ТИ СИ ТОВА ◦◦◦ Tat Tvam Asi ◦◦◦ Thou Art That

Форум за Познанието
Дата и час: Сря Юни 28, 2017 8:31 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 296 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 26, 27, 28, 29, 30  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Re: Кражбата
Ново мнениеПубликувано на: Сря Сеп 08, 2010 11:55 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Авг 10, 2009 9:54 pm
Мнения: 407
Можете да свалите темата "Кражбата" до предишният постинг в PDF формат на
линк http://dox.bg/files/dw?a=15c2860bd7
/Форматът позволява бърз достъп и търсене по ключови думи на БГ, надявам се да помогне :) /

_________________
Преживяванията разкриват действителността


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Кражбата
Ново мнениеПубликувано на: Чет Сеп 09, 2010 12:12 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Ное 23, 2009 9:01 pm
Мнения: 50
Сум, напълно съм съгласна, че трябва да имаш Знанието, за да го видиш в миналото. Ще прочета за Свещари, много благодаря!


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Кражбата
Ново мнениеПубликувано на: Нед Сеп 19, 2010 10:20 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Авг 10, 2009 9:54 pm
Мнения: 407
Здравейте,
понеже на трета страница от тази тема, стана дума за рибешката кост, се сетих, че Sum, не и обеснил значението и тогава не се дадоха никакви предположения. Припомням го, защото видях една снимка от другата тема постната от Jonatha, на богинята Майка която държи в ръцете си две подобни кости, които ми приличат на иглолисти клонки. Аз нямам си на идея какво означават но може да е нещо интересно и искам да помоля Sum, ако има време да поясни.
Благодаря! Поздрави!


Прикачени файлове:
rib.jpg
rib.jpg [ 65.39 KiB | Прегледано 3823 пъти ]

_________________
Преживяванията разкриват действителността
Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Кражбата
Ново мнениеПубликувано на: Нед Сеп 26, 2010 10:58 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Ное 23, 2009 9:01 pm
Мнения: 50
На какво казвате рибена кост? - поредица от ъгълчета, "нанизани" върху една линия? Най-често те приличат на растения. Мисля, че в самата дума "растение" се крие смисълът: идеята за растеж. Но във всеки конкретен случай трябва да се решава на какво ниво да се изтълкува - като изображение на растение или като природния принцип "растене".
В картинката със свастиката не се вижда съвсем ясно дали ъгълчетата са свързани с линия или само са наредени в редичка. Ако е второто, силно се подчертава идеята за раждането, за природата като процес на раждане. Другият знак там е зигзаг - "вода", оживотворяващият принцип, "живата вода" на изначалния Дух. Съчетанието на знаците за раждането и за оживотворяването със свастиката тук ме задължава да ги "прочета" на най-високото ниво - това е описание на началото на Творението.
Естествено, винаги трябва да се гледа в каква посока са ъгълчетата на "рибената кост" - V е раждане в материя, а обратният ъгъл е "раждане нагоре" - излизане от материята. Зигзагът е поредица от двете, той запазва изначалното единство на противоположните движения и затова си остава знак за Духа.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Кражбата
Ново мнениеПубликувано на: Пет Окт 01, 2010 3:32 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Авг 10, 2009 9:54 pm
Мнения: 407
Здравей, Веста.
Благодаря за обяснението и поздравление за книгата.
Открих интересни фотоси на Кибела от Украйна, докато се опитвах да остановя какво има на една тракийска монета /първата снимка/ намерена в същия район. Богинята от втората снимка е едентична с тази от на богинята в музея Ермитража показа от Sum, в някоя от темите. Артефактите на първата снимка са от съкровището на Кубола.
Втората снимка

Източниците са на английски
линк към статията на първата снимка http://en.wikipedia.org/wiki/Panticapaeum
линк към статията на втората снимка http://en.wikipedia.org/wiki/Taurica
Линк към статията с повече обяснение за монетата /само, че вмъкват някаква румънска версия/ http://www.romanianhistoryandculture.com/arimiramatiramani.htm

Интересна ми стана монетата поради две причини: надписът "ПAN" където според мен "П"-то прилича повече на "Г" и изобразеното "колело" което много ми прилича на снимките в една тема за която sum, беше споменал, че представлява Атман./не си спомням темата/

Дълбайки повече за този надпис, какво означава "ПAN", на гръцки това е думата за бог, интересно е обаче, че според Уикипедия "най-ранно се появява в литературата в поемата на Пиндар, Питиянска Ода /Pindar's Pythian Ode iii/ "Пан е асоцииран с богинята майка Рея или Кибела, Пиндар говори за девици които почитат Кибела и Пан до дома на поета в Беотиция". превод статията линк към статията:
Цитат:
http://en.wikipedia.org/wiki/Pan_(god)

Сами си со казват!! , целият им ПАНтеон тръгва от Кибела!


