и движенията (не съм особено сведущ в областта на фолклорните танци), но разбрах най-важното – чрез този танц, малката група жени задвижи татвите около нас. :shock: Ефектът?!? Почувствах как огромна сила ме подема…и започнах да левитирам! Не след дълго си спомних, как трябва да направлявам тялото си (не физическото, разбира се) и започнах да „кръстосвам” гората „окрилен” от завладялата ме лекота. :) Преживяването има и продължение, но то е твърде лично и разтърсващо, затова ще спра с разказа си до тук. :(
Предполагам, вече сте схванали, защо ви разказах това мое преживяване. Древните ни предци са разполагали с огромно познание за Мирозданието – за татвите и тяхната изначалност в процесите на сътворение, и са използвали това познание, за да създават и променят реалността във всички пластове на Съзнанието.
Може би и други от вас са имали подобни или дори още „по-шантави” преживявания. Ако е така, ще се радвам ако ги споделите на страниците на този форум, за да създадем една по-пълна картина, на познанието отпечатано върху родния ни фолклор и традиции.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Сакралност на автентичните български танци
Ново мнениеПубликувано на: Чет Яну 08, 2009 4:17 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Дек 22, 2008 8:48 pm
Мнения: 498
"Танцьорът като вълнова форма
Но може би най-изумителната находка на Прибрам е откритието на руския учен Николай Бернщайн, че дори нашите физически движения може би са закодирани в мозъците ни на един език от фурие-вълнови форми. През 30-те години на XX в. Бернщайн облича хора в черни трика и изрисува бели петна върху техните лакти, колене и други стави. След това ги разполага срещу черен фон и заснема с камера извършваните от тях различни физически дейности като танцуване, ходене, подскачане, коване и печатане на пишеща машина.
Когато проявява филма, върху него се появяват само белите петна, движещи се нагоре-надолу и от единия до другия край на екрана в различни сложни и плавни движения . За да изрази количествено своите открития, той анализира чрез математиката на Фурие различните линии, които чертаят белите петна и ги обръща в един език на вълнови форми. С изненада открива, че вълновите форми съдържат скрити модели, които му позволяват да предвиди следващото движение на участниците в експеримента с точност до 2,5 см.
Руският изследовател Николай Бернщайн изрисува бели точки върху танцьори и ги заснема на черен фон как танцуват. Когато преобразува техните движения на езика на вълновите форми, той открива, че те могат да бъдат анализирани посредством математиката на Фурие, същата, която Габор използва, за да изнамери холограмата.

Когато Прибрам се натъква на работата на Берн-щайн, той незабавно оценява нейните последствия. Може би причината, поради която скрити модели излизат наяве след анализа, който извършва Бернщайн на движенията на участниците в експеримента чрез преобразуванията на фурие, е че именно по този начин движенията се съхраняват в мозъка. Това е една вълнуваща възможност, защото ако мозъкът анализира движенията, като ги разлага на техните честотни компоненти,, това обяснява бързината, с която ние се справяме с много сложни физически задачи. Например ние не се научаваме да караме велосипед чрез усърдно запаметяване на всеки малък детайл от процеса. Учим се, като схващаме цялото плавно движение. Трудно може да се обясни плавната цялост, характерна за начина, по който се учим на толкова много физически дейности, ако нашите мозъци съхраняват информацията бит по бит. Но тя става много по-лесна за разбиране, ако мозъкът ни анализира чрез преобразуванията на фурие подобни задачи и ги усвоява като едно цяло."
www.kehoeducation.com

Имайки в предвид, че и татвите са вълни...( няма да пиша, защото много дълго ще стане- нали всеки си има мозък...) :D


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 2 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2008 - 2013 форум "ТИ СИ ТОВА"