ТИ СИ ТОВА ◦◦◦ Tat Tvam Asi ◦◦◦ Thou Art That

Форум за Познанието
Дата и час: Пон Юни 26, 2017 11:55 am

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 77 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Атман и Свободата
Ново мнениеПубликувано на: Вто Сеп 15, 2009 11:12 pm 
Реших максимално точно да ви представя визуално целия чакров комплекс заедно с трите форми на съзнание, намиращи се в човек.

Искам да обърна внимание, че знанието, което ще ви представя по-долу не е взето от други посветени хора, велики учители или източни мъдреци, а е резултат на мои лични проверки.

На първата схема сините кръгове са трите основни форми на съзнание в нас, а червените кръгове са така наречените чакри. Тези чакри се намират в гръбначния стълб на човек и не трябва да се бъркат с чакрите, за които пишат биоенергетиците.
Всяка форма на съзнание /син кръг/ контактува с определени чакри.
Както виждате първите пет чакри основно взаимодействат с Вътрешния Аз.
Аджна, Манас и Сома са пряко свързани с Ума.
А Сахасрара обменя информация предимно със Самосъзнанието.
Прикачени файлове:
Shema_1.jpg
Shema_1.jpg [ 63.91 KiB | Прегледано 819 пъти ]


Самосъзнанието, един от основните центрове на човешкото съзнание, и чакрата Сахасрара, наречена в йога-ученията „хилядолистен лотос”, се намират в пространството над фонтанелата на главата.

Думата „самосъзнание” е използвана в трудовете на големи учени като Кант, Лайбниц, Фихте, както и на много съвременни философи. Според тях, ако насочената към предметите мисъл е съзнание, то насоченото мислене към себе си е самосъзнание. Т.е., когато осъзнавам формите и обектите около себе си, тогава аз съм съзнание, а когато обект на наблюдение съм аз /като съзнание/, тогава този, който наблюдава, е самосъзнанието.
От така поднесеното разбиране е виден фактът, че философите допускат основна грешка – те наричат с термина „самосъзнание” работата на ума!?

Преди около две години в Спиралата дадох следното сравнение – тъй както столът например си има крака, седалка и облегалка, така и Умът е изграден от мисъл, его и интелект.
Краката, седалката и облегалката са различни части на стола. Мисълта, егото и интелекта пък са отделните части, Аз-ове, на Ума!
Логичен е въпросът: кой тогава контактува с обектите около нас?
Отговорът е: Аз-ът Мисъл /Манас/ чрез сетивата.
Но тогава кой може да анализа Аз-а Мисъл?
Отговорът е: Аз-ът Его /Ахамкара/.

Термините, с които работят философите /съзнание и самосъзнание/, са всъщност две различни части на ума – мисъл и его!

Центърът Самосъзнание /представен на горната снимка/ е свързан с Кундалини и се активира едва тогава, когато силата се събуди в първа чакра /Муладхара/ и поеме нагоре по гръбначния стълб.
Важно е да подчертая, че събуждането и издигането на змийската сила Кундалини е следствие на умствен процес. Умът е този, който активира чрез звук отделните чакри в гръбначния стълб. Пак умът е този, който пробужда Кундалини. След като силата се издигне нагоре и се слее със седма чакра, тогава цялата енергия, намираща се в човек, се събира в Самосъзнанието, температурата на материалното тяло пада и то става ледено като труп! През това време умът вече е само страничен наблюдател и не взема участие във възхода на змийската сила. /Този феномен съм обяснил в главата „Кундалини-практика” в първата „Ти си това”/
Но има друг момент, в който умът е участник заедно с Кундалини при нейния възход нагоре към Сахасрара. Той слиза в чакрата Муладхара и заповядва на Кундалини да го издигне до Сахасрара. Така Кундалини извежда Ума нагоре през чакрите до фонтанелата на главата. А щом се „отвори” седма чакра /Сахасрара/, то значи Умът вече е едно цяло със Самосъзнанието!
Когато постигнете тази реалност в практиката си, ще получите визуално възприятие, че сте над главата си и от там наблюдавате света наоколо. И решите ли да погледнете надолу към тялото си, ще видите път, облян в светлина – по него е минала Кундалини… /Това възприятие също съм описал в края на първата си книга./

Така че, важно е да разграничавате тези две практики, свързани със змийската сила.