Прикачени файлове:
800px-ThracianCoin.JPG
800px-ThracianCoin.JPG [ 53.69 KiB | Прегледано 270 пъти ]
KulOba-sykrovishte.jpg
KulOba-sykrovishte.jpg [ 231.19 KiB | Прегледано 253 пъти ]

_________________
Преживяванията разкриват действителността
Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Кражбата
Ново мнениеПубликувано на: Сря Окт 27, 2010 4:45 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Дек 21, 2008 1:38 pm
Мнения: 947
Цитат от книгата на Петър Георгиев "Убий Сабазий, убий Българина":
Цитат:
"Интересен момент е фактът, че макар и негръцки, тези народи са достатъчно добре описани от не един автор. Причината е, че много от авторите са траки или негърци, въпреки че ги наричат гърци. Ето какво се пише сега за Менандер: Менандър (342 г. / 341 пр.н.е. в Кефизия; †291/ 290 г. пр. Хр.) е древногръцки комедиограф. Той е син на атинския генерал Диопейтес в Кефизия. Погребан е на пътя от Пирея за Атина), ученик e на Теофраст, служи заедно с Епикур като (Ephebe) в Атина. А ето какво казва самият той за себе си: „Всички ние траките, а най много всички ние, гетите, (защото и аз се хваля, че съм от този род), не сме особено сдържани...” Павзаний за Менандър: "Защото ако не смятаме Менандър, няма друг прославил се автор на комедии”.
За всички Езоп е грък, написал превъзходни басни, но всъщност е тракиец.
Пеоний е скулптур от Менде, в Тракия, живял по времето на Фидий и „е бил втори след него по слава в скулптурното изкуство”.(Павзаний, Елея.)
Според гърците и Орфей и македонците са гърци, макар че
Страбон, когото цитирахме, твърди друго."


Явно е обичайна практика в древността елините да променят етническата принадлежност на великите личности! И това се нарича измама и кражба!
Нещо подобно се случва с Цар Симеоновия сборник ... основата на руската книжнина. Изтриват името Симеон и го заменят със Светослав!!! Минават хиляда години и иди доказвай, че нямаш сестра.............!


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Кражбата
Ново мнениеПубликувано на: Вто Ное 16, 2010 1:22 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Дек 21, 2008 1:38 pm
Мнения: 947
ИМПЕРИАЛИСТ написа в блога на Сарадива следното:
„Има един стар начин на писане, наречен " Бустрофедон ". При него писането от ляво на дясно се редува с това от дясно на ляво.
Като се вземе в предвид , че българския звук Ц в гръцките и от там в латинските текстове е заместван с ТС, а Б с МП, при четенето отзад напред много „тракийски”, „пеонски” и т.н. имена и топоними зазвучават на чист български, макар и малко архаичен.
1. ОЛИМП = ОЛИБ <> БИЛО / МП на гръцки се чете Б
1) Олимп Родопски - първи. В планината Родопа - между върховете Перелик и Карлък Тук се провеждали музикалните състезания " Карнейони" В подножието им е новоткритата плоча с древна писменост. Средоточие на митологията на траките.
2) Олимп Салмидонски - втори. Недалеч от Цариград. Нарича се още Витинийски Олимп ( до Бурса) Тук Кирил и Методий създават кирилицата и глаголицата
3) Олимп Малоазийски - трети е с Троя. Съюз на траки и троянци
4) Олимп Пелопонески - четвърти - с град Олимпия. Гръцки. Там се пренасят Олимпийските игри - от Родопите към Гърция. И от Музикални игри те постепенно стават Спортни
5) Олимп Тесалийски - пети. В северна Гърция. Върхът на гръцките богове ( Зевс).. Средоточие на гръцката митология.
6) Олимп Критски - на остров Крит. Средоточие на линеарната писменост.
7) Олимп Кипърски - на остров Кипър
8) Олимп Сиракузки - в гр Сиракуза, с храм на Зевс
Всички тези върхове са реални и днес, но като сюнгер тяхната слава е поета от Олимп Тесалийски

