ТИ СИ ТОВА ◦◦◦ Tat Tvam Asi ◦◦◦ Thou Art That

Форум за Познанието
Дата и час: Сря Юни 28, 2017 8:31 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 6 мнения ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: "ГОТИ СИРЕЧ ГЕТИ"
Ново мнениеПубликувано на: Пон Фев 02, 2015 5:26 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Дек 21, 2008 1:38 pm
Мнения: 947
Готи, сиреч траки
21.08.2012

Изчезването на траките си остава загадка за историците до днес. Версиите за масови епидемии, за природно бедствие като земетресение, които да са унищожили най-многорлюдното население на Балканите преди две хирядолетия, не се потвърждават от археологически проучвания и писмени източници.

Къде са отишли траките и говори ли някой днес техния език?

Изследователят Юлия Хаджи Димитрова, която работи в Берн, Швейцария, издаде на български фундаменталния си труд "Готи, сиреч Гети" (Gothi, qui Getae).
Дългогодишните проучвания върху късноантични и средновековни ръкописи в университетската библиотека в Базел, разкриват сензационна манипулация с тракийския народ на гетите - най-храбрия според Херодот.

След нашествията на Дарий и на Александър Македонски много от траките се преселват на север, чак до Прибалтика. През III в. сл. Хр. те се връщат в прародината си Тракия, окупирана от римляните. В битката при Абритус (Разград) през юни 251 г. траките гети побеждават легионите на император Деций. По-късно предвождани от Аларих, те превземат Рим в 410 г., после и днешна Испания. През Средновековието техните подвизи неусетно са обсебени и храбрите гети са преименувани на готи. Скалъпва се и новата им биография на скандинавци, а не на траки.

Юлия Хаджи Димитрова открива в стари манускрипти на пруски автори, непознати у нас, потвърждение на схемата за преиначаването на историята на траките гети в името на т. нар. готицизъм, наложен след Тридесетгодишната война /1618-1648 г./ Тогава победителите - Швеция, чрез култа към готите, които уж били скандинавци и прародители на германците, се стремят да се наложат като решаваща сила и култура в Западна Европа.

Проучването на Юлия Хаджи Димитрова извежда и заключението, че т. нар. славяни също се оказват завърнали се, но втора вълна, в прародината си траки. Тази научна теория намира привърженици сред сериозни европейски учени като немският славист проф. Кунстман, известният литовски изследовател Йонас Басанович, Юрате Гонзалес, която в книгата си за историята на готите пише, че "готите не са германи".
"Готи, сиреч Гети", изд. "Перпериком", 366 стр., 27 лв.

http://www.trud.bg/Article.asp?ArticleId=1514272


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: "ГОТИ СИРЕЧ ГЕТИ"
Ново мнениеПубликувано на: Пон Фев 02, 2015 5:28 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Дек 21, 2008 1:38 pm
Мнения: 947
Новата книга за ГОТИТЕ, КОИТО СА ГЕТИ
rizar

Ганчо Ценов почука, Сотиров позвъни на вратата, А. Чилингиров я отвори, където влязоха първо дамите В. Вачкова и Юлия Хаджидимитрова ( там ги чакаше Натан) . Това което мъжете не успяха да сторят, бе блестящо завършено от жените. Отново “апостолите” не се оказаха достойни за онова, което “жените-мироносици” поднесоха пред олтара на гетското ни минало. Така, пред нас стои новата книга на Юлия Хаджи Димитрова “Готи, сиреч Гети”, която допълва и прецизира всички критики на мнимия германски произход на готите.

Честно казано, прочитайки и втората част на допълненото издание “Готи и гети” на Чилингиров от 2009г. и потъвайки в колосалната помощна литература цитирана от него, отново останах с гузното впечатление, че нямаме абсолютни доказателства относно някои сериозни въпроси, които не успяха да разрешат по-напред Ценов и Сотиров за скитското(гетското) минало на готите.

Но да оставим на страна Ценов. Той е вписан отдавна със златни букви в книгата на българските патрографи начевайки със св. Паисий , йеросхимонах Спиридон, поп Йовчо, католическия монах Блаже Кланев, Г.Раковски, д-р Ив. Селиминов и т.н.

Чилингиров успя да разреши проблемите с изворите и текстовете за готите. Но и двамата със Сотиров се провалиха в опитите си да решат най-големия казус, който се казва Кодекс Аргентикус , подплътен с Кодекс Бриксианус, Редигеранус и фалшивите “готски” квитанции.

Именно там се пропука гетско-скитската апология на Сотиров, който започна да защитава “тракийския” произход на готските квитанции и езика на старите палимпести от намерените няколко “готски” листа.

Всъщност още в първия том на “Готи и гети”, изд. 2005г., Чилингиров беше поместил две статии на С. Лесной – “Загадката на готите” и “На какъв език е била написана Готската библия на Улфила”, където се предполагаше, че езикът на Сребърната библия и на всички останали оригинални и фалшиви листчета и квитанцийки не е ГОТСКИ, А ЛАНГОБАРДСКИ.

Тезата беше внушителна и аз дори я предложих в БГ Наука, но за съжаление не беше добре подплътена с изворови посочки и някакви по-сериозни дедуктивни изследвания, а просто, като , че ли беше извлечена ex sillentio . Затова и тогава ми се отговори, че не разполагам с никакви доказателства, че лангобардите са имали “писменост”, за която едва ли не никой не е чувал. Тогава замълчах и дори аха-аха да клъвна немската кукичка щедро предложена от щастливите модератори. За което и бях укорен от Вездесъщия исторически реализъм.

