ТИ СИ ТОВА ◦◦◦ Tat Tvam Asi ◦◦◦ Thou Art That

Форум за Познанието
Дата и час: Съб Окт 21, 2017 6:16 am

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 4 мнения ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: Титлата Канос – Канас – Кънязъ
Ново мнениеПубликувано на: Сря Май 05, 2010 5:49 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Дек 21, 2008 1:38 pm
Мнения: 946
ТИТЛАТА КАНОС – КАНАС – КъНЯЗъ

Никола Гигов в своята книга „Орфей и азбуката” описва важно откритие.
На ваза с изображение на Орфей открита в гр.Гела, Сицилия, Никола Гигов разчита, чрез силно увеличение думата КАНОС. Вазата е датирана от 5 век пр.н.е.
Ето какво пише Никола Гигов:
Цитат:
ОРФЕЙ РОДОПЕЕЦА – КАНОС
Защо все по-често в Орфеевия свят се намества село Гела. Това смолянско село е в подножието на най-високите родопски върхове: Перелик (2191 м) и Карлък (2188 м). Чрез смолянското село Гела, което има древност от 3300 години, се разкриха и други съименни села и градове, свързани помежду си. Най-древно е родопското село Гела, следва гр. Гелион – Гърция, унищожен при земетресение, след това гр. Гела – Сицилия, и Гелатският манастир – Колхида, Грузия. По един или друг начин тези едноименни селища са свързани с паметта на Орфей и с Похода на агронавтите до Колхида (XIII в.пр.н.е.). През 1890 г. немският професор Фуртванглер, при разкопки, открива в гр. Гела – Сицилия, ваза с изображение на Орфей. Вазата сега се намира в гр. Берлин, Германия. На нея Орфей е изобразен с лира в ръце, седнал на скала, по време, когато свири, а четирима траки са заслушани в него. Вазата се нарича „Траки, заслушани в Орфей“. /датирана е 5 век пр.н.е./ Репродукция от това изображение държа от десетилетия в дома си. И винаги съм смятал, че в това изображение има неразкрита загадка. Отначало много професори (български и чуждестранни) датираха времето на Орфей в различни векове. Това водеше до много спорове – историческа личност ли е Орфей? Всеки от професорите държеше на своето, но никой не допусна, че има ПЕТИМА ПОЕТИ С ИМЕТО ОРФЕЙ. Години се лутах докато ги разгранича: Орфей Родопееца (XIII в. пр. н. е.), Орфей Епименид от остров Крит, Орфей от Кротон, Орфей от Камарина, Орфей от Атина (VI в. пр. н. е.). Като ги разграничаваме, можем да определим историческото им време – на всеки поотделно. Думата „Родопееца“ не е измислена от мене. Търсех я като разграничителен белег. Тя е изписана от ръцете на великите римски поети Вергилий и Овидий. Те пишат: "родопска вис", "заридаха родопски вершини" (за Орфей), „Орфей Родопееца“ и други. Питагор и Питагорейската школа възкресяват паметта на Орфей в Сицилия. Те го извеждат от забрава – векове преди тях
Орфей е убит, храмовете разрушени, книгите изгорени. Но през VI в.пр.н.е. запалват и Питагорейската школа и от 40 ученици на Питагор в умишлено запаления пожар изгарят почти всички питагорейци. Оцеляват само двама-трима. Те и техните потомци създават творби, в които кодират изпепелените тайни. Изображението на Орфей от Гела – Сицилия вълнува много.
Проучвал съм го десетилетия – детайл по детайл. И все не можех да открия закодираната тайна.
Реших да опитам да разкрия сакралната тайна чрез зумиране (увеличаване на детайлите). Правех го и с лупа, и с ксерокс, и с компютърни изображения. Увеличението достигна до 4 пъти.
Отначало над главата на Орфей се показаха чертици. При по-голямо увеличение те заприличаха на птици или звезди. А при четирикратното увеличение ПОНИКНАХА БУКВИ. ТОВА БЕ СМАЙВАЩО. ПРЕД ОЧИТЕ МИ ПОНИКНА ДУМАТА „КАНОС„. Повторена бе два пъти – над главата на Орфей и над
Орфеевата лира. ТОВА Е ОТКРИТИЕ.
Прикачени файлове:
_Канос.jpg
_Канос.jpg [ 139.89 KiB | Прегледано 4013 пъти ]