2. СОКРАТ/Д <> ДАРКОс - Древен философ, отровен от Елините заради учението си.
3. Ситалк <> КЛАТис /коренна дума КЛАД; доКЛАД; сКЛАД; приКЛАД; оКЛАД/
Клад, е стар синоним на съкровище.
4. Астибо <> Обитса = Обица /ТС се чете Ц/ - столица на българския род Пеони.
5. Лампсак <> Каз-Бал /вижте т.1/ - Малоазиатски град, златарски център. Същевременно и хидроним от Казанлъшко, смислово близко с многоговорящ, шумен.
6............
7............”
......................................................

След прочита на горния текст си помислих … може би тоя стар начин на писане „Бустрофедон” са го измислили за да остане скрит истинският смисъл на думите, а и да лъсне след време меко казано присвояването от страна на елините на азбука, текстове, книги и личности. Щото хората като не знаят за заложения капан вземат нещо ползват го, след време започват да мислят, че е тяхно, започват да си вярват и ето ти на „древногръцка митология”, „древногръцки автори” и „древногръцки велики пълководци” … и то само защото е преписано на елински/гръцки/. Колко ли книги на Орфей са преписани после изгорени и в историята е останало името на преписвача??? Един …Господ само знае…!!!


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Кражбата
Ново мнениеПубликувано на: Нед Ное 21, 2010 8:59 am 
Offline

Регистриран на: Съб Яну 16, 2010 2:55 pm
Мнения: 13
Макар и моите археологически разкопки и изследвания в последните 20-тина години да се извършват предимно - ако не и изключително - по библиотеките, включително и моята собствена, някои от техните резултати биха представлявали немалък интерес и за останалите колеги, понеже засягат определени теми, които или случайно, или както е в повечето случаи нарочно са забравени и дори е нежелателно тяхното повдигане пред нашето общество.

С два такива случая ще се помъча да запозная участниците във форума, понеже засягат някои от най-важните теми в нашата историография.

Докато търсех една книжка в най-затънтените части на моята библиотека, натъкнах се на друга книжка, която съм поставил там преди 30 години и нито тогава, нито след това съм я поглеждал. В България тази книжка сигурно може да се намери поне в главните специализирани библиотеки - макар и да не съм срещнал никъде споменаване за нейното съществувание. Тя е издадена по случай честването 1300-годишнината на нашата държава от Държавния исторически музей в Стокхолм през 1980 година под заглавието "Тrakerna" и съдържа материали от шнедски учени заедно с по една статия от Фол и Венедиков върху тракийската култура и нейните влияния предимно на север, но и на юг, с 256 стр. текст и многобройни илюстрации, повечето от които са неизвестни на българските специалисти и любители. През следващите дни ще изпратя няколко репродукции от книгата, които несъмнено ще събудят интереса на форумците. А че повечето от предметите, изобразени на тях са неизвестни на нашите археолози, е напълно оправдано. Те не познават достатъчно и публикувани многократно материали, открити в България, понеже са тъй заети със собствените си разкопки, че нямат време за чуждите. Макар че всички текстове в книгата са написани на чист шведски език, чието владеене у нас не се разбира от само себе си, библиографските бележки могат да се разберат и без познаването на този език. Интересен и не тъй недостъпен за нашия читател е и текстът в статията за античните исторически извори за траките. Наистина тези цитати са също преведени на шведски, но с точно цитиране на оригиналите. А понеже в тази статия се разглеждат съчинения и на антични автори, които трябваше да излязат в неиздадените томове от Изворите за историята на траките, тя запълва една съществена празнота в българската историография и съдържа ценен материал за интересуващите се от тракийската култура. Интересна е и гледната точка на авторите, които за разлика от много други чужди автори не застъпват тезата за скандинавската автохтонност на посочените и исзследвани от тях материали, като поддържат тракийския, а не някакъв си гръцки или германски произход на тези материали. И по този начин допълват нашите представи за образния свят на траките с превъзходни примери.