Но... мина време, аз не , че се бях предал, да ви кажа и правех, за съжаление наистина опити, но явно вели, неуспешни и доста медленни опити да се добера до нещо стойностно. По принцип, аз знаех, че в Средна Европа към края на VII-VIII в. има келтски мисионерски пробиви и работех по тази линия, но незнаенето на немски език и липсата на някои книги доста ме забави и отклони от вярната посока. Критическите тезиси в литературата и историографските източници, които е открила Димитрова и е добавила свой собствен анализ, дори не са и указани, като литература при Чилингиров, който направо се е удавил в морето немска литература, не успявайки да открие критичните трудове на собствено немските учени, които се съмняват в “германството” на готите, честно и строго критикувайки своите сънародници от XV-XVII в. . Тези техни сънародници ,холандци и фламандци са влезли в буквално криминални планове с цел да докажат принадлежността на готите към организиращия се немски народ. Но българската Агата Кристи е нащрек и редом с историческия реализъм ги откри и арестува на местопрестъплението, защото както знаем, престъпниците винаги оставят следи.

С труда на Димитрова може да се каже, че днес сме изправени пред твърдо и гениално критическо произведение подложило на унищожителен огън и последните капки на съмнения относно произхода на готите у мен специално. В книгата се наблюдава известно количество тракоманска гарнитура, но , ако просто на някой не му харесва етнонима “траки”, нека просто го замени с по-обобщаващото и правилно скити или направо да си остане гети.
Юлия Хаджи Димитрова открива в стари манускрипти на пруски автори, непознати у нас, потвърждение на схемата за преиначаването на историята на гетите в името на т. нар. готицизъм, наложен след Тридесетгодишната война /1618-1648 г./ Тогава победителите - Швеция, чрез култа към готите, които уж били скандинавци и прародители на германците, се стремят да се наложат като решаваща сила и култура в Западна Европа.

Нещо, което у нас или не иска да се разбере от научните среди или щедро се финансира от посолствата на Скандинавските земи и Германия. Само като леко допълнение ще прибавя, че антропософите с техния научен кръг “От извора” и техния стопанин влязоха в сериозна критика със собствения си “конюнктурен” богомилско-дъновистки неформален лидер, който е получил щедро финансиране за включването на любимия им транцедентален учител, който се смята за превъплащение на Бог – Отец ( “Учителя Дънов) в т.нар. Готски проект. Това вече намирисва на ... не на ерес, а направо на инфантилност и пълна безпомощност от страна на онези, които искат със зъби и нокти да удържат статуквото около фалшификациите с гетския народ. Тц- не става. Няма го нито единия човек с турското личице и вели мустачки, нито другия с лулата и дебелите железни мустаци. Свърщена е тяхната, не, не на мустакатите чичковци, а на онези които се крият зад овехтели и миришещи на нафталин тези извадени от някой замък на Хабсбургите. Като заговорихме за последните, наскоро се чу за тях, че ги канели в родната им страна и им подсигурявали сериозни позиции. Искрено се надявам да не се опарят, защото много уважавам и обичам австрийския народ сред когото имам добри приятели ( включително един стар рокер, който обича да кръстосва по нашето Черноморие с помпозния си мотор) , както ние с нашето Сакскобурготче. Да ,си ги връщат, ако щат да вземат нашия, само да ни оставят ГЕТИТЕ НА МИРА. КРАЙНО ВРЕМЕ Е

http://rizar.blog.bg/history/2013/01/29 ... ti.1047757


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: "ГОТИ СИРЕЧ ГЕТИ"
Ново мнениеПубликувано на: Пон Фев 02, 2015 5:29 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Дек 21, 2008 1:38 pm
Мнения: 947
За идентичността м/у траки, готи, гети, веси, славини, българи. Gothi qui et Getae.
Автор: nestinar