Вазописецът от гр. Гела – Сицилия, е кодирал тайната преди 2500 години и – ето – сякаш от небитието се появи на видимия свят. Сега трябваше да отгатна какво означава думата „КАНОС“. Езикът на траките е изчезнал в VI век след Христа. Вазописецът от V век пр.н.е. е умалил думата, надявайки се след векове или хилядолетия някой да отгатне кода. Орфей означава „Магнитна светлина“. „Родопееца“ определя планината, в която е роден Поетът – Родопа. А какво означава „КАНОС“? На санскритски „Кантха“ означава гърло – пеещо гърло. „Канда“ означава сборник с ведически песнопения. На старогръцки „канон, каноник, канонарх“ означава музикално правило, учител по храмова музика (каноник), диригент в съвременен смисъл (канонарх). На латински „Канос“ има следните съответствия: „канто“ – пея, „кантата, кантинела, канцонета“ – музикални жанрове, „кантостория“ – улични музиканти, „кантомания“ – лудост към пеене. На изчезналия език на траките „Кан“ означава „бог, цар, жрец“. Така е и на прабългарски – кан, хан, цар. Орфей е бил реален цар на траките, Върховен жрец и траките са го боготворили. Същевременно Орфей е бог, цар и жрец на песента. В думата „Канос“ е втъкана недостижимата му гениалност. Птицата „Каня“ в Родопите е много рядка птица. Тя е авгурска птица – издава една нота – „ла“ в горна октава. Участва в ясновидствата на древните ясновидци – траки (авгури). Това е птица – прорицателка на идващи големи събития. Обобщено думата „Канос“ означава цар на песните. Само в една дума – като ядро на атом – питагорейците са изразили цялото си преклонение пред Орфей Родопееца. И са добавили „Канос“. Велико признание.

В свое изследване за смисъла и етимологията на владетелската титла KANAΣYBIΓI Иван Танев Иванов пише следното:
Цитат:
„Титлата “CANASVВHГY" - KANAΣYBIΓI - “канасувиги, канасювиги, канасубиги, канасюбиги) е засвидетелствана само за българските владетели Омортаг и Маламер (т.е. между 814-836 г)
…………………………………………………………………………………………………………………………
…целият израз KANAΣYBIΓI би трябвало да означава "КНЯЖЕСКА БОЖЕСТВЕНОСТ". Тази форма на превод се съгласува с по-късните титли и обръщения: "ваше величество, високоблагородие, превъзходителство" и др. под. В другия възможен вариант KANAΣYBIΓI ще означава буквално "владетел божествен", или на съвременен български "божествен владетел" или "владетел, чиято власт идва от бога". Това изглежда по-вероятно пред вид на смисъла на паралелната гръцка формула     - "който е от бога владетел". Този смисъл на титлата се съгласува с философията на върховната власт при ранните българи, съгласно която владетелят е човек, а не бог (или божи син), но упражнява власт, която идва от бога.
Посоченият начин за етимологизиране на титлата KANAΣYBIΓI = "божествен владетел" показва, че още 50 г. преди княз Борис - Михаил, владетелската титла на раннобългарските владетели Омуртаг и Маломер е била KANAΣ, а не "хан", "кан" или "кана". Затова никак не е случайно, че такава титла се употребява и от внука на Омуртаг - Борис. След християнизацията (865 г.) и смяната на официалния гръцки език и писменост със старобългарски (893 г.), владетелската титла на Борис I (852-889) се изписва така: МИХАИЛЬ - ВЕЛИКИЙ КН¤ЗЬ БОЛГАРСКИЙ. Доста по-късно от Борис, владетелската титла "княз" се появява и при първите славянски държавици, образувани вътре в пределите на Първото българско царство - Велика (Южна) Моравия, или покрай него - Сръбско, Блатнешко, Хърватско, Северноморавско, Чешко, Краковско княжества. Подобно на Борис титлата "велик княз" се носи и от първите владетели на съюза на източните славянски княжества - Русская земля (Киевска Русь). В действителност, Борис не е княз, както често се твърди, а "велик княз", което предполага наличие на полунезависими княжества в пределите на неговата държава (примерно Южна Великоморавия, отвъддунавското княжество на Салан).”
………………………………………………………………………………………………..
„Изказаното твърдение може да се подкрепи и с Именника на раннобългарските владетели, (цитиран в началото на XX-ти век като Именник на раннобългарските князе, по-късно като Именник на раннобългарските ханове), който изобилства с прабългарски календарни термини и лични имена. Единствената владетелска титла спомената в този документ е "княз", с която е описано управлението на Аспарух и петимата му предшественици.”