Но има и трети вариант, при който Умът първо се слива с центъра на любовта в сърцето /Вътрешния Аз/. Така, заедно, те отиват в Муладхара, Кундалини ги издига по гръбначния стълб и ги слива със Самосъзнанието.
Т.е., благодарение на змийската сила, Кундалини, могат да се слеят трите форми на съзнание в човек!

Ето на рисунка целия процес:
Прикачени файлове:
Shema_2.jpg
Shema_2.jpg [ 44.77 KiB | Прегледано 646 пъти ]

На фиг.1 съм представил сливането на Ума с центъра на любовта.
За да се случи това обаче, трябва Вътрешният Аз /самскарите и решетката от точки/ да го няма! /В темата „Медитация и опитности” вече съм обяснил как става това/.
На фиг.2 съм изобразил двата центъра /умът и любовта/ в Муладхара чакра и техния път нагоре към Сахасрара.
Фиг.3 пояснява, че трите центъра на съзнание са слети в едно в Сахасрара, която се намира над главата на човек.
На фиг.4 показвам как трите точки образуват триъгълник, в средата на който се „ражда”… АТМАН!
На фиг.5 съм представил Съзнанието-Атман - бялата точка в средата е Атман, а синият кръг около него е неговата енергия.

~~~~~~~~~~~~~

Преди години в една медитация слях в себе си трите форми на съзнание по описания на рисунката път. Едва тогава се разграничих като Съзнание /фиг.5/ от трите му форми. След като се осъзнах като Атман, просто се отделих от тялото си и започнах да се самоанализирам… Кой съм Аз?
…Много странно беше, защото разбрах, че трите форми на съзнание всъщност не са отделни структури от мен като Атман, а сякаш са заедно вплетени … еволюирали са в някакво общо семе, от което израснах…
Не след дълго енергията ми започна да отслабва. „Влязох” в Сахасрара и Кундалини ме върна в тялото по обратния път /през гръбначния стълб/, възстановявайки чакрите в първоначалния им вид… След това трите форми на съзнание се разделиха и просто си заеха своите места…

Човек, преживял описаната действителност, е бил наричан от Премъдрите с думата БХАРАД!


Върнете се в началото
  
 
 Заглавие: Re: Атман и Свободата
Ново мнениеПубликувано на: Чет Сеп 17, 2009 11:03 am 
Offline

Регистриран на: Нед Дек 21, 2008 1:38 pm
Мнения: 947
Великолепна схема SUM!
Много е важно да познаваме себе си и да знаем къде са трите форми на съзнание в нас, и кои чакри съответстват на всеки център на съзнание . Когато знаем кое къде е, всичко става много по лесно т.е. с лекота ще можем да подредим целият пъзел на нашето познание. А без познание няма как да вървим по пътя към свободата.
За мен българската дума Ум/Оумъ/ визираща една от формите на съзнание в нас, като проява на Космическия Разум /Брахман/ е много по точна като определение за разлика от санскритската дума Читта.
Досега винаги съм разбирал Ума като обобщаващо понятие, което включва Мисълта, Егото и Интелекта/Разума/ в неделимо цяло. Умствените модификации са свързани именно с работата на Ума.
Другата форма на съзнание Вътрешният Аз е в сърцето на човек, там е и центърът на Любовта. Там се запечатват умствените впечатления т.е. информацията от нашите минали животи и се формира решетката от самскари/спомени/. Така Любовта в нас е хваната в окови. Какво следва? Ами следва цикълът на прераждания на съзнанието /ума/, който се задвижва от силата на самскарите, те предопределят нашия живот.
Ето ти магията на битието!
Как да се освободим от режима на карма? Как да стигнем до Атман и свободата?
Доста трудни за отговор въпроси!
Искам дебело до подчертая думите казани от sum, че първо трябва да сме наясно докъде искаме да ни отведе познанието и ….. да унищожим самскарите в нас. Това е пътят към Свободата. Трябва да правим и много ясно разграничение между умствени модификации и умствени впечатления/самскари/.
Ето какво ни каза SUM за самскарите:
Цитат:
„Многократко съм споделял, че в нас има дремещи самскари, които съдържат информация за нашите минали животи и всичко хубаво, и лошо, е запечатано там. Описал съм как спомените се наслагват един върху друг, като в същото време „обличат” тези 8400000 точки.
…Така… Първото, което трябва да се направи /след като сме наясно къде искаме да ни отведе познанието/, е да се разградят самскарите в нас. Това е най-важното! /ако самскарите не се разградят забрави за другите светове.., да не говоря пък за Атман../