В Книгата Gothi qui et Getae се споменават два визиготски документа, едни от малкото оригинални писмени паметници, съхранили се през превратностите на историята.
Кореспонденция от нач. на 7в. (610-612 г.)- авторът на писмата е визиготският граф БУЛГАР или БУЛГАРАНУС, управител на цяла Окцитания (comes Septimanie) по време на визиготския цар ГУНДИмер. (източник: Monumenta Germania Hist. Epistolae III, Pp. 677-685, Patrologia Latina 80, p.107-112)
Старохристиянски надпис от края на 6в. , от испанската провинция Бетика. В него се споменава името на църковно лице , служител на бога или famulus dei, назован БУЛГАРИКУС... (от това последното вече имаме и картинка на камъка с надписа, която ще помоля да преснимам, за да ви я пусна, стига да се съгласи авторката) ---Явно в именната традиция на готите името българин, булгар изобщо не е било чуждо и то доста преди "идването на Аспарух" ;)
Великият жупан на Рашка Стефан Неманя (1176-1228) пише: "същото готско племе, наречено и българско...."Въпросният владетел е женен за дъщерята на могъщия венециански дож Дандало (венецианците имат много голяма роля в събитията от това време и по-късно- особено по отношение на съдбата на българите..., но за това по-нататък), а снаха му е българската принцеса Белослава - та той трябва все пак да е знаел, какви ги приказва.
В неговото житие се казва дословно: " Един отцепник от същото готско племе, наречено и българско (Бугари са називаjу и Готи у старих наших писаца- бел. на Миливой Башич), на име Стрез, се разшири двойно на запад към моята държава, нападнат от оня подъл законопрестъпник, брат му. (става дума за Борил, брат на Добромир Стрез, който по думите на Башич искал да избие всичките си роднини, та и Стрез). Аз го приех като скъп син, отхраних го и го опазих невредим от неизбевната му гибел и убийство" (изт: Старе Српске Биографиjе II)
В Дуклянова летопис пък пише: "Двата народа много се заобичали един друг, т.е. готите, а те са и славяни, и вулгарите, а най-вече за това, че двата народа били езичници и бил у тях един и същ език." https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... 3967243107.
343067.690643106&type=3&theater
Дион Касий, Historia Romana Vol. VIII
"...Даките населяват двете страни на Дунава. Тия, които живеят на отсамната страна и близо до трибалите се причисляват към територията на Мизия и се наричат с изключение на тия, които живеят съвсем близо до тях (трибалите), мизийци, докато населението отвъд реката носи наименованието даки и представлява или един клон от Гетите, или са траки от племето на даките, което едно време населяваше области в Родопите." същият автор, том 4, книга 67: " Аз наричам тоя народ даки, името, което използват самите жители, а също и римляните,въпреки че зная, че някои гърцки автори, ги наричат Гети; тия, за които аз зная, живеят отвъд Хемус покрай Истър"И пак той в същия том, но книга 78 ни съобщава: " Само някой да беше посмял да изрече или изпише името Гета, то той беше веднага обречен на смърт. Дори поетите не смееха да употребят това название в комедиите си. И наистина, дори имуществата на всички ония, в чиито завещания беше открито това име, биваха отнемани...." !!!!!!
* Ето как гетите станаха готи....МАЛКИТЕ ГОТИ или GOTHI MINORES, за които Йордан (гл. 51 на Гетика) казва: "Днес (551?) те живеят в МИЗИЯ, в областите около Никополис ад Иструм, в полите на Хемус планина, един безброен, но беден и невойнствен народ, който не притежава нищо друго,освен всякакви стада, храна за добитъка и дърва в гората." Те били въздаржатели, защото не отглеждали лозя, а пиели преди всичко мляко. Не сеели жито, но земята им била богата на всякакви плодове.- (ако някой държи на латинския текст, не е проблем) Те не заминават с Теодорих на запад. В гл.57 пак Йордан ни казва, че Теодорих събрал целия готски народ, НО взел със себе си само тия, които били съгласни да тръгнат с него. За "останалите си в къщи" готи западните хронисти губят интерес и престават да говорят. Явно и те са измрели като роднините си от Тракия от "чума и вражески нападения". Теофан Изповедник пък ни разказва следното: " През тази година (497 г) армия, състояща се от ГОТИ, беси И ДРУГИ ТРАКИЙСКИ НАРОДИ, бе изпратена от имп. Анастасий да бъде на разположение на Ареобинд, син на Дагалайф, който беше губернатор и префект на Изтока."
Прокопий "Готските войни": "Весас (Бес? или Весо?) получи нареждане да превземе Нарния, една също силна крепост в Тоскана. Този Весас беше от готски произход и произлизаше от ония готи, които от дълго (ек палйо) живееха в Тракия, и които не бяха се присъединили и не бяха тръгнали с Теодорих, когато той замина от там с народа си към Италия." (гръцкият текст като си отида у дома) Какво означава за нас всичко това? Далеч не всички "готи" са напуснали старата си родина Тракия и Мизия. ТУК са останали много от тях, "един безброен народ" казва Йордан....
Св. Йероним ((* 331 - † 420)., т.е съвремнник на готите!, същият, който превежда библията на вулгарен латински, т. н. Вулгата, съвсем неслучайно лице и който е посочен като преводач на трактата на тракийския философ-космограф Етикус Иструс твърди следното : „Et certe Gotthos omnes retro erudii, magis Getas, quam Gog et Magog appellare consueverunt. Hae itaque septem gentes, quas de Japheth venire stirpe memoravi, aquilonis partem inhabitant.“, St. Hieronimus или " И разбира се Готите в миналото всички учени хора имаха навика да наричат по-скоро Гети, отколкото Гог и Магог. И така тия седем рода (досущ като "славяните"), за които бях споменал, че произхождат от Яфет, живеят на север.." (по-скоро аквилонис е понятие, което обозначава североизток) Същият Йероним на друго място (в Патрологията, том 22, кол. 870) говори направо за ГЕТИ, когато те отдавна би следвало да са изчезнали от лицето на земята, според мераците на съвременните историографи и казва следното: "
Deposuit pharetras Armenius, Hunni discunt psalterium, Scythae frigora fervent calore fidel: Getarum rutilus et flavos exercitus, Ecclesiarum circumfert tentoria, et ideo forsitan contra nos aequa pugnant acie, quia pari religione confidunt. (из епистолиите или писмата на св. Йероним, 107-2, на лат. CVII -2)http://patrologia.narod.ru/patrolog/hieronym/epist/epist04.
htm

