ТИ СИ ТОВА ◦◦◦ Tat Tvam Asi ◦◦◦ Thou Art That

Форум за Познанието
Дата и час: Сря Авг 16, 2017 4:10 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 219 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4, 5 ... 22  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Да си поговорим за Исус
Ново мнениеПубликувано на: Пон Юни 22, 2009 3:39 pm 
Отварям без никакви предразсъдъци и убеждения темата за Исус.
Нямам тези, становища, хипотези или идеи, които да защитавам.
Не ме интересуват църкви, институции или секти, или каквито и да било организации, свързани с неговото име.

Единственото, което ме интересува е знанието, дадено от Исус на хората.

Понеже няма запазени текстове, които лично да са писани от Исус /поне така се твърди/, трябва да четем евангелия и други подобни за живота и познанието му.
Но доколко може да се вярва на написаното от евангелистите Матей, Марко, Лука и Йоан?
Питам, защото първият и най-важен въпрос за мен е: тези четиримата негови ученици ли са или не?..

…Нека тръгнем от този въпрос… пък да видим докъде ще стигнем…


Върнете се в началото
  
 
 Заглавие: Re: Да си поговорим за Исус
Ново мнениеПубликувано на: Пон Юни 22, 2009 7:02 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Дек 24, 2008 2:59 am
Мнения: 343
Някъде бях чел, че евангелията са писани 200 г. след Христа.
Ако това е такa и това са негови ученици, явно граф Сен-Жермен не е единствен...


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Да си поговорим за Исус
Ново мнениеПубликувано на: Пон Юни 22, 2009 9:18 pm 
Последните научни твърдения са, че двете евангелия са писани в края на 1 в.сл.Хр., третото около средата на 2 в.сл.Хр., а четвъртото някъде към края на 2 в.сл.Хр.
В научните среди отдавна няма спор дали четиримата евангелисти са ученици на Исус. Но фактът, че не са негови ученици не означава че текстовете в евангелията не са достоверни. Напълно е възможно Йоан, Матей, Марко и Лука да са преписвали директно от оригиналите. А може и да не е така. Въобще това е много сложен въпрос и трудно може да се разбере и каже със сигурност кое как е било.
Но все пак на въпроса. Личното ми мнение е, че тези хора не са познавали лично Исус.


Върнете се в началото
  
 
 Заглавие: Re: Да си поговорим за Исус
Ново мнениеПубликувано на: Вто Юни 23, 2009 12:05 am 
Offline

Регистриран на: Сря Дек 24, 2008 2:59 am
Мнения: 343
Също интересен въпрос е дали това са оригиналните евангелия?
Тези хорица сигурно са си изболи очите да ги напишат, но не знаем какви промени са правени по тези текстове от "гурутата" по време на съборите, а и след това при преписи и преводи...
А защо само тези са признати от Църквата, какво различно има в другите, че не се вписват в наложените канони? Въпроси, въпроси...
А отговорът, който ни се дава е елементарен - "Вервай, чедо! Друго не ти остава."


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Да си поговорим за Исус
Ново мнениеПубликувано на: Вто Юни 23, 2009 11:43 am 
За мен това е интересен въпрос, защото още през 2001 година открих несъответствия между твърденията на четиримата евангелисти, за това къде е роден Исус.
Например Матей пише: „А когато се роди Иисус във Витлеем Иудейски”
Марко на много места използва думите: „Иисус от Назарет Галилейски”
Лука твърди, че Исус е роден във Витлием, когато Йосиф и Мария са отивали за преброяването.
В евангелие на Йоан няма текстове за това къде е роден Исус.

Тази неточност ме усъмни, че евангелистите едва ли са познавали Исус… То е все едно да живея с четирима мои приятели и те да не знаят къде съм роден, и след време единият да напише, че съм роден в Ямбол, а друг от тях да твърди, че съм роден в Карнобат. Ужасно глупаво е, нали?

Другото важно според мен са имената на евангелистите. Някак си много случайно съвпадат с имената на четирима от учениците на Исус… и как да обясниш на хората, че тези четиримцата не са негови ученици, а са просто преписвачи, които пък са редактирани от други по-късни преписвачи. Те пък са редактирани от други, служещи на главен преписвач, който едва ли е разбирал знанието, записано в оригиналните текстове.