За мен титлата на българските владетели КАНАС /КъНЯЗъ/ е с древен тракийски произход от думата КАНОС. Крайно време е нашите учени да спрат да търсят прародината на българите из пустините на Азия. Корените на българите са тук на Балканите, нашата прародина е тук на Балканите! Има достатъчно свидетелства за това, нужно е само българските учени да търсят в правилната посока … Балканите и района на Черно море.
Българите са Траки!
:Bulgaria:


Последна промяна men на Сря Юни 18, 2014 2:38 pm, променена общо 2 пъти

Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: ТИТЛАТА КАНОС – КАНАС – КНЯЗ
Ново мнениеПубликувано на: Чет Май 06, 2010 11:39 am 
Попитах Спароток да си каже мнението относно написаното от Иван Митев за произхода на българите:
"Както подчертахме в началото, нашият народ произхожда от две народностни групи – кимери-БОЛГИ и иранци-АРИИ, затова сме БОЛГ-АРИИ. По иранска линия древните българи са родствени с масагетите и саките – два древни народа, живяли в Средна Азия. В тяхното наследство откриваме много български културни следи. От друга страна, понятието тракокимери насочва вниманието ни към траките, които също са наши прадеди. То показва, че траките и древните българи поначало са родствени народи и няма нищо случайно в избора на Кан Исперих за новата българска родина."

Отговора на Спароток:
„Иво, според мен българи не идва от болги и арии, иначе щеше да има и гранич-арии, дърв-арии, банич-арии. Мисля, че Иван Митев греши.

Масагетите са наречени от Йордан гетски народ, а Прокопий ги определя като хуни (кимерии).
Саките са източни скити, родствени на европейските (според Страбон).

Смятам думата КАН за неточна, КАНАС означава КНЯЗ, сродна е на галската КУНОС-княз, вожд.

Траки (гетите) и българи (мизите) са сродни племена на един и същи народ.


Върнете се в началото
  
 
 Заглавие: Re: Титлата Канос – Канас – Княз
Ново мнениеПубликувано на: Съб Мар 16, 2013 11:04 am 
Offline

Регистриран на: Вто Ное 27, 2012 9:45 pm
Мнения: 37
Павел Серафимов

https://www.facebook.com/groups/1223767 ... 216737690/

„Дълго време ние бяхме заблуждавани, че старобългарските владетели са носили титлата хан. Преди около тридесет години бе създадена дори една изключително скъпа за времето си филмова продукция “681 – Величието на Хана”. Мнозина от нас успяха да се “насладят” на фантастичните гледки: веещите се знамена от конски опашки, облечените в опърпани кожени дрехи прабългари, да не забравяме безкрайното поле от юрти и провикващите се боили – Ювиги Хане!...