Или: "Според брат Армений, хуните четат псалтира и сгряват скитския студ с топлината на вярата. Златорусата и рижава ГЕТСКА войска е обкръжила църквите с палатките си. Те може би за това се бият против нас (римляните) с равна на нашата храброст, защото изповядват същата вяра."
Йордан, преправен гадно на Йорнанд :))), твърди, че е прочел при Орозий, че „...quos Getas iam superiori loco Gothos esse probavimus, Orosio Paulo dicente“, същото той казва многократно цитирайки и други автори.Патриарх Фотий , ректорът на Магнаурската школа!, един от най-образованите мъже в ИРИ по това време, учител на Михаил III и вероятно на Кирил Философ, прави рецензия на редица стари автори, сред които и Т. Симоката, чиято история Фотий преразказва в своето произведение "Библиотека". В нея той цитира Теофилакт, като казва, че Склавините са Гети! или Sclavos sive Getas.Още един съвременник на събитията около готите.

Мaurus Servius Honoratius - граматик, живял към края на 4в. известен и като Сервий Граматик. В първото си произведение с коментари върху Енеидата на Вергилий Сервий обяснява, че ГЕТИТЕ са траки и уточнява, че те са народ от Мизия: Geticis Thraciis. Getae autem populi sunt Mysiae. (издание от 1961, том 1 на Aeneidos libri I-V, стр.343, кн.3, http://archive.org/stream/invergiliicar ... uoft#page/
342/mode/2up
Във второто си произведение с коментари върху Буколика и Георгика на Вергилий "In Vergilii Bucolica et Georgica Commentarii" той разяснява различни понятия и имена, които В. е ползвал в Георгика и пояснява, че Гети и Готи са едно и също. Atque Getae Gothi. (кн.4, стр 335, т. 462)
Пруденций (Aurelius Prudentius Clemens) -живял между 348 -405г. -също съвременник на готите, известен и признат поет от късната Античност, учил ораторство и почитан адвокат, настанен в двора на Теодосий 1, където е издигнат във висш сановник. От него са запазени над 300 ръкописа, най-старите от които датират от 6в. В стихотворението "Против Симах" , в което П. отправя критика към сенатора езичник Квинтий Аврелий Симах, който е отправил молба към сената за връщане на старите богове, Пруденций споменава царя на Визиготите Аларих 1, като го нарича "Гетски тиран". Aurelii Prudencii Clementis Carmina, Brepols 1966, Contar Symmachum -II
696. Temptauit Geticus nuper delere tyrannus Italiam patrio ueniens iuratus ab Histro has arces aequare solo, tecta aurea flammis soluere, mastrucis proceres uestire togatos (стр.235) или696. Не беше толкова отдавна, когато от родния си Истър дойде един ГЕТСКИ тиран и се закле, че ще срине тая твърдина, ще изгори дворците, потънали в разкош и ще облече в кожи големеещите се в тога благородници.
пак там стр.236 730. ...libera et aure tenus Geticos experta tumultus.или 730. вестта за войната с Гетите достигна до моите уши.
пак там, но в стихотворението Hymnus de trinitate (За Св. Троица) на стр. 92 четем 430. Mansueuere Getae, fertiasque cruenta Geloni lacte mero sitiens exsanguia pocula miscet libatura sacros Christi de sanguine potus.или Гетите се укротиха, а жадните за кръв гелони пълнят изпразнените от кръв чаши сега с мляко....
ГЕТА И КАРАКАЛА
из Histioria Augusta. Aellius Spartianus. Antonius Caracalla. Leipzig 1965. Vol. I"5. Non ab re est etiam diasyrticum quiddam in eum dictum addere. nam cum Germanici et Parthici et Arabici et Alamannici nomen adscriberet (nam Alamannorum gentem devicerat) Helvius Pertinax, filius Pertinacis, dicitur ioco dixisse, "Adde, si placet, etiam Geticus Maximus," quod Getam occiderat fratrem, et Gothi Getae dicerentur, quos ille, dum ad orientem transiit, tumultuariis proeliis devicerat."http://penelope.uchicago.edu/Thayer/L/Roman/
Texts/Historia_Augusta/Caracalla *
.html(в превод)
"Тук е мястото да се спомене един виц за него (Каракала)Когато той си поставил имената Германикус, Партикус, Арабикус, Аламаникус (той победи аламаните), синът на Пертинакс, Хелвий Пертинакс казал на шега: "Добави също и Гетикус Максимус, моля", тъй като той уби брат си Гета, а Готите, които победи по време на похода си на Изток в една импровизирана битка, се наричат ГЕТИ."
и пак там , но в главата за Antonius Geta "6. Occiso eo pars militum quae incorrupta erat parricidium aegerrime accepit, dicentibus cunctis duobus se liberis fidem promisisse, duobus servare debere, clausisque portis diu non est imperator admissus. denique nisi querellis de Geta editis et animis militum delenitis, inormibus etiam stipendiis datis Romam Bassianus redire non potuit. post hoc denique et Papinianus et multi alii interempti sunt, qui vel concordiae faverant vel qui partium Getae fuerant, ita ut utriusque ordinis viri et in balneo et cenantes et in publico percuterentur, Papinianus ipse securi percussus sit, improbante Bassiano, quod non gladio res peracta sit. ventum denique est usque ad seditionem urbanicianorum militum, quos quidem non levi auctoritate Bassianus compressit, tribuno eorum, ut alii dicunt, interfecto, ut alii, relegato. ipse autem tantum timuit, ut loricam sub lato habens clavo etiam Curiam sit ingressus atque ita rationem facti sui et necis Geticae reddiderit. quo quidem tempore Helvius Pertinax, qui postea est ab eodem Bassiano interemptus, recitanti Faustino praetori et dicenti "Sarmaticus maximus et Parthicus maximus," dixisse dicitur, "Adde et Geticus maximus," quasi Gothicus. quod dictum altius in pectus Bassiani descendit, et postea nece Pertinacis est adprobatum, nec solum Pertinacis sed et aliorum, ut supra dictum est, passim et inique. Helvium autem etiam suspectum habuit adfectatae tyrannidis, quod esset in amore omnium et filius Pertinacis imperatoris. quae res nulli facile privato satis tuta est.