От евангелие на Матей само един цитат ще ви представя, в който ясно си личи как преписвача се разграничава от учениците му.
10.1. „И като повика дванайсетте Си ученици, даде им власт над нечистите духове…”
Ако Матей е бил от неговите ученици, то тогава в текста щеше да пише „даде НИ власт над нечистите духове”, а не „даде ИМ власт…”

Така че за мен е ясно, че за знанието на Исус в днешно време аз разчитам само на базата на редакцията на някакви си преписвачи. С две думи, в евангелията не чета какво точно е казвал Исус и какво е имал предвид, когато е говорел на хората дадено съждение, а чета начина на мислене на един куп редактори.
Това е голям проблем!

Как да отсеем знанието на Исус от стъкмистиката на преписвачите?
Имате ли някаква идея?


Върнете се в началото
  
 
 Заглавие: Re: Да си поговорим за Исус
Ново мнениеПубликувано на: Вто Юни 23, 2009 12:28 pm 
После да не стана пак аз кривата, но някои участници се държат твърде предизвикателно с публикациите си (имам предвид Димитър, да не стане после пак "кой, какво и защо"), а когато им отвърнеш по същия начин, веднага се нахвърляте като стражи и виждате само с едното си око.

Димитър, знаеш ли колко въпросителни има за древни артефакти дали са истински или фалшиви, които да предизвикват сензации, вълни от туристи и следователно купища пари? Така например се говори и за някои български следи от древността, дали са фалшиви, щото трябвало да привличаме туристи, че морето вече не е за гледане. Кофти е , нали? Така ги категоризирате нещата, все едно за тия 2 000 години никой не си задал същите въпроси, само вие. Не мисля, че Иван Рилски е бил "верващо чедо" в детски приказки, примерно. А това, че не знаеш защо са само тези евангелия, а не еди колко си , си е само твой пропуск, има си достатъчно обяснения, хипотези и пр., остава да ги прочетеш. Дотук с теб. Мисля, че пост-еталон следва да бъте този на stoian!

Има изследователи на библейски текстове, които са доста сериозни учени и всеки може да прочете трудовете им.Специално за евангелията - Брюс, Достоверността на новозаветните документи.Едно от доказателствата, че не са фалшиви е, че описват точни географски места, действителни лица като Пилат Понтийски и пр., с което пък се идентифицира във времето. Най-вероятно си има цивилно име, което не е достигнало до нас. Съвсем нормално е по негово време да не се пише, нали все пак е проповядвал ерес, но никой не може да бъде сигурен и в това, т.е. че няма текстове от тогава. Християнството се състои и в благата вест, затова и Благовещение е един от големите християнски празници за всички християни - източни, католици, протестанти, та тя заема особено място при християните, както вярвам и за някои сензитиви, които имат видения.. Освен 12 апостола има още 70. едните са свързани с живота на Исус пряко, а другите знаят за него от свидетели. Но като цяло словото играе важна роля, т.е. преданията според мен са служели като основен източник за учението на Исус.Има хипотези, че евангелията са написани на арамейски 2 години след смъртта на Исус, може би от есеи. Може би са унищожени, но не всички, защото последно казаха, че от има фрагменти, засягащи евангелията, но някаква част вероято е унищожена от римляните,които унищожават библиотеката, както и Йерусалим. Тези, които са успяли да спасят са били преведени на гръцки и римски. Затова дали са писани 1век, 2 век или 3-ти е без значение, защото и оргиналите на Паисий може да изчезнат, но това не значи, че не е съществувал. Дали са променили нещо - едва ли, защото са описани в особен стил ивсяка промяна ще се забележи. Да, някои неща примрно от стар завет са допълнени; при евентуално сливане на 4-те евангелия има някои добавки в Лука, за да не се усеща разпокъсването, но то по-скоро е стилистично, отколкото друго.

Лично за мен няма никакво значение дали са се познавали лично, все едно да се изисква да ви вярвам само и единствено ако ви познавам лично. Има един папурис открит в началото на 20 век в Египет, който е най-ранният - 50 г. след смъртта на Исус (съдържа стихове от Йоан). Други негови пък са от 2 век и т.н., което единствено доказва,че те са приписвани буквално!Така, ако за някой това представлява проблем - нека не вярва в живота на Исус, светът няма да свърши. Иначе, някои от съченията на Херодот са с 1300 години по-късни от оригиналите, но никой не ги поставя под съмнение, нали? Продължава да бъде наричан бащата на историята.

