ТИ СИ ТОВА ◦◦◦ Tat Tvam Asi ◦◦◦ Thou Art That

Форум за Познанието
Дата и час: Вто Авг 22, 2017 8:32 am

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 173 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4, 5 ... 18  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Мадарският конник
Ново мнениеПубликувано на: Пет Фев 13, 2009 11:39 am 
Попаднах на много интересна статия за Мадарския конник, написана от Иван Танев Иванов.
Статията е невероятна и обобщава теориите на българските учени, които са насочели своите усилия към разгадаването на тайната на Мадарския конник.
Има много и различни хипотези. Най-много са наложени версиите, че Мадарският конник е тракийският бог Хурса, Християнският светец Св.Георги, бог Тангра, ловна сцена, при която ловецът с кучето си убива лъва и т.н.
Най-доказаната версия на нашите учени е, че релефът изобразява триумфиращ български владетел - Тервел или Аспарух.
След тежък аналитичен и умствен труд те са убедени, че Мадарският конник, всъщност е „тежковъоръжен владетел възседнал боен кон с броня”!
Прочетете внимателно тази статия, защото в нея има много полезни неща… Сигурен съм, че ще ви бъде много интересно.

http://www.protobulgarians.com/Statii%2 ... #_ednref11

А тук можете да погледнете от друг ъгъл на загадката, наречена Мадарски конник. Статията е написана през 2005 година и, ако мога така да кажа, в нея е обобщена цялата налична информация, касаеща конника.

http://www.duma.bg/2005/1005/291005/obs ... /ob-6.html


Отворих тази тема, защото прозрях, какво всъщност е т.нар. Мадарски конник.
Преди да изложа своето виждане, искам да се запознаете подробно с различните теории, защото това, което ще ви поднеса съм сигурен, че много ще ви изненада!..

…До ден-два ще съм готов с текста и снимките…


Върнете се в началото
  
 
 Заглавие: Re: Мадарският конник
Ново мнениеПубликувано на: Съб Фев 14, 2009 12:24 am 
Здравей, sum.
Изненада ме с поставената от теб тема, защото от много време живо следя за Мадарския конник почти всичко, което излиза като хипотетични, доказани и недотам доказани научни твърдения на български и чужди автори.
Много ме заинтригува и изпълни с любопитство твоето твърдение, че си прозрял същината на проблема, който е свързан с Мадарският конник.
Ще чакам живо твоя коментар.


Върнете се в началото
  
 
 Заглавие: Re: Мадарският конник
Ново мнениеПубликувано на: Нед Фев 15, 2009 12:22 pm 
Според Иван Танев Иванов, основно твърдение на нашите учени е, че Мадарският конник е от 7 в.сл.Хр. и представлява „тежковъоръжен владетел, възседнал боен кон с броня”.
Повод за това заключение е, „че десният крак на конника е поставен в стреме, което се държи на ремък, закачен за седло. Зад седлото личи високо облегало, а върху гърба на коня и под седлото има покривало. От сбруята на коня личат още юзда и подопашен ремък. Конникът е облечен в широка пола. Поставеният в стремето крак е в обувка без ток и с остър връх, насочен нагоре (кавказки тип ботуши).

И още от анализа на нашите изследователи: „сходни, почти неоспорими елементи виждат и други изследователи на релефа, според които конникът е с връхна дреха до коленете. Лявата му ръка е високо вдигната. Конникът стои върху седло от източен, кавказки тип с висока задна подпора. Под седлото има черга. Десният крак е поставен в стреме. Известно е, че стремето се появява в Европа след VI-ти век, което определя и долната граница за датирането на релефа.

Това е официалната теория на нашите учени. Нека да видим заключителните снимки на Мадарския конник в краен вариант:
Прикачени файлове:
Madara-6.jpg
Madara-6.jpg [ 89.45 KiB | Прегледано 2281 пъти ]

Прикачени файлове:
mad_konnik.jpg
mad_konnik.jpg [ 305.33 KiB | Прегледано 1925 пъти ]


Върнете се в началото
  
 
 Заглавие: Re: Мадарският конник
Ново мнениеПубликувано на: Нед Фев 15, 2009 1:31 pm 
Нека сега разгледаме Мадарския конник малко по-подробно. Снимката е с много високо качество и позволява при зумиране да се видят най-малките и незабележими на пръв поглед подробности. Ето я:
Прикачени файлове:
m_konnik_resize.jpg
m_konnik_resize.jpg [ 1.13 MiB | Прегледано 2803 пъти ]

А ето, какво видях, когато увеличих отделните детайли на конника.
Вие също можете да зумирате образа и съм сигурен, че ще видите реалната композиция в подробности и детайли такива, каквито съм ги нарисувал на ето тази снимка:
Прикачени файлове:
_1_ot_madarski_konnik(2).JPG
_1_ot_madarski_konnik(2).JPG [ 1.68 MiB | Прегледано 3290 пъти ]