Това безумие бе продукт на чуждопоклоничеството на нашите академици, а също и на строгите директиви на тоталитарната цензура целяща да убие в зародиш всеки опит за пробуждане на националната гордост. Срамното е, че дори и в по-ново време някои учени като Йордан Андреев, Станислав Станилов, Андрей Пантев упорито продължават да наричат древните ни владетели ханове. Борис Симеонов е по-предпазлив и употребява хан/кан, a още по-тактичния Веселин Бешевлиев определя върховните владетели на дедите ни като канове. Ясна етимология на думата обаче не бе дадена от никого. Едно е да посочиш кой каква титла има, друго е да дадеш обяснение за нея от езика, в който тя се използва.

Произходът на титлата КАНАС е неудобен както за нашите, така и за чуждите учени. Признанието, че думата е от палеобалкански произход ще запрати стотици томове историческа литература за вторични суровини и ще срине много авторитети. Това е една от причините до ден днешен да се спекулира със значението на титлата носена от нашите древни владетели. Вариациите на изписването й показват тракийска диалектна особеност, която е типична и за съвременните български говори. Титлата се среща най-често като КАНАС, но Маламир е титулуван КАНЕС, т.е. имаме колебание между А и Е. Тази особеност намираме в тракийските думи дева-дава ( както и в българският глагол девам-дявам). Това изобщо не би трябвало да ни учудва защото в тракийските надписи от VIII-ми- VII-ми век преди Христа намираме древни титли като АКЕНАС, АКЕНАНОГАВО, думата за светилище – АКАНАН, а също и лични имена с корен КАН (КАНУТИЕВАИС, КАНУТИЕВАН ). Думите се срещат във фригийските епиграфски паметници каталогизирани като W-07, Р-02, Р-03, Р-05, М-01, 1A-I, 1 AIII... Най-близката до КАНАС, КАНЕС тракийска титла е АКЕНАС ( от надпис W-07). Тя от своя страна показва връзка с хетската дума КАНТЕЗИЯ/XАНТЕЗИЯ – начало, първа част, да не забравяме лидийската* КАНЕЙН-първи жрец, т.е. тракийските титли с корен КАН, КЕН имат значение началник, вожд, вожд-жрец, този, който е пръв.

В по-стари постинги бе обяснено, че траките са оказали голямо влияние върху галите. Страбон свидетелства за култ към Дионис в Галия и за практикуване на самотракийските мистерии на Британските острови ( IV-4-6). Алфред Холдер съобщава за култове на галите към тракийските божества Атис, Кибела, Сбелсурд (Alfred Holder,Alt-Keltischer Sprachschatz ). В такъв случай е редно е да проверим за наличността на сродни думи на КАНАС, КАНЕС, АКЕНАС и в речниците на келтските народи. Както и би могло да се очаква там намираме галските COUNOS-княз, CINTO –първи, ирландската и шотландска CEAN-глава, главатар, CEANARD - водач, първенец,кимришката CYNTAF-първи...

Щом старобългарската титла КАНАС, КАНЕС показва връзка с хетски, тракийски и келтски думи то е невъзможно тя да е от тюрко-алтайски произход.Да, известно е, че тюркските народи ползват близка по звучене титла ХАН, това обаче не я прави автоматично тюрко-алтайска. Тюркските племена успяват да се цивилизоват и организират сравнително късно, в такъв случай е напълно естествено те да заемат административни термини и титли от други по-развити хора. Реалността показва, че “турските” титли паша, сеймен, сердар са от персийски произход, а пъксултан, векил, везир, гавазин, имам, аянин, заптие и др. са арабски. Виждаме, че тюрките са приели доста тили от хора, с които са били в контакт.