И понеже тук има любители на историята - в българската история има много моменти, които поставят под съмнение официалната историческа хронология, както най-очевидната е създаването на кирилицата и разпространението на християнството. Знаем, че азбука не се създава за дни, както и че приемането на друга религия не може да бъде фикс-идея на управляващите. Изисква се време, за да бъдат приети като официални, те. винаги има предварителна подготовка, защото налагането означава БУНТ и сваляне на властта. Няма данни, че българският наорд сее разбунтувал при налагането на кирилицата и християнството. за последното единствено болярите, което говори за политически интереси, понеже много от привилегиите им отпадат автоматично, включително и възможността да бъда ханове. Тъй, продължаваме с другото.По тези земи вече е имало християни, съжалявам, че ще ви разочаровам, но има доказателства, просто четете. Дори се говори, че някои от българите са покръстени директно от апостолите. Имаме си разни исторически паметници, ако за някои говорят нещо. Ето и едно име - Павлин Нолански, наричан още кръстителя на Родопите (покръстил дивите беси). Кубрат също е бил покръстен, вероятно и Тервел. В българските земи има раннохристиянски църкви, датиращи от 4 век, т.е. имало е покръстени българи, а Борис просто е утвърдил християнството като официална религия. Само Расате се е противял и неговата свита, след което е бил затворен в тъмница и ослепен, но (!!!), преди това той е палел християнските църкви, а това е било нарушаване на законите, а законите са предвиждали сурови наказания. Такива са били времената. Тогава хората са спазвали закони поне, не като сега - синът на еди кой си депутат убива някой, но не може да понесе наказание, щото е просто син на депутат.

Това държах да се уточни за християнството в българските земи.

Още инфо - смята се, че евангелията са били обединени в един сборник - Евангелието, представляващи четири разказа. Св. Игнаий Богоносец споменава за Евангелие и твърде възможно да говори за тези четири. (Иначе за гностците са били известни всички апокрифни евангели).

Какви сведения имаме още - от Тацит; Светоний говори за Крестус; Йосиф Флавий; Юлий Африкан, който се позовава на Талус, описващ затъмнението, което настъпва при разпъването на Исус; Плиний млади, описващ християнските обреди; Лукиан от Самосата; писанията на гностиците и т.н.

_________

не, sum, na men не ми се струва глупаво, защото имам приятелка, за която казвам, че е от Асеновград, но тя всъщност е родена в Пловдив и майка й живее в Пловдив. Но има баба в Асеновград, а майка й е родена там, и приятелката ми по-скоро я свързвам с Асеновград, защото го обича повече от Пловдив, отколкото с домът й в Пловдив. Така я наричам - Мария от Асеновград.

Домът на Мария и Йосиф е в Назарет, това е бащиния дом на Исус, но се ражда във Витлеем, който е град на предците им (Мария и Йосиф). Това малко уточнение го пропускаш.


Ами много неща са на базата на предания, то затова говорим за предимиствата на съвременният човек - имаш комп, сядаш да пишеш и готово. Все едно сега да не вярвам на баба си, която ми разказва за нейната прапрабаба, за която знае от нейната баба и т.н.


Ако ви е интересно мога да пусна по-нататък някои откъси за живота на Исус в Индия, познат в индуската сутра "Натха Намавали" като Иса Натха, даже има Isha Natha Yoga. Тъй че, както има много отричания, така има нови хипотези или вероятно са си стари, които придобиват огромни размери и разпространение из целият свят. Колкото са опитите за унищожаване на християнството, толкова са и опитите за безсмъртие.


Върнете се в началото
  
 
 Заглавие: Re: Да си поговорим за Исус
Ново мнениеПубликувано на: Вто Юни 23, 2009 1:20 pm 
sum написа:
Как да отсеем знанието на Исус от стъкмистиката на преписвачите?
Имате ли някаква идея?

Може би трябва да сравним написаното от преписвачите със знанието на Премъдрите и след това да направим изводите. Можем и да използваме евангелието на Юда, понеже вече знаем, че е писано от Исус.