http://penelope.uchicago.edu/Thayer/L/Roman/
Texts/Historia_Augusta/Geta
..... Басиан (Каракала) бил обхванат от такъв страх, че когато се появил в курията, носел бронирана ризница под своята туника и в тоя костюм се опитвал да се оправдава за делата си и за убийството на Гета. В момента, в който преторианецът-оратор отправял към него поздравително слово и като изрекъл "Велики победител на сарматите" и "Велики победител на партите", синът на Пертинакс, Хелвий Пертинакс му подхвърлил: " Добави още към това и Гетикус Максимус, сиреч Готикус" , като искаше да каже с това Победител на Готите. Тая дума се забила дълбоко в гърдите на Басиан като жило, това стана после ясно от убийството на Пертинакс, а и други, както по-горе се каза, те всички умряха без вина."
*** История Аугуста, или История на римските цезари е сборник с биографии на 30 римски императори от Адриан до Нумериан от периода 117 до 285г. Написана е на латински по времето на Диоклециан и Константин Велики- т.е в 4в.!!!!!
НАУЧНАТА ЕКСПЕРТИЗА НА ПОЛСКИЯ КРАЛ СИГИЗМУНД III - 1622г. върху ГОТСКИЯ ЕЗИК време: разгарът на 30 годишната война в Зап. Европа!!! Шведите са в готицистко опиянение и предявяват претенции към цялата брегова ивица на Прибалтието, Прусия и Померания (Померн). В същото това размирно време от двора на полския крал Сигизмунд III Ваза се изпраща бърз вестоносец с тайна дипломатическа мисия до другия край на Европа (Испания), където той трябва да предаде на полския посланик Адам Маковий поръчението на своя крал до испанския Филип IV, в което той моли Филип за писмени образци от Готски език, запазени по това време все още в Испания. Павел Пиасеций, полски епископ на Пшемишъл, е секретар на полския крал. След края на войната си спомня за тайната мисия до Испания, в която по негова инициатива е извършено сравнение на шведския и немски езици с тоя на Готите от екземплярите, открити от Маковий на готски и вандалски писмени паметници, сред които е и една еврейска Църковна история, преведена на готски език. Hartknoch (Харткнох) разказва в книгата си от 1684 Alt- und Neues Preussen oder Preussische Historien, Frankfurt und Leipzig, S. 47 за резултатите от това изследване следното: "Zuletzt bringet auch Paulus Piasecius, Bischof in Przemisl ein Argument herfür/ welches aus der Gothen ihrer Sprach genommen. Nemlich er sagt/ dass auff sein Begehr Adamus Maccovius des Sigismundt III. König in Pohlen an den Philippum IV. König in Spanien Gesandter/ in Spanien An.1622. sich fleissig nach Gothischen und Wandalischen Schriften umgesehen/ uü habe auch unter andern der Hebraer Kirchen-Historiae in Gothischer Sprache beschieben gefunden/ und mit in Polen gebracht; diese Schrifft und Sprache als die Schweden / die dazumahl an dem Hofe dess Sigismundi III. und unter dene auch unterschiedene gelehrte Leute/ gegen die Gemeine / wie auch gegen die alte und neu ausspolirte Schwedische / dazu gegen die itzige Teutsche Sprache hielten / sey NIEMAND UNTER IHNEN gefunden / der da solte einige Gleichheit entweder in Wörtern oder Etymologia, oder auch in der Deutung angemerkert haben. Es bezeucht sich ferner Piasecius auff die alten Schwedischen Monumenta, die noch vor Alters hero biss auff unsere Zeiten geblieben seyn. Insonderheit berufft er sich auff die Grabschrifften bey dem Städtlein Telga, welche im geringsten keine Gleichheit mit der Gothischen Sprache oder ihrer Schreibart hat. Schleust also Piasecius, dass die Gutae, die Ptolomaeus in dem heutigen Schweden setzt (als Teutsch Völcker) mit denen Gothen oder Geten/ die soviel Länder übermeistert (als Sarmaten) ganzund gar keine Gemeinschaft." С две думи, резултатите от експертизата са, при това на всички до един участвали в това изследване, че НЯМА НИЩО ОБЩО между модерния, както и по-стария шведски или други германски *тойче езици, с този от писмените паметници на готите от Испания, като за целта се сравняват даже стари надгробни надписи от Швеция от градчето Телга. Заключението, което прави въз основа на това въпросният Пиасеций, е, че няма никаква връзка между Птолемеевите ГУТИ, населяващи днешна Швеция, които са германски народ и, както той казва, ГОТИТЕ/ГЕТИ (които са сармати). За наше съжаление тези образци от готския език вече не съществуват или се крият дълбоко в сейфовете на някоя библиотека, за да бъдат изместени от натресения им Сребърен кодекс, а резултатите от работата на учените, свикани от Сигизмунд, е потънала в прахоляка на историята....По това време обаче експертизата предизвиква бурни реакции в "научния" свят. Отпор тя намира особено в лицето на датския учен Олав Вормиус, бащата на датската археология, в книгата му Literatura Runica, в която той се опитва да спаси положението с тезата, че напускайки Скандинавия и по времето на тяхното преселение готите били забравили родния си език, който се променил до такава степен, че на никой от шведските учени не му е така лесно да разчете готските книги от Испания, както си мисли Пиасеций- пише Вормиус. Три години по-късно Швеция напада Полша, побеждава и се превръща във велика сила и така решава своя "филологически" проблем с мощта на оръжието!П.П Сигизмунд III е син на шведския крал Йохан III и Катерина Ягелонка- сестра на полския крал Сигизмунд II
ЗАМОЛКСИС (неслучайно преправен на Залмоксис) и ЗЕМЕЛА В ПРИБАЛТИЕТО