При втория обект на моите бележки тук е налице един особен и твърде деликатен случай. Също по-особен и твърде странен е начинът, по който се сдобих с предмета на моите бележки и това налага да го изложа по-подробно.

През средата на миналия ХХ век несъмнено най-високо квалифицираният и начетен германски археолог е Бертолд Рубин (1911-1990) - тъй като с неговата научна и обществена дейност се занимавам подробно в предстоящата да излезе моя книта за Юстиниан, тук няма да се спирам подробно на тази дейност. Ще отбележа само, че през 1960-те години завежда катедра по история в Кьолнския университет, директор е на Института за стара история също там и издава голям брой публикации върху Юстиниан и веговата епоха, които са и досега най-същественият принос в тази област. Своята огромна библиотека по византология - най-значителната на тази тема в Германия - той завещава на Хумболтовия университет в Берлин, където една моя позната се занимаваше с каталогизирането й. И в нея тази моя позната намери една брошура, отделен отпечатък от едно италианско научно списание, на която не можеше да намери място в каталога, изготвен от нея за библиотеката. И понеже предполагаше, че мене може да ме интересува повече тази статия, тя ми я даде - за спомен от Рубин, някои от най-редките екземпляри от чиято библиотека имах вече възможност вече да ползвам. А статията действително събуди моя най-голям интерес, понеже аз само бях чувал името на автора преди повече от 50 години, което още тогава беше забранено да се споменава и дори произнася, а неговите изследвания, поместени в значителен брой статии и дори монографии, издавани на български и чужди езици, бяха унищожени или поставени в секретния и недостъпен дори за специалистите фонд на съответните библиотеки. Но както се оказа по-късно, повечето от тях (ако не и всичките, излезли в България) са включени във втория том от Библиографията на българската археология. Аз занесох отпечатъка от статията у дома си с намерение да я прочета в близките дни. Но... Тогава (това беше преди 4 години) съм я покрил с други книги и изчезна от очите ми. Всички опити да открия отпечатъка през следващите четири години, бяха безрезултатни. И чак преди няколко седмици, докато търсих друга книга, изведнаж тази статия изплува от небитието. Веднага я прочетох и видях какъв експлозивен материал се съдържа в нея -напълно достатъчен, за да бъде името на автора предадено на забвение за вечни времена.

И така, няколко думи за автора, подробности за когото тук ми е трудно да открия, освен това, което се съдържа в библиографските бележки към статията му, от които научавам, че той се преселва в ЧССР, където остава докрая на живота си като професор в един чехски университет. Той е д-р Димитър Крънджалов, един от най-известните и най-добре подготвените историци-медиависти в Бълтария от втората трета на миналия век. Резултатите от неговите изследвания обаче са диаметрално противоположни на официално застъпваната в българската историография "прабългарска" теза. Със своите немалко публикации той се противопоставя на тази теза, като аргументирано доказва цяла поредица от фалшификации, направени от нашите историци и археолози в поддръжка на тяхната теза, на която Крънджалов противопоставя обективни данни за тракийския произход на повечето от строежите и паметниците, считани у нас за "прабългарски", включително Мадарския конник, а за укрепителните валове също така аргументирано доказва, че са част от римската укрепителна система, много добре позната на археологията от останалите укрепителни ровове в Западна и Централна Европа, които всички се датират в първите векове на римското владичество и нямат нищо общо с никакви „прабългари”.