…………………………………….
Решетката от точки /8400000 бр./, е с кръгла форма и се намира около сърдечната област в тялото. Самскарите се отпечатват върху всички точки и се събират, чрез емоцията, в най-различни групи, като по този начин образуват всякакви причудливи форми върху решетката от точки.
Глобусът е най-добрата образна представа, която мога да ти дам за завършените форми на самскарите в теб.
Различните континенти или островни групи от глобуса представляват онези самскарите, които са се групирали заедно и образуват някаква „твърдина”. Тази „твърдина” /група от самскари/ трябва да се разгради или разбие. Водата от глобуса пък представлява онези самскари, които пропускат лъчите на съзнанието /любовта/ в материалното тяло. Те не са толкова опасни, колкото другите, които образуват „твърдина” и не пропускат лъчите на любовта в тялото.”

Припомням всичко това, за да направя съпоставка с мнение за самскарите на един световен авторитет йогина Свами Вивекананда, изразено в коментар към Йога-сутрите на Патанджали, стих 2, 50 и 51.
Цитат:
САМАДХИ-ПАДА
2. Йога е подтискане на модификациите на съзнанието
…..Читта е умствената материя, а модификациите са вълните, които се издигат в нея, когато външните причини оказват въздействие върху съзнанието……..…
Ако водата е мътна или пък езерото се вълнува през цялото време, дъното няма да може да се види. Ако тя е чиста и на повърхността на езерото не се диплят вълни, ние, разбира се, ще видим дъното. Дъното на езерото е нашето истинско Аз; водата е читта, а вълните са вритти……………….
50. Нагласата, произтичаща от този [тип медитации] възпрепятствува другите нагласи.
В предишния афоризъм видяхме, че единственият начин за достигане на това свръхсъзнание е концентрацията, като се убедихме също и в това, че единственото нещо, което пречи на нашето съзнание да се съсредоточи, са миналите самскари, впечатленията или нагласите. Всички сте забелязвали, че когато се опитвате да се съсредоточите, вашият ум се съпротивлява на това. Вие се опитвате да мислите за Бог, и точно в този момент се появяват ненужните самскари. По друго време те не са толкова активни, но когато най-много не ги желаете, точно тогава те са на мястото си, с всички сили стараейки се да затлачат вашето съзнание. Защо това трябва да е така? Защо трябва те да са много по-силни по време на съсредоточаване? Това е така, защото вие ги подтискате и те реагират с цялата си възможна енергия. По друго време те не реагират. Какво безчислено множество трябва да са тези стари, отминали нагласи, съхранени някъде по долните етажи на съзнанието, готови, очакващи своя час, като тигри, да се нахвърлят върху жертвата си. А жертвата сте вие! Те обаче трябва да бъдат подтиснати, за да може единствената идея, към която ние се стремим, да се открои в цялата си непосредственост. Вместо това тези отминали нагласи се стараят да излязат наяве именно по същото това време. Такива са различните възможности на нагласите да пречат на съзнанието да се концентрира върху избрания обект. Така че този тип самадхи, за който се говори в настоящия афоризъм, е най-добрият за практикуване именно поради способността си да подтиска нежеланите нагласи. Нагласата, която ще бъде възпитана от такъв тип медитация, ще бъде толкова могъща, че тя ще се противопостави на действието на останалите, ще ги държи в постоянен контрол.
51. При подтискането също на това, от подтискането на всички останали, се появява и лишената от семена медитация.
Спомняте си, че нашата цел бе възприятието на самата душа. Ние не можем да възприемаме душата, защото тя се е смесила с природата на нещата, с ума и с тялото. Невежият човек смята своето тяло за душа. Просветеният разглежда своя ум като душата. И двамата обаче бъркат. Какво принуждава душата да се смеси със всичко това? Различни вълни в съзнанието се надигат и покриват душата; ние виждаме само слабо отражение от душата през тези вълни; ако например вълните са вълни на ярост, ние смятаме, че душата е яростна; в такъв случай човек обикновено казва: "Аз съм яростен". Ако вълната е вълна на любов, ние се виждаме отразени в тази вълна и казваме, че сме влюбени. Ако вълната е на слабост и душата се отразява в нея, ние казваме, че сме