Богинята ЗЕМЕЛА прусите, литовците и самогетите наричат Земеле или Земелуска, а гърците ЗАМОЛКСИН!!!!- уточнява Преториус, а в "Deliciae Prussicae" стр.27, кн. II същият допълва: " ЗАМЕЛУКС е при днешните (17в.) пруси, залавони, замаити, литовци нещо като бог и господар на ЗЕМЯТА и на тия, които биват погребвани в нея. Подобно на старите Гети при Херодот, хората днес в Замайтия, Надравия, Залавония, Литва и т.н. вярват, че тия, които умират, отиват да служат на Замолукса, т.е на богинята на Земята. "
За значението на името на тракийско-гетския бог ЗАМОЛКСИС немският филолог Ервин Роде пише: "Замолксис, бог на ЗЕМЯТА, е най-важното и популярно божество на гетите. Този бог има хтонично аграрен характер и като такъв живее в земята. Той е дарител на плодородието и господар на мъртвите. Тия качества се потвърждават и от етимологията на неговото име ЗАМОЛКСИС (това е правилната форма!!! - подчертава Роде) idg. g'ghemol= земя; slaw. земля; litt. zeme "
Други форми, посочени от Преториус, са ЗЕМЕЛУКС, ЗИЯМУЛКС.
Първият, който уточнява, че филологически коренът на името Замолксис е ЗАМ, отнасящо се към замей (змей?), това е финландецът Беканий в кн. 7, стр. 725 на "Origines Antwerpieniae"
В изданието на "Гетика" от 1597 Вулканий също предава правилно името на бога в падежна форма Zamolxen. В изданието на Момзен то вече е "префасонирано" на познатото ни ЗАЛмоксис. Подобно преиначаване се наблюдава и в по-късните издания на Херодот, Платон, Хеланик, Диодор, Страбон, Антоний Диоген, Диоген Лерций... Защо ли?!
Същото мнение относно истинското име на божеството подобно на Роде изказва и един от днешните основоположници на индоевропейската лингвистика Павел Кречмер в статията си "Zum Balkan-Skythischen" (в превод "За балканско-скитския език") , като допълва също и една друга етимология на името от иранския корен ЗАМ за земя.
Zemeluks -господар или бог на Земята и на ония, които биват погребвани в нея. Също и в женски род, дателен падеж Zamoluksei- богинята на земята, на която служат мъртвите" - Hermann Usener, Götternamen, Litauische Götternamen, Frankfurt, 1984, S.105. (литвийски имена на божества)

За връзката на балтийските народи ( старите пруси, литовци и др.) със старите траки (респективно гети-готи) има предостатъчно доказателствен материал, включително и езиков, който е прилежно събран в новата книга. Тази тема е изключително интересна и дава обяснение на някои "странни" писания при Паисий и Хоматиан за българите и Прибалтието, което Хоматиан нарича "северния океан" , а Паисий "Окиан-море, наречено още Балтско и Помариско". Ще се опитам да ви пусна малко инфо по нея, но като цяло е по-добре да се запознаете директно от книгата...
.......................................................
Държа да видите, как всъщност се изписва името на прословутия Херманарих (звучи доста немски, нали?!) - Ἐρμενἀριχος; Ἀρμενἐριχος (Ерменарихос или Арменерихос) - което ама никак не напомня вече на някакъв си германски Херман.... В латинските извори е Flavius Herminericus. Напомня ми на две неща, или на Ерми (Хермес), или на Армен
От Desi Bou от Големите 5 лъжи за историята на България и българите
http://grigorsimov.blog.bg/politika/201 ... i-g.969433


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: "ГОТИ СИРЕЧ ГЕТИ"
Ново мнениеПубликувано на: Чет Окт 01, 2015 10:47 am 
Offline

Регистриран на: Нед Дек 21, 2008 1:38 pm
Мнения: 947
ГЕТИ - БЪЛГАРИ 168-170 година след Хр.

Гети (лат.: getae), са тракийски народ, който е обитавало двата бряга на долен Дунав.