Искам да обърна внимание на отделни детайли в композицията „Мадарски конник”, които са доста различни от твърденията на учените:
1. След компютърната обработка става ясно, че ездачът е ЖЕНА, с много дълга коса, леко усмихната и облечена с дреха, подобна на женски кафтан!..
2. Вижда се коланът й, който е направен от плътни квадратни форми.
3. На десния лакът има маска.
4. Върху ръката й /юмрука пред гърдите/ се вижда малко орле с разперени крила.
5. Това, което нашите учени възприемат за високо седло, всъщност е продължение на юздата, която е преметната през дясната ръка на жената.
6. Конят няма седло. Върху неговия гръб има покривало, на което от двете му страни има по една халка. На композицията се вижда само едната халка. През нея се промушва кожен колан, чрез който се стяга покривалото, за да не пада при галопирането на коня.
7. За покривалото е хванат нагръдникът на коня.
8. Задната част на коня е облечена с мрежовидна плетеница, която е свързана с покривалото. Подобен детайл аз досега не съм виждал.
9. В двете си ръце жената държи юздата на коня, но, забележете, че тя преминава под неговата глава!.. В този случай юздата в ръцете на жената явно служи само за баланс и придържане.., а не за управление!
10. Пред жената ясно се вижда дълга кожена препаска, която стига до предните крака на коня. Всъщност, оказва се, че това е вид СТРЕМЕ!!!
Авторът на тази уникална творба много добре е подчертал как кракът на жената е изправен и пъхнат в стремето. Забележете, че от средата на дългото кожено стреме има друга юзда, която юзда вече отива в устата на коня!..
Всичко това означава, че ездачката УПРАВЛЯВА СВОЯ КОН С КРАКА, А НЕ С РЪЦЕ!
Когато тя свие краката си, тогава юздата се отпуска, конят изправя глава и тръгва напред. След като ги опъне надолу, тогава юздата прибира главата на коня към тялото му и той спира. С подръпване в посока надолу на десния крак, конят ще завива надясно и обратно.
…Уникално!.. Лично аз досега не съм виждал такъв начин на управление, при който конят да се командва с крака, а не с ръце! /все пак специалистите трябва да си кажат думата/
11. Главата на коня е изобразена в профил, а не в полуанфас. На нея се вижда украшение, което напълно закрива неговите уши и се спуска надолу към гривата.
12. Ако увеличите главата на коня, ясно ще видите добре оформено малко животно. Какво е то и какъв смисъл е вложил автора в него, не знам. Може да е образ на някакъв дух /джин/ или нещо друго…
13. На гърдите на коня, между двата предни крака, е изобразен Българският календар!!! Това е най-голямото доказателство, че тази величествена творба е правена от българи за българи!
14. Колкото до Копието: Най-шокиращото откритие за мен бе.., че в тази композиция НЯМА НИКАКВО КОПИЕ!!!
Нарочно не удебелих с контур онова, което учените представят за копие, за да можете добре да разгледате детайла при зумиране. Ясно ще видите, че това всъщност е издълбан УЛЕЙ.., а не КОПИЕ!!!
…Направо съм изумен!.. Как може досега учените да не забележат, че това не е копие?!?!?!…
И още - в техните версии ездачът държи с вдигната лява ръка гега или тояга, а с дясната - юздите… Ами с коя ръка тогава трепе лъва?!?!?... Абсурдно е, нали?..
15. Под коня е лъвът, който държи змията не в ноктите си /според някои твърдения/, а в устата си. Забележете, че той не е убил змията… Тя е жива! Посланието е - лъвът властва над змията, а тя му се подчинява!
16. До задните крака на коня има бягащо куче.
17. Вляво от коня, в посока нагоре, след компютърната обработка се вижда друг детайл - костенурката.
18. Над ездачката ясно се различава и орел.

Вдясно от лъва съм маркирал едно място с въпросителен знак. Това го направих, защото там, според мен, е имало още една фигура, но за жалост тя най-вероятно е изкъртена и изсечена. Предполагам, че това са го направи тези, които са поставили надписа…
Над ездачката вдясно, където е въпросителният знак, има останали прави линии. Там също, според мен, е имало друга фигура.., но… за жалост и тя не се е запазила…

…И така… Големият въпрос е – коя е ездачката и какво е познанието, което са ни оставили древните, старите българи, чрез тази уникална композиция? Може ли да се разбере каква е заложената идея в Мадарския конник?
Аз мисля, че може.