слаби. Тези различни идеи идват от нагласите, от впечатленията (самскара), които покриват цялата душа. Истинската природа на душата не може да бъде възприета, докато не утихнат всички вълни. Патанджали ни посочва, първо, значението на тези вълни, второ, най-добрия път да ги подтискаме и, трето, как да направим дадена вълна толкова силна, че да подтиска другите, подобно на огъня, поглъщащ друг огън. Когато остане само една вълна, ще бъде по-лесно да се подтисне тази единствена вълна и когато тя си отиде, последвалата медитация се нарича лишена от семена (нирбиджа - б. пр.). След медитацията не остава нищо, единственият резултат е душата, проявена такава, каквато е, в нейното собствено великолепие. Едва тогава ние научаваме, че душата не е съставна; тя е единственото вечно несъставно нещо във вселената и в качеството си на такава не може да бъде родена, нито пък да умре; тя е безсмъртната, нерушима, вечножива същност на съзнателността.

Вивекананда прави точно разграничение между умствени модификации и умствени впечатления и прекрасно обяснява разликата между тях. Но къде са запечатани тези умствените впечатления/самскари/ ? Вивекананда пише, че са „съхранени някъде по долните етажи на съзнанието” и „покриват цялата душа”.
Как да преодолеем тези самскари/спомени/, които „като тигри се нахвърлят върху жертвата си”? Патанджали ни посочва пътя на „подтискането”, а Вивекананда също в разясненията си ги сравнява със силни вълни, които трабва да утихнат чрез ”подтискане” и могъща медитация, която да ги „държи в постоянен контрол”.
Ето някой афоризми от Йога Сутрите на Патанджали от раздел ІV Кайваля Пада даващи пояснения за самскарите:
Цитат:
7. Действията на напредналия не са нито черни, нито бели; действията на другите са черни, бели или смесени.
8. Тези три вида действия оставят отпечатъци, които се проявяват при благоприятни условия, и в резултат създават нови и нови желания.
9. Животът е един непрекъснат процес, макар че отделните животи са определени от класа, място и време; чрез ненарушимата връзка между памет и латентни отпечатъци (самскари) плодовете на действията могат да бъдат пренесени в следващ живот.
10. Тези отпечатъци и породените от тях желания са безначални и могат да продължават вечно, защото вечно е желанието за живот.
11. Самскарите се поддържат от причината и следствието - затова когато причината и следствието изчезнат, латентните отпечатъци също изчезват.
…………………………………….
27. Но дори и по този висок път има моменти на слабост, в които пак могат да изникнат самскари.
28. Те следва да бъдат отстранявани по същия начин, както страданията.
29. Върху изгубилия желание дори за своята собствена еволюция, намиращ се в непрекъснато различение, се излива ароматният дъжд на Облака на Добродетелта.
30. С това страданията и кармата изчезват.

След прочита на тези афоризми разбрах, че трябва да се справим със самскарите за да премахнем страданията и кармата, но в мен изникнаха няколко въпроса:
- Как се отстраняват самскари „по същия начин, както страданията” - с подтискане, с любов или с воля?
- Трябва ли, чрез определени практики да изгубим желание за собствената си еволюция и така да накараме страданията и кармата да изчезнат?
- Как да направим така да изчезнат причината и следствието, които поддържат самскарите?

Досега само в Катха Упанишад в шеста част прочетох по конкретно указание за безсмъртието, че идва „когато се развържат всички възли, свързващи сърцето му тук”, но как става това „развързване”, никой не ти казва.
Цитат:
Стих 14."Когато превъзмогнете всички желания, пребиваващи в сърцето, смъртният става безсмъртен и постига Брахман"
Стих 15."Когато се развържат всички възли, свързващи сърцето му тук, тогава смъртният става безсмъртен-такова е поучението"

В Шветашватара Упанишад отново става дума за „почистване”, за „очистване” на това което е покрило нашата истинска същност, като начин да се освободим от всички окови, но как да стане това очистване не ми става много ясно.
Цитат:
Втора част
Стих 14.
„Както замасленото и замъглено отражение /на огледалото/ просветва с блясък, когато се почисти, така се разбира истинската собствена същност – атмататва,/и тогава/ въплътеният в тялото става един и преодолява страданието.”