Известна представа за тезата на Крънджалов и за неговите аргументи дава статията му по въпроса за укрепителните валове и крепостната система на Абоба/Плиска, публикувана в 1966 година в италианското научно списание Helikon, чийто текст обработих електронно и изпратих на някои приятели в България с молба да се поинтересуват за другите публикации на автора, излезли в българсски списания и като отделни монографии, чиито заглавия се дават и в тази статия. Но нито един от тези мои приятели досега не направи нищо в този смисъл, макар че темата е в непосредствена връзка с техните изследвания. С отделна поща изпращам електронния текст на статията също на Сарадива, но съм готов да го изпратя и на всеки друг, който би имал интерес към нея. Разбира се, трябва изрично да отбележа, че темата е все още твърде „гореща” и за 50 години не е успяла никак да изстине. А в нашата историография продължават да се публикуват небивалици за културата на „прабългарите”, дават се фалшиви данни от археологическите изследвания при „прабългарските” некрохоли и същите се датират с по няколко века по-късно, за да се натъкмят с „идването на прабългарите”, като се игнорират данните дори от монети, определящи точно истинската им датировка. А да не говорим изобщо за „славянската” и „готско-германската” керамика, открита при тях. Или пък за Мадарския конник, чиито надписи, поставени след пропуктването на скалата, не могат да се свържат по никакъв начин с релефа, издялан преди това пропукване. И така нататък. Явно е, че всички данни, отнасящи се за „славяни” и „прабългари” в нашата история, трябва да бъдат преразгледани. А колкото по-рано се направи това, толкова по-добре. И то не само за изясняването на истината, но и за по-нататъшната изследователска дейност върху нашата история.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Кражбата I
Ново мнениеПубликувано на: Вто Ное 23, 2010 9:48 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Ное 23, 2009 9:01 pm
Мнения: 50
Имам едно доста основателно подозрение, че eлини (или нещо подобно, свързано с думата елен) първоначално е било самоназвание на завареното от гърците местно население – пелазгите, траките. Именно те от праисторически времена са били деца на Великата майка Еленица. Гърците са се прикачили към това название, то явно е било престижно. Но същевременно са забравили - или пък изобщо не са научили достатъчно - за Еленицата. Тя се трансформирала като животно–спътник на Артемида или например като едно от прозвищата й – Елафая=създадена, родена от Ела, Еленицата.
И до днес в Странджа се говори за Еленски гробове, в които много, много отдавна били погребвани някакви свръхчовеци, човеци-елени...(За това пише в първата статия от в книгата на Стоян Райчевски за етнографията на Странджа. Съжалявам, в момента не мога да направя необходимата по-точна справка).


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Кражбата I
Ново мнениеПубликувано на: Сря Ное 24, 2010 2:34 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Авг 03, 2009 11:41 pm
Мнения: 98
Да Веста! Подозрението ти е напълно основателно!

Наименованието ЕЛИНИ самите те си го извеждат от ХЕЛИОС/слънце/ и ПРИВИДНО изглежда, че би трябвало да бъде ХЕЛИНИ. В много езици, КАКЪВТО Е И БЪЛГАРСКИЯТ, звукът Н/лат.h/ в началото на думите се произнася с „придихание” и „не се чува”, …НО СЕ ПИШЕ - „езиков ЖАРГОН”!

НО…!!!
...понеже името Елини действително има АВТОХТОНЕН произход, точно както и ти предполагаш, и както твърди Херодот, те са го получили…едва по времето на Александър Велики(ако не и той да е бил кръстникът им), гражданственост придобива формата ЕЛИНИ а не ХЕЛИНИ.

Другото голямо…
НО…!!!
…е, че както става ясно от твоята прекрасна книга „МЪДРОСТТА НА ВЕЛИКАТА МАЙКА” – ЕЛЕН, ЕЛА(елха), имат общ корен(респ. произход). Еленът е СЛЪНЧЕВ СИМВОЛ и се счета, както за ПРАРОДИТЕЛ на човешкия род, така и за СИН на Бога....СЛЪНЦЕ! Т. е. ЕЛЕН, БОГ и СЛЪНЦЕ/елиос/, не само че имат общ произд,
но в представите на древните ТЕ СА СИНОНИМИ! Така, че името ЕЛИНИ, въпреки че вече го има „ХЕЛИОС-а”,… ПРОИЗХОЖДА ОТ ЕЛЕНА!

Ето един пример от ежедневието:
днешното ЖЕНСКО име ЕЛЕНА се тълкува, и като СЛЪНЧЕВА, и като БОЖЕСТВЕНА. Името ЕЛЕНА в немския му вариант СЕ ПИШЕ и СЕ ПРОИЗНАСЯ … HELENE!

Изписал съм … ЖЕНСКО име..с голям курсив, за да подчертая, че в древността ЕЛЕНА действително е било САМО ЖЕНСКО име поради пряката му връзка с неолитната култура и култа към Богинята Майка. ЕЛЕНКО-вците се появиха в много по-късно време.


Кулиян Блъгар


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 296 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 26, 27, 28, 29, 30  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by phpBB © 2008 - 2013 форум "ТИ СИ ТОВА"