Всъщност, sum, ти вече беше направил едно такова интересно обобщаващо сравнение на знанието, което е давал Исус и знанието на Премъдрите.
Можем да използваме него като за начало. Ето и линк към темата: viewtopic.php?f=3&t=34&start=20

Другото, което ни остава е да се опитаме да намерим такъв източник на информация, за който сме сигурни че е непредубеден и че пази информацията за събитията, такива, каквито са били в действителност. Но дали е възможно това? :roll:


Върнете се в началото
  
 
 Заглавие: Re: Да си поговорим за Исус
Ново мнениеПубликувано на: Вто Юни 23, 2009 2:14 pm 
Online

Регистриран на: Нед Дек 21, 2008 1:38 pm
Мнения: 944
Все пак за да стане диалог в тази тема е необходимо да стъпим върху някакви текстове
съхранили словата на Исус. В многолога стъпихме върху Евангелие от Юда, върху текстове от Тибетското Евангелие и Апокалипсис на Петър. Мисля, че папирусите от Наг-Хамади са най старите открити текстове свързани със Исус.
И така – Кой е Исус? Какво е говорил на хората и какво е искал да им каже? Защо юдейските духовници са били против него? Какво са разбрали хората от казаното от Исус? Къде е Царството Небесно за което е говорил Исус? и т.н.

Цитат:
Исус от Назарет е една много високо развита индивидуалност./Рудолф Щайнер/


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Да си поговорим за Исус
Ново мнениеПубликувано на: Вто Юни 23, 2009 2:24 pm 
Online

Регистриран на: Нед Дек 21, 2008 1:38 pm
Мнения: 944
Ако приемем, текста на Евангелие от Тома намерено в Наг Хамади за оригинален текст от епохата на Исус, то това евангелие може да е отправна точка на разгова ни.

Цитат:
"Евангелие на Тома
Коптското евангелие на Тома беше едно от най-сензационните археологически открития на 20-ти век. ( за него има пълна дискусия и коментар от автора в “Изгубените Християнства” - Барт Ерхман., което също може да преведа при интерес). Документът беше непознат до 1945, когато селяни , търсещи тор, близо до село Наг Хамади, Египет, случайно намират делва с 13 ръкописни свитъци с кожени подвързии, заровени около 4 век. Когато текстовете станаха достояние на антиквариятното общество, те бяха моментално разпознати: те съдържаха 52 трактата, предимно “еретични” писания от Гностици Християни. Въпреки, че в оригинал са били композирани на гръцки, намерените текстовете са преведени на коптски (древен египетски език). Днес тези текстове са познати като “ Библиотеката Наг Хамади”.

Никой от 52-та трактата не предизвикал по-голям интерес от Евангелието на Тома. Защото това е колекция от изказвания на Иисус, претендиращи да са написани от Дидмус Тома Юда. Според някои по-ранни Гностически текстове, Тома е братът близнак на Иисус. Книгата съдържа 114 “ тайни учения” на Иисус. Не включва никакви чудеса, страстни словоизлияния или някакви истории. Това, което има най-голямо значение за автора на този труд, не е нито смъртта, нито възкресението на Иисус, а тайнствените поучения, който е донесъл. И наистина Евангелието започва с изказването, че всеки, който успее да интерпретира правилно тези думи, ще се сдобие с вечен живот. Някои изказвания в евангелието, споделят гностическата гледна точка, че хората са духове, които са паднали от свещената обител и са били хванати в капана на материята, т.е затворът на техните материални тела. Спасението, според гледната точка на Евангелието, ще дойде при тези, които научат истината за тяхното тежко положение и така ще могат да избегнат материалното съществувание, сдобивайки се със знанието, необходимо за спасение (11,22, 29, 37 и 80). И именно Иисус е този источник на знания. Някои изследователи смятат, че изказванията в евангелието на Тома са по-близки до Иисус , от онези в Новия завет. Други твърдят, че въпреки, че изказванията са много стари и стигат до Иисус, самият документ е писан след Новия завет.

Ако искате мога да кача "Евангелие от Тома" в библиотека, много е интересно?!


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Да си поговорим за Исус
Ново мнениеПубликувано на: Вто Юни 23, 2009 2:48 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Дек 24, 2008 2:59 am
Мнения: 343
Аз предлагам в тази тема да качим кой каквито евангелия има различни от тези в Библията...
Също така и всякаква информация за онази част от живота на Исус за която не се говори официално, пребиваването му в Индия.
Евангелието на Тома съм го изгубил, ако може някой да го качи.
Аз имам някакво Тибетско евангелие и Евангелие от Есеите, тях мога да ги кача. И за тях не знам до колко са истински, но ако ги съпоставим и приложим на вътрешен анализ все ще се излезе нещо.


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 219 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4, 5 ... 22  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2008 - 2013 форум "ТИ СИ ТОВА"