Теорията, че Мадарският конник е ловна сцена, напълно отпада, защото ясно се вижда - няма копие, но има издълбан улей. Следователно лъвът не е жертва, а играе друга, неизвестна за нас роля. От тази гледна точка, твърденията на някои учени, че това е Св.Георги, също отпадат.
Може ли да е вярно тогава твърдението, че това е „тежковъоръжен владетел, възседнал боен кон с броня”?
Не, не може. Защото конникът няма броня и всъщност няма и седло. Това, което учените дават като възможно обяснение за странния ъгъл, под който е свит левия крак на коня /теорията за бронята/, се оказва грешна. Това всъщност се оказва мястото, където е изобразен Българският календар.
Мнението, че ездачът е с кавказки тип ботуши, също не е издържано, защото от конника се вижда само меката обувка с остър връх. Това, което учените оприличават на ботуш, всъщност е дългата кожена препаска, която служи на ездача за стреме.
Възможно ли е тогава Мадарският конник да е бог Тангра?
Не… Освен ако богът не е жена!..
…Кой остана…? А, да… тракийският бог Херос!
За него се знае, че е бил конник-ловец, следван от куче или лъв. Бил е почитан като бог, който вижда и чува всичко, и често е изобразяван с две или три лица.
Но при Мадарския конник няма ловна сцена.., а и освен тези животни /лъвът и кучето/ има поне още три – змия, костенурка и орел. И най-важното е, че образът на ездача не е с две или с три лица… Следователно, изображението не може да бъде на бог Херос.

Ето моята теория.
Това, което ми направи огромно впечатление, е въпросният улей. Защо авторът го е направил и какво ли означава той?..
За какво служи един улей.., образно казано, каква работа върши?
Неговото предназначение е…, например, водата от един водоем да бъде изведена до определено място. Всъщност, улеят е канал… канал, по който нещо тече. В случая какво може да тече между конника и лъва? Вода? …Едва ли авторът би наблегнал на такава идея.
Тогава какво?
Ами, ако разгледаме улея като път, по който тече енергия или сила?
Така улеят вече ще придобие различен смисъл – на връзка между конника и лъва.
От всички познати богове и богини се сещам само за една жена, която винаги има връзка с лъва… КИБЕЛА!!!


Последна промяна sum на Вто Фев 17, 2009 10:55 am, променена общо 1 път

Върнете се в началото
  
 
 Заглавие: Re: Мадарският конник
Ново мнениеПубликувано на: Нед Фев 15, 2009 5:04 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Дек 17, 2008 1:59 am
Мнения: 377
И това ако не е научна "бомба"...здраве му кажи! :shock: :? :roll:


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Мадарският конник
Ново мнениеПубликувано на: Пон Фев 16, 2009 11:07 am 
Offline

Регистриран на: Нед Дек 21, 2008 1:38 pm
Мнения: 946
И за мен казаното от sum е "като гръм от ясно небе"! :shock:
Никъде не съм срещал досега някой да е свързвал Мадарския конник
с Богинята Кибела! Но имайки презумпцията,че това е свято място от
дълбока древност и че конника е изсечен в скалата мноооого преди българите да се завърнат в родината си т.е. на Балканите, логично е да предположим, че М.Конник е изображение на божество. :idea:
Ще маркирам няколко детайла по релефа, които ми направиха силно впечатление:
1.М.Конник излъчва достолепие, характерно за божество,
и не виждаме никакъв боен устрем.
2.Ездачът е с буйна и дълга коса.
3.Лъвът по скоро ми прилича на укротен, на смирен отколкото на убит.
4.За какво му е на убит лъв да държи в зъбите си змия.
5.Ясно се различава орлето над главата на конника.
6.А този улей направо ме разби, това наистина е улей, а не копие забито в лъва!

Напълно подкрепям теорията на sum!
За мен изображението на Мадарския конник е на Божество, и всичко подсказва,
че това е Богинята майка Кибела, почитана на Балканите от дълбока древност!


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Мадарският конник
Ново мнениеПубликувано на: Пон Фев 16, 2009 12:32 pm 
Поздравления, sum!!!
Впечатляваща хипотеза и отлични аргументи!
Това е един нов и изключителен поглед върху значението на Мадарския конник... доказващ древната цивилизация на българите.
Според мен хич няма да им се иска на учените да признаят това, че конникът всъщност е богинята Кибела, почитана на Балканите от дълбока древност. Та това ще обърка всичките им хипотези и недотам доказани теории, в които българите са все производни на някого си...
Ами ако се окаже, че именно всичките им познати /на учените/ "велики цивилизации" всъщност са производни на една друга древна такава, оставила след себе си паметници като Мадарския конник???
Какво правим тогава...??? :roll:

На мен лично, освен споменатите от men детайли, ми направи силно впечатление и описаното СТРЕМЕ, чрез което може да се управлява коня само с крака!!! Това е удивително! /както и че наистина няма копие, а има УЛЕЙ, което перфектно се вижда на снимката.../
Още веднъж поздравления!