Стих 15.
„Когато чрез атмататва /истинската същност на Аза/ съзре ясно брахмататва /истинската същност на Брахман/, нероден, стабилен, очистен от всички татви/същности/, познавайки бога той се освобождава от всички окови”

Мисля, че на всички е ясно, че с „подтискане” няма как да се справим със самскарите.
Казвам това и от личен опит, колкото човек противодейства на самскарите с подтискане, след време те се нахвърлят върху него със жестока сила.
Единственото спасение е самскарите да бъдат унищожени!
Как? Мисля, че sum ни обясни достатъчно ясно!
Успех на всички в борбата със самскарите…….. по пътя към Атман и Свободата!


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Атман и Свободата
Ново мнениеПубликувано на: Чет Сеп 17, 2009 2:52 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Мар 02, 2009 1:24 am
Мнения: 293
Много хубави и ясни са схемите, sum!
Получих много полезна информация от тях, а от разясненията ти за кундалини, започнаха да ми се подреждат още по-добре нещата за тази сила. Сега вече разбрах защо от една страна змийската сила се събужда със звук, а от друга това става с волево усилие (когато умът заповяда).
Доколкото ми стана ясно и от първата книга "Ти си това", изстиването на тялото се получава, когато събуждаме и издигаме кундалини със звук.
Сега разбирам колко са омотани някои съвременни "учения", които наблягат на "събуждането" на тази сила. Незнам какво правят, но кундалини със сигурност не издигат. :P :mrgreen:

Основното и най-важно, което разбрах като обобщение на написаното от MEN за самскарите, е следното:
1. какво предтавляват самскарите
2. къде се намират в нас
3. трябва да бъдат унищожени, иначе не можем да постигнем атман и свободата
4. как се унищожават

Доколкото съм запознат, писанията не дават ясна представа за 2. и 4. - т.е. къде в нас се намират самскарите и как могат да бъдат унищожени.
Колкото до 3. - ако хората наистина знаеха къде се намират самскарите и какво представляват в действителност (решетка около центъра на Любовта в нас), и че за да сме наистина свободни първо трябва да слеем трите форми на съзнание в нас, то със сигурност нямаше да говорят само за подтискане на самскари.

Самскарите и решетката трябва да бъдат унищожени! Напълно съм съгласен с MEN, че това е основното.
Иначе си оставаме в океана на спомени и емоции, и излизане няма, ама хич! :?


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Атман и Свободата
Ново мнениеПубликувано на: Пон Сеп 21, 2009 12:20 am 
Offline

Регистриран на: Съб Юни 27, 2009 12:47 am
Мнения: 13
Sum, велико е това което пишеш, благодаря ти.
Аз имам един въпрос: това с движението на кундалини е ясно.
Но има ли определен звук или всеки чрез съзнанието си може да насочи мисълта така, че да се повлияе кундалини енергията с звук, който всеки индивидуално си нарича....?
Още и това: кога е необходимо раздвижването на кундалини, т.е. кога да се извърши ......
Кога има значение и за какво.......
Аз чета тук всевъзможни глупости по този въпрос с които не съм съгласна, затова питам така.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Атман и Свободата
Ново мнениеПубликувано на: Вто Сеп 22, 2009 2:28 pm 
Swetlina, и аз доста глупости съм изчел преди години за Кундалини… 8-)

По отношение на първия ти въпрос: в първата книга отделих цяла глава /Кундалини-практика/ и в нея разяснявам, че змията се събужда с звук. Думата „биджа” в превод означава „зародишен звук”. Когато човек произнася например биждата за муладхара чакра, тогава може да се събуди змията, която се намира в нея… /обяснил съм последователността на този процес в същата глава/
А повече за науката за звука можеш да прочетеш в главата „Мантра учението”.

По втория: ако не практикуваш кундалини-йога въобще не ти препоръчвам да се занимаваш с нея. Защото това, което хората не знаят е, че колкото повече разграждаш самскарите си, толкова повече освобождаваш силата на змията в себе си. Т.е. събуждането на змията е просто един нормален процес…

По третия: Кундалини извежда съзнанието /ума/ в другите пластове… Благодарение на нея трите форми на съзнание се сливат в човек. Пак тя е тази, която извежда Атман извън границите на Крешака и т.н….