Гетите са имали благородната и човеколюбива доктрина на Залмоксис. Непознаващи страх, завист и омраза, те са били желан приятел за добрите, но и ужасен враг за тези, чиято цел е била да поробят познатия свят. Това е причината да бъдат съчинени лъжи за свободолюбивият и справедлив тракийски народ. Той бе обявен за изчезнал мистериозно в небитието. Как точно е станало това никой не се зае да обясни.

Верно е, че през I век римляните покоряват тракийското население на юг от Дунава. Верно е и това, че през II век легионите на Вечния град покоряват и част от северните траки. Само шестдесет години по-късно обаче, някъде към 168-170 година, свободните траки живеещи на север от Дунава нахлуват и подлагат на страшна сеч римските войници. От брега на красивата ни река, та чак до Термопилите в Гърция гарнизоните на окупаторите са пометени.

Така наречената Гетска Пустиня – Северна Добруджа никога не бива завладяна от Рим. Северните и Източни Карпати също остават далеч от обсега на римската армия.

Защо никой не свърза най-голямото тракийско въстание от II век със създаването на Българската Държава? В Именникът на Българските Князе е казано, че 515 години преди Аспарух дедите ни са имали царство на север от Дунава. Периода съвпада точно с антиримското нахлуване на свободните траки от 168-170 година. Става ясно, че в двата документа се говори за едни и същи земи обитавани по едно и също време и от гети и от българи. Това би било възможно единствено ако са родствено близки народи или един народ наричан в изворите с две имена.
В "Именник на българските князе" се казва, че Авитохол е князувал през 165 година,тоест периода на освобождението на северните тракийски земи,от него се продължава децебаловата държава,която по-късно ще бъде известна като българска!
Аспарух управлява земите по северния бряг на Дунав. Предците му също управляват земите северно от Дунав. Това, което прави Аспарух е да пресече реката. Това пишат древните български хронисти: в "Именника на българските князе".

В него черно на бяло пише, че петима владетели управляват от другата страна на реката Дунав. След това Аспарух идва на юг от Дунав:

"Тези петима князе държаха князуването от другата страна на Дунава 515 години с остригани глави. И след това дойде на страната на Дунава Исперих княз. Същото и досега."

"Именник на българските князе"
https://www.facebook.com/bulgarisme/pho ... nref=story


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: "ГОТИ СИРЕЧ ГЕТИ"
Ново мнениеПубликувано на: Сря Яну 27, 2016 12:20 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Авг 28, 2015 6:18 pm
Мнения: 5
http://ydara.com/index.php?option=com_c ... Itemid=249


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: "ГОТИ СИРЕЧ ГЕТИ"
Ново мнениеПубликувано на: Пон Фев 15, 2016 11:12 am 
Offline

Регистриран на: Съб Дек 15, 2012 2:10 pm
Мнения: 1024
Готи и Гети - една книга за историята ни, която не сме учили и няма да учим!

интервю на д-р Асен Чилингиров по повод книгата му Готи и Гети
източник: 7rilskiezera.com

* — Г-н Чилингиров, какъв е поводът да публикувате сборника “Готи и гети”?
* — Поводът е излизането преди две години на друг сборник със заглавието “Готи”. Твърденията, съдържащи се там, не отговарят на сведенията, които идват от историческите извори и които получаваме при изследванията на паметниците на духовната и материалната култура, нито на истината. Тези сведения не са никак малко и не може да бъдат пренебрегнати. Те са резултат на неимоверно голямото развитие на помощните науки през последните десетилетия, например, биологията, химията, библиотекарството. Дадоха ми възможност да подложа на нова преценка това, което от много столетия се твърди по отношение на всичко, засягащо произхода и същността на българския народ.

* — Кои са готите, откъде са дошли, къде са отишли, имат ли нещо общо с гетите? От тях ли произхождат германците?

* — “Готският въпрос” е непосредствено свързан с някои най-съществени проблеми на старата и средновековната история на нашия народ. Като тези за неговия произход, език и писменост, за неговите обичаи и религиозни вярвания. Свързан е с неговите култура и изкуство, с неговия принос в съкровищницата на световната култура. И особено за неговото място сред европейската цивилизация, което съвсем не се намира по нейната периферия като нежелан придатък към “обединена Европа”. Опитите да се открие старогерманско присъствие по нашите земи, свързано с готите, някаква връзка на германците с готите, а оттам и с българския етногенезис, са несъстоятелни. Готите са гети, следователно траки. Същите след ІV век се наричат мизи и българи в редица исторически източници. Отбелязано е и от Паисий Хилендарски в “История славянобългарска”. Става дума за коренното население на Балканския полуостров, което в мнозинството си е стояло все тук. Не е изтребвано, не е изчезвало, за да стане основа за други народи, а тук да бъде подменено с друго. Валафрид Страбо през ІХ век пише, че готите или гетите превеждат на своя език свещените книги, говори и за запазени в потвърждение на това документи. Според негови източници божествената служба при някои скитски народи, като жителите на Томи, се е извършвала на същия език. Говори за началото на ІХ век. Но тези жители са наричани траки и мизийци, Страбо е германец, ако са били германци, би ги нарекъл такива!