Върнете се в началото
  
 
 Заглавие: Re: Мадарският конник
Ново мнениеПубликувано на: Пон Фев 16, 2009 4:06 pm 
:shock: :shock: :shock: ..БАСИ МАМАТА...... :shock: :shock: :shock:

Де е утрепан лъв...... де е улей???
Ами то май лъва като са го утрепали... :mrgreen: .....и от зор си е вдигнал опашката нагоре! :lol:

Но нали там бяха открили надпис за бога Тангра едно време? Защо тогава да не е Тангра :?:


Върнете се в началото
  
 
 Заглавие: Re: Мадарският конник
Ново мнениеПубликувано на: Пон Фев 16, 2009 5:34 pm 
Моите поздравления, sum!

Досега в научната литература никъде не са се разглеждали такива изобилни и стряскащо подчертано видни на пръв поглед подробности. Няма описано в трудовете на изследователите такова стреме или както ти го наричаш „дълга кожена препаска”. За първи път въобще става въпрос, че няма и копие. Никой не се е съмнявал от моето поколение на поднесеното ни от учените за информацията на това копие.
Това е много ново за мен и тепърва ще трябва да преосмислям не едно и две неща.

Геза Фехер е унгарски учен, който от 1922 г. извършва разкопки в България и прочита думата “Тангра” върху мраморната колонка от Мадара. В резултат на изследванията си той заключава: “Значи българите са назовавали своя Бог - “Тангра”
След него българският учен Веселин Бешевлиев е “учения, посветил дейността си на пълно и цялостно публикуване на древнобългарските надписи. Най-подробното описание на колонката от Мадара с надпис, съдържащ думата “Тангра” е негово дело.” Големият български учен пише, че “знакът IYI отговаря по значение на кръста” т.е. той е това, което кръстът е за християнството.
1997 е годината, в която проф. Д. Овчаров издава сборник със статии “Прабългарската религия, произход и същност”. Става ясно, че наименованието Денгризъм е равнозначно на Небесния Бог /т.е. Тангра/.
И още нещо в допълнение - Милош Сидоров изтъква, че “денгризмът не е бил само племенна религия, а и универсална”. Ето защо предлага “българския денгризъм да наречем блъгарианство” - нещо, което означава “религиозна принадлежност”.
И така до днес.


Върнете се в началото
  
 
 Заглавие: Re: Мадарският конник
Ново мнениеПубликувано на: Пон Фев 16, 2009 7:30 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Дек 21, 2008 1:38 pm
Мнения: 946
Вярно е, че Тангра е божество, но не е Върховния Бог!
В своя статия Борислав Иванов посочва, кой е знака на Тангра и ние виждаме в него символа „кръгче”. Ето един откъс от книгата „ Баалгури” в потвърждение на тезата, че сакралния знак „IYI”, не е знака на Тангра! В знака на Божеството Тангра, като философия, би трябвало да присъства символа „кръгче”!
Цитат:
"Откъде все пак идва понятието Тангра? Ако се заровим дълбоко в историята, ще открием, че древните шумери в Месопотамия смятали небесния дух ЗинГиР (асиро-вавилонците го наричат ДенГеР) за стопанин на всичко, за въплъщение на небето — дома на боговете! Нека отбележим, че звукът З — твърдо З — в иракския диалект се чете често като Д — твърдо Д. Да добавим още, че такъв бог на небесата е имало и в Ал-Обейд, селището на предшествениците на шумерите по тези места, и името му е звучало като... Тангра! И всеки изследовател би трябвало да започне от тук, ако не и още по-дълбоко. Това невидимо „божество" е било безплътен символ на дин-ГиР — небето — дума, записвана с методите на клинописа като кръгче, т. е. звезда. Интересно е, че със същия знак е записвана и самата дума звезда, но тя е звучала като Ан. Във Вавилон звезда е шаму а небе — илу — т. е. вече две съвсем различни думи, но ден-ГеР си остава във вавилонския език в смисъл на пространство. Същевременно илу се развива и придобива значение на бог. Физически символ на Тангра е била неподвижната Полярна звезда, наричана в Шумер също ДенГРи или ДенГеР. Макар, че в древността това не е същата Полярна звезда, която познаваме, от тук ние сме само на крачка от философията на Тангра за центъра на света и неговата ос."

В раздела Езикознание в темата „Кибела - хипотези” можете да видите знаците на Върховния Бог и този на Бог Тангра, според Борислав Иванов.
Какво ще се получи, ако приемем, че Бог Тангра е Всевиждащия Бог Творец и неговия символ е орела, който присъства в композицията на Мадарския конник?


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 173 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4, 5 ... 18  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2008 - 2013 форум "ТИ СИ ТОВА"