~~~~~~~~~~~~~~~

Jonathan, прозрял си същността на нещата… :D

~~~~~~~~~~~~~~~

Men, моите уважения към Свами Вивекананда, но примерът, който е дал към сутрите на Патанджали /стих 2/, въобще не е удачен.
Проследи моля те начина на мислене на Вивекананда:
езерото – умствена материя;
вълните по езерото – умствените модификации /врити/;
дъното на езерото – истинският Аз.

Така поднесеното обяснение ми дава представа, че водата на езерото е Ума, а дъното на езерото всъщност е… Душата!?
Чудя се на Вивекананда - тя ли е за него „истинският Аз” в човек?!

А за коментара му към стих 50 направо съм изумен…
Обърни внимание на неговите думи - „Вие се опитвате да мислите за Бог, и точно в този момент се появяват ненужните самскари.”
Е.., е.., е.., хубава работа… Значи ако не си мисля за Бог това означава, че самскарите няма да се появят в мен!? Чудя му се как можа да го измисли...?!
След това Свамито уточнява:
По друго време те не са толкова активни /по кое време не разбрах - Р.Ч./, но когато най-много не ги желаете, точно тогава те са на мястото си, с всички сили стараейки се да затлачат вашето съзнание.
…Значи като не „желая” да имам самскари, те всъщност тогава идват и ще „затлачват” моето съзнание. Следователно важи и обратното – ако желая, тогава пък няма да дойдат! /Брей че мъдрост…/

После задава въпроса: „Защо това трябва да е така?”. /обърни внимание на думата „трябва”/
Неговият отговор: „Това е така, защото вие ги подтискате и те реагират с цялата си възможна енергия. По друго време те не реагират.”

Хайде бе… не реагирали. Разбирам, че дотук Свамито има изградена ужасно грешна представа за природата на самскарите.
Ще ми се да му задам този въпрос - какво става при хора, които не подтискат своите самскари, а ги премоделират или унищожават?

Нека обобщя знанието на Вивекананда за самскарите.
В 50-я стих е заложена идеята, че самскарите пречат на съзнанието да се съсредоточи и концентрира върху себе си. Свамито твърди, че в момента, в който човек започне да се концентрира и да си мисли за Бог, тогава се появяват самскарите. Следователно, ако човек не мисли за Бог и не се съсредоточава, или концентрира, тогава самскарите няма да се появяват. По нататък в обясненията си пише, че след като се появят самскарите те трябва да бъдат „подтиснати”. Накрая разяснява, че, когато човек подтисне самскара, едва тогава всъщност ще го контролира.
…И какво като човек го подтисне? Той /самскара/ пак ще си останат в него, нали?
…От текста и друго важно става ясно, че за Вивекананда определения като „самскари”, „нагласи” и „впечатления” са едно и също нещо.

Най ми е интересно неговото определение за това къде се намират самскарите в човек. Ето неговото знание – „тези стари, отминали нагласи, съхранени някъде по долните етажи на съзнанието…”.

За кой етаж от съзнанието говори Вивекананда, така и не разбрах…

Но неговия коментар по 51 стих е ще по невероятен.
Той твърди, че „ние не можем да възприемаме душата, защото тя се е смесила с природата на нещата, с ума и с тялото”.
Това е грешно твърдение, породено от неговото обусловено възприятие.
След това обяснява причината за смесването на душата „с всичко това”.
Той разяснява: „Различни вълни в съзнанието се надигат и покриват душата”; и по нататък пояснява, че „истинската природа на душата не може да бъде възприета, докато не утихнат всички вълни. Патанджали ни посочва, първо, значението на тези вълни, второ, най-добрия път да ги подтискаме и, трето, как да направим дадена вълна толкова силна, че да подтиска другите, подобно на огъня, поглъщащ друг огън.