* — За какви преводи пише Страбо? За Готската библия на Улфила ли?
* — Не само. А готите, за които Улфила е превел Библията, са живеели между Бяло море и долното течение на Дунав. Епископът на Адрианопол (Одрин) е бил наричан “Епископ на Готия”. Улфила е превел Библията за старите траки. Ганчо Ценов го нарича основател на българската църква. Въпросът за т. нар. Готска библия е най-тясно свързан с въпроса за ранното християнство на населението по нашите земи и със сложния комплекс от въпроси във връзка с неговия език и писменост.

* — Кой е този език, каква е тази писменост?
* — Преводачът на Библията на латински език е свети Йероним (живял ок. 347 – ок. 420 г.). Намерен е текст от философски трактат на Етикос Истрос в латински превод на светията. На последната му страница са отбелязани данните за автора на трактата, според Св. Йероним “произлизащ от благороден скитски род”, живял през ІV век в днешна Добруджа и написал труда си на своя език и писмени знаци от една азбука, която е предадена изцяло. Тя не е нищо друго, освен т. нар. глаголица! Св. Йероним не само горещо препоръчва нейното узаконяване при употребата на богослужебни книги, но и я разпространява из родната си Далмация, където тя се използва чак до ХVІІІ век. Там дори има предание, че той я е създал. Авторитетният учен Храбан Мавър (живял 780 – 856 г.) в труда си “За изобретяването на езиците” пише, че след еврейската, гръцката и латинската азбука, била изнамерена от философа Етикос азбука, която Св. Йероним разпространявал в свой вариант в родината на самия Храбан, понеже искал да увеличи известността на тези букви.

* — Излиза, че нито сме “славяни”, нито преди Солунските братя сме писали с “черти и резки”, както пише в “За буквите” . . .

* — Излиза, според автора на трактата, че народът, който авторът разбира под това название, от векове е ползвал в превод на своя език и написан с глаголическа азбука цялата литература за извършване на християнско богослужение заедно със Стария Завет, преведен дори преди той да е преведен на латински. Според д-р Божидар Пейчев името Maurus Hraban погрешно е разчетено като “Черноризец Храбър”, “За буквите” е буквален превод от заглавието на Храбан, а текстът всъщност представлява полемика срещу Мавър Храбан. Името на автора и досега е неизвестно, още по-неясен е и поводът за написването му. До нас не е стигнал целият текст, липсват началото и краят му, най-старателно са отстранени. Очевидно са правени манипулации с определена цел.

* — Каква азбука са разпространявали тогава Кирил и Методий? Какво е кирилицата?
* — Задачата на Светите братя е да реформират глаголицата като използват “гръцки” и “латински” букви, допълнени с липсващите в тези две азбуки букви за написване на присъщите само на българите звуци. Те са се съдържали в усъвършенстваната от пет века “глаголическа” азбука. Защото отдавна съществуващите богослужебни книги за местните християни, заедно с езика, на който са написани, са били анатемосани от римокатолическата църква и цариградската патриаршия. Наложило се е това “колумбовско” решение, за да бъде легализирано християнството по тези земи заедно с признаването на свещения характер на писмеността. Защото инструментализирането на религията в двете империи се съпровожда с обявяването на църквите в тях за “православни”, а първите християни в Европа са сочени за еретици и врагове. Транскрибирането на богослужебните книги от “глаголицата” на “кирилицата” се представя като нов техен превод, вече угоден на двете “правоверни” църкви. Това е станало бързо и лесно, защото става дума за един и същ език.

* — Все пак какво става с готите? Изпаряват ли се? На етапи, но винаги рязко населението на нашите земи коренно се променя. Траките потъват нейде в небитието, скитите минават и заминават, славяни заливат полуострова, после авари го навестяват, след тях хуни, накрая и “българи-татари”. Възможно ли е това?

* — Не е възможно. И не се е случило. Няма как чергарски племена да изместят уседнало от хилядолетия местно население. Пристигането на тези народи с всичкия си добитък и друго имане от края на света в земите на Средна и Южна Европа и внезапното им изчезване, без да оставят никакви следи, е противно на всякаква логика и не е съобразено с историческите извори. Да вземем славяните. Странствали те и дошли насам от отдалечените на хиляди километри блата на Задкарпатието, най-рядко населената и днес част на Европа. Откъде ще се вземат оттам милиони преселници, които само за едно-две десетилетия да изпълнят цялата територия на Югоизточна и Средна Европа и от рибари ще се превърнат в земеделци? Придвижването на такива маси не е забелязано от никого от съвременните летописци! Историческите извори споменават само за нападения на групи със смесен етнически и племенен състав, но не и за “нашествие на славяни”, както наши автори обикновено превеждат думата “нападение”. Всъщност данните са, че след нападенията всички нападатели се оттегляли или били отблъснати, за никакво заселване не става дума. През 896 г. цар Симеон Първи в писмо до император Роман Лакапин изтъква историческите права на своя народ върху земята, на която живее от хилядолетия.

* — Значи като се говори за “траки”, “скити”, “гети”, “готи”, “мизи” и “българи”, трябва да се разбира едно и също древно население на Балканите, чието основно ядро от хилядолетия все си е тук?

* — Да. Така излиза според историческите източници.
* — Мнозина историци и църковни дейци няма да се съгласят с Вас.
* — Няма. Но съгласните ще стават все повече. Трудно, бавно, но истината ще се наложи. Вярвам в младите български учени.


http://doktora757.blog.bg/history/2014/ ... li.1317294


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 6 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by phpBB © 2008 - 2013 форум "ТИ СИ ТОВА"