За тракийски поход към Индия свидетелстват Филострат, Еврипид, Хигинис, Цицерон, Сенека, Аполодор, Овидий, Нонус, Плиний, Страбон. Факт е също, че в индийските пурани ( древни предания) се говори за бригус – бойци колесничари ( като каквито се славят и траките). Не е много трудно а се направи връзката между бригус ибригите-фриги, които са и първите почитатели на Дионис – Бромий ( а Брама е най-старото божество на индийците). За да стигнат до Индия тракийските бриги е трябвало да минат и през земите на тюрко-алтайските народи. Траките са били безспорно по-силни и са се наложили над азиатските племена повливайки ги до известна степен езиково и културно. Понеже думите АКАНАН, АКЕНАС, АКЕНАНОГАВО и АКЕНАНОГАВАН са точно от езикът на тракийското племе фриги (чийто клон стига и до Индия), то е напълно естествено да намерим сред тюрките променен вариант на фригийската титла...т.е. не тюрки донасят от Азия титла за владетел, а древни балкански поселници дават свои думи на тюрко-алтайци.

Остава да се обясни смисълът на КАНАС. Гърците превеждат титлата катоAPXONTOS – водач, вожд, владетел. Нашите думи първенец, началник идват от понятията първи, начело, точно това е и значението на КАНАС – този, който е първи, този, който е начело. Древният корен КАН намираме в наши думи като ЗАКОН-това, което е от началото, ИЗКОНЕН-първоначален, като тяхната най-стара форма е била ЗА КАНИ, ИЗ КАНЬ ( В. Георгиев, И.Гълъбов, Й. Заимов, Ст. Илчев) ... отговаряща прекрасно на хетската дума КАНТЕЗИЯ / ХАНТЕЗИЯ – начало.

КАНАС не е нищо друго освен един стар вариант на титлата КНЯЗ** както доказа отдавна проф. Ганчо Ценов, а пълната титла КАНАС У БИГИ има значението КНЯЗ В БОГА ( КНЯЗ ОТ БОГА). Гърците дават превод EK TEOI ARXONTOS – от Бога владетел ( владетел в Бога).

ЕК е гръцки предлог отговарящ на нашия ОТ( на старобългарските надписи е употребен предлога У защото нашата морфология на речта е различна от гръцката).
TEOI – съотвтства на БИГИ ( BIГI ) като значението е БОГ. За непредубедените не е трудно да разберат, че БИГ(И) е стар вариант на БОГ. В наши родопски диалекти има замяна на О с И, така че вариантът БИГ, вместо БОГ показва българска диалектна особеност типична за родопския регион, а не е тюркската дума БЕГ...
ARXONTOS е еквивалентът на КАНАС-княз, владетел.

Важно е да се спомене, че Бог е тракийска дума, засвидетелствана още през VIII-ми век преди Христа на фригийският надпис G-136. Според Хезихий Багайос е името на върховният бог на фригите. Подробности относно етимологията на Бог ще намерите тук http://sparotok.blog.bg/politika/2009/1 ... bog.421876

Ето каква е истината, не носещи чалми тюркски бегове са изсичали надписи върху камък в Плиска, Преслав и Търново, а потомци на свободолюбивите траки, които през VII-ми век успяват да извоюват пълна независимост от Източната Римска Империя.

Измамите и манипулациите на учените в миналото стават прозрачни когато всички данни бъдат представени. Поддръжниците на теорията азиатският произход на българите скриха много сведения и по-този начин представиха една изкривена картина на реалността, но както е казал княз Пресиян – Бог вижда!“


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Титлата Канос – Канас – Княз
Ново мнениеПубликувано на: Сря Яну 15, 2014 5:26 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Май 02, 2011 10:02 pm
Мнения: 684
Цитат:
Kalos inscription on a double head-shaped vessel, painted by an artist of the Epilykos Class, maybe Skythes, circa 520/10 BCE. Paris: Louvre.

http://en.wikipedia.org/wiki/Red-figure_pottery
http://en.wikipedia.org/wiki/Kalos_inscription


Прикачени файлове:
Janiform_aryballos_Louvre_CA987.jpg
Janiform_aryballos_Louvre_CA987.jpg [ 2.7 MiB | Прегледано 124 пъти ]
Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 4 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by phpBB © 2008 - 2013 форум "ТИ СИ ТОВА"