Коментар на Р.Ч.:
1. Истинската природа на душата не може да бъде възприета, защото възприемащият в случая е Умът!!! Умът не може да познае нещо, което съществува извън самия него, но Атман МОЖЕ! Но Вивекананда изобщо не говори за него. Защо ли?..
2. Патанджали хубаво посочва, че вълните трябва да бъдат потискани, но нещо не е наясно с природата на самскарите и също така какво представляват модификациите на ума. Той бърка основните 33 части на ума, в които мисълта оставя своя отпечатък /така се създават модификациите на ума/, със самскарите.
3. Примера за „силната вълна”, която в своя възход ще подтисне всички останали вълни /подобно на огъня, поглъщащ друг огън / е ужасно глупава. Защото това всъщност означава човек да създаде в себе си цунами. А всеки знае, че цунамито ще помите всичко, което съществува ИЗВЪН водата на езерото /умствената материя/.
Или по друг начин казано умът ще създаде такава огромна мисловна вълна, която ще унищожи всичко, което съществува извън ума!
А кое съществува извън ума?
Отговор: Любовта!!!
...Вече разбираш men, че по този начин човек ще се превърне в убиец на любовта! Но понеже в нея съществува душата /според начин на мислене Вивекананда/, това означава, че убийството на любов всъщност ще се превърне в убийство на душа!!!
4. И още нещо много важно – дори езерото /умът/ да стане спокойно и прозрачно, Патанджали и Вивекананда не разясняват в своите коментари /защото явно не са прозрели/, че при тази ситуация трябва да има ДРУГ наблюдател, който да насочи погледа си през чистото езеро, за да възприеме какво всъщност представлява дъното на езерото, т.е. „Истинският аз” - Душата.

...В заключение мога да кажа, че обяснението на Патанджали и разяснението на Вивекананда е пълна каша относно природата на самскарите...


Върнете се в началото
  
 
 Заглавие: Re: Атман и Свободата
Ново мнениеПубликувано на: Вто Сеп 22, 2009 11:57 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Юни 27, 2009 12:47 am
Мнения: 13
Благодаря ти за подробното описание sum, ти въобще имаш с нас, начинаещите, голямо търпение.
Имам едно преживяванe с един т.н. знаещ, които като му зададох един въпрос, ми отговори, че по въпроса си личало колко не зная.
Което ... не е отговор. че то ако знаех, щях ли да питам....... Та е много приятен факта, как ти, sum и всички напреднали сафорумци имат мотивация, да обясняват, да помагат.
Благодарност.
Всичко добре дотук. Само гдето нямам книгите и няма как да си ги закупя. Едно е книгата, друго си е по интернет....
Питах роднини и познати, оказва се, че книгите са изкупени....
Къде могат да се поръчат...
Да мога ето така да си ги препрочитам.....
ще има ли следваща книга....
Хубав ден на всички......


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Атман и Свободата
Ново мнениеПубликувано на: Сря Сеп 23, 2009 12:06 pm 
Знаещият, към когото си отправила въпроса си ти е отговорил така, защото самият той не знае отговора на повдигнатия от теб въпрос. Всъщност, това е идеален начин човек да се измъкне от подобна ситуацията, като каже, че „по въпроса си личало колко не знаеш”… Сигурно вече разбираш, че по този начин знаещият прикрива собственото си незнание.

Колкото до двете книги… Ето адреса, от където можеш да си ги поръчаш:
http://forum.tisitova.com/viewtopic.php ... 84&start=0

Трета книга ще има, но ще започна да работя по нея през януари 2010 г. Преди това обаче искам да направя редакция на първата книга, защото просто не е редактирана и има неща в нея, които лично мен ме дразнят…


Върнете се в началото
  
 
 Заглавие: Re: Атман и Свободата
Ново мнениеПубликувано на: Вто Май 25, 2010 6:52 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Май 07, 2010 10:32 pm
Мнения: 3
Привет на всички!
Зачитам се в написаното от всички вас - за борбата със "самскарите",за тяхното негативно влияние,но ми е трудно да си обясня следното - при всички хора ли има еднакви "самскари" или всяко съзнание по свое му е "хранилище" за определени "самскари"?
Бих се радвал,ако някой ми назове точно определение за "самскар",защото аз лично си го обяснявам като слабост или зависимост,нещо което определя обхвата на възприятията ни за света.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Атман и Свободата
Ново мнениеПубликувано на: Чет Май 27, 2010 12:38 pm 
Добре дошъл, VeliSlav.

Самскари = умствени впечатления от всички предишни животи.
Запечатани са в трипластова решетка в областта на гърдите. Самата точка в решетката е нещо като кинолента, съдържаща в себе си определена информация. Информацията задържа към себе си някаква емоция. Тези двете /информацията и емоцията/ са обвързани една с друга.
В първия пласт се задържа преобладаващата емоция "агресия", а във втория емоцията е сълзи от радост или мъка. За третия пласт, по-нататък ще се пише...
Тези емоции знаеш, че са сходни при всички хора. Индивидуални са самите им преживявания, като случки и т.н.
Т.е. информацията от спомените е различна, понеже те са индивидуални, докато емоцията е сходна.
Вълните от информация и емоция постоянно обливат човешкия ум, а именно неговата работа определя светогледа на човека. Дали чрез преживяването на някаква мъка или радост, на гняв, или привързаност и т.н., самскарите винаги ще поставят съзнанието в някаква зависимост и ще ограничават неговата свобода.

Всичко за първите два пласта на самскарната решетка, е описано в съответните теми в секция Многолог.
Прочитайки ги, ще си отговориш най-добре на въпросите. Всичко опира до индивидуално разбиране.
Мога да ти пожелая приятно и ползотворно четене! :D

Поздрави!


Върнете се в началото
  
 
 Заглавие: Re: Атман и Свободата
Ново мнениеПубликувано на: Чет Май 27, 2010 5:06 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Дек 21, 2008 1:38 pm
Мнения: 947
Цитат:
VeliSlav каза:
"Зачитам се в написаното от всички вас - за борбата със "самскарите",за тяхното негативно влияние,но ми е трудно да си обясня следното - при всички хора ли има еднакви "самскари" или всяко съзнание по свое му е "хранилище" за определени "самскари"?
Бих се радвал,ако някой ми назове точно определение за "самскар",защото аз лично си го обяснявам като слабост или зависимост,нещо което определя обхвата на възприятията ни за света."

Здравей Велиславе!
Като за начало ... самскари = спомени = умствени впечатления.
Всеки има свои индивидуални самскари/спомени/ запечатани в решетката около сърцето му. Самсакрите правят човека "зависим". Чистенето на самскарите е индивидуална работа.
Успех!


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 77 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2008 - 2013 форум "ТИ СИ